انتقاد صریح این امام جمعه از آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی شفافیت پایین در آموزش و پرورش را به ویژه در حوزه های صدور مجوزها و فرآیندها را مورد انتقاد قرار داد و خواستار مشارکت بیشتر والدین در مدارس شد که این مشارکت صرفا به مسائل اقتصادی تقلیل یافته است.

انتقاد صریح این امام جمعه از آموزش و پرورش

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در دیدار با اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به نقش مهم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، این کمیسیون را یکی از بنیادی ترین کمیسیون های تخصصی در مجلس دانست که تصمیمات آن در حوزه آموزش و پرورش، آموزش عالی و آموزش فنی و حرفه ای چندین سال پس از تصویب قانون مشخص می شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه قطعا مشکلات حوزه آموزش و پرورش را می دانید به برخی از نکات در این حوزه اشاره و گفت: یکی از نکاتی که در دیدار رهبر معظم انقلاب با فرهنگیان نیز به آن اشاره شد مسئله عدم ثبات مدیریت در آموزش و پرورش بوده که این مسئله در استان آذربایجان شرقی نیز وجود دارد به طوری که طی یک سال گذشته 2 سرپرست اداره کل در استان منصوب شده است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه تصدی‌گری در آموزش و پرورش باید کاهش یابد، عنوان کرد: اموری مثل مدرسه سازی و تالیف چاپ کتب درسی می تواند برون سپاری شود.

 آل هاشم شفافیت پایین در آموزش و پرورش را به ویژه در حوزه های صدور مجوزها و فرآیندها را مورد انتقاد قرار داد و خواستار مشارکت بیشتر والدین در مدارس شد که این مشارکت صرفا به مسائل اقتصادی تقلیل یافته است.

وی بروزرسانی سند تحول در آموزش و پرورش را یکی از ضرورت ها برشمرد و بر عدم وادادگی در برابر اسناد خارجی همچون سند ۲۰۳۰ تاکید کرد.

توزیع نامناسب نیروی انسانی در آموزش و پرورش

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی توزیع نامناسب نیروی انسانی در آموزش و پرورش را یکی دیگر از موضوعات مهم برشمرد که باید به آن توجه شود و بر جذب نیروی انسانی از طریق دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد.

وی ادامه داد: طی بازدیدی که از دانشگاه فرهنگیان داشتیم ضرورت دارد این دانشگاه تقویت شود، این مسئله زیبنده نیست که در هر اتاق ۱۰ دانشجو حضور داشته باشد.

آل هاشم تربیت مدیر و مربی پرورشی را یکی از موضوعات مهم در دانشگاه فرهنگیان دانست و خواستار توجه بیشتر به جایگاه معلم به ویژه معیشت معلمان شد.

امام جمعه تبریز آموزش فنی و حرفه ای را نیز یکی از نکات مهم در حوزه آموزش دانست و گفت: پیشرفت های حوزه فناوری به ویژه در زمینه هوش مصنوعی، انرژی و رباتیک در آینده موجب ایجاد مشاغل جدید خواهد شد و بسیاری از مشاغل از بین خواهد رفت لذا دنیای فردا دنیای مهارت ها خواهد بود. به همین دلیل استفاده از مدیران جوان در مسئولیت های آموزش فنی و حرفه ای می تواند جایگاه مهارت آموزی را ارتقاء دهد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بر ضرورت نیازمحور بودن پژوهش ها در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: در حوزه آموزش عالی نیز دانشگاه های خوبی در استان وجود دارد و خدا را شاکریم که دانشگاه تبریز بین دانشگاه های کشور طبق اعلام وزیر علوم رتبه نخست را کسب کرده است.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار علیرضا منادی سفیدان نیز رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری هدف از این سفرهای استانی را احصاء مسائل و مشکلات حوزه آموزش، تحقیقات و شرکت های دانش بنیان دانست و گفت: کمیسیون آموزش، آموزش را به صورت یکپارچه دیده است و برای صفر تا شش ساله ها، آموزش و پرورش، آموزش عالی و حتی دوران فارغ التحصیلی قانون مصوب کرده که این سفرهای نظارتی برای نظارت بر حسن اجرای قانون است.

منبع: فارس
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها