در گفت و گوی تیترکوتاه با مدیرعامل دُر نور اصفهان مطرح شد؛

ابزاری ایده آل برای فروش سنگ های قیمتی

کلاهدوزان گفت : افراد برای ورود به صنعت سنگ و جواهر باید با فضای مجازی آشنایی داشته باشند، زیرا درحال‌حاضر فقط نمی‌توان به فروش حضوری بسنده کرد.

ابزاری ایده آل برای فروش سنگ های قیمتی

صنعت سنگ و جواهر یکی از صنایع با سابقه و کهن در سراسر جهان است. این صنعت شامل استخراج، برش، تراش و پرداخت سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی مانند الماس، زمرد، یاقوت و مروارید است. از سنگ‌های گرانبها تا طلا و نقره، جواهرات نقش مهمی در فرهنگ‌ها و تاریخ‌های مختلف داشته و همچنان جاذبه قوی‌ای برای علاقمندان به هنر و زیبایی دارد. این صنعت توانایی ایجاد محصولات بی‌نظیر و با ارزش بالا را دارد که در تزیینات، جواهرات و صنایع دستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ با حضور محمد مهدی برادران، معاون وزیر صمت، سید حجت شفائی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر در مرکز نمایشگاهی ایران مال افتتاح شد. در این رویداد اقتصادی، ۱۴۰ شرکت داخلی و خارجی و فعالان بخش‌های مختلف صنعت طلا، نقره و جواهر آخرین محصولات و توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

در حاشیه این نمایشگاه به مصاحبه با مدیرعامل دُر نور اصفهان پرداختیم.

کلاهدوزان در معرفی و توضیح در خصوص فعالیت شرکت در نور اصفهان گفت: حوزه فعالیت ما محصولات نقره، جواهرات قیمتی و نیمه قیمتی و گوهر سنگ‌ها است. مزیتی که نسبت به سایر شرکت‌ها داریم، بحث مراقبه بر روی سنگ‌ها است. ما همچنین موضوع بیدارسازی برای سنگ‌ها و گوهرسنگ‌ها را عنوان کردیم. ما در واقع زیرمجموعه آکادمی اینلایت هستیم که شامل آموزش‌های معنوی و عرفان ایرانی است که ما بر اساس مراقبه این سنگ‌ها را بیدارسازی می‌کنیم.

وی در خصوص میانگین قیمت‌ها توضیح داد: گوهرسنگ‌ها از ۹۰ میلیون تا ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارند و نقره‌ها از گرمی ۱۱۰ هزار تومان شروع می‌شوند تا ۱۸۰ هزار تومان. جواهرات از همه نوع شامل آمیتیست، سیترینز، زبرجد، یاقوت‌های قرمز، زرد، کبود، گارنت، توپاز آبی، سبز، فیروزه نیشابور، فیروزه کرمان، عقیق و موارد دیگر وجود دارند.

کلاهدوزان-طلا

کلاهدوزان در خصوص وضعیت فروش در نماشگاه‌ها گفت: وضعیت فروش، در نمایشگاهی که در مشهد شرکت کرده بودیم، بهتر بود، اما از نظر تخصصی بودم، این نمایشگاه از نمایشگاه مشهد بهتر است.

این فعال صنعت سنگ و جواهر در رابطه با مهم‌ترین مشکلات این صنعت بیان کرد: بیشترین مشکلات ما مربوط به نحوه برندینگ است که باید اتحادیه‌ها و مراکزی برای نحوه اموزش برندسازی وجود داشته باشد و همینطور هلدینگ هایی برای فروش در خارج از ایران. همچنین بهتر است تا برای رفت و آمد مردم به این نمایشگاه‌ها شرایط بهتری فراهم شود.

وی در مورد ورود جوانان علاقه مند به این صنعت گفت: افراد برای ورود به بازار این صنعت حتما باید با فضای مجازی هم آشنا باشند. برای پیشرفت در این زمینه می‌بایست در کنار کسب تجربه در بازار کار، بتوانند با پلتفرم‌های مختلف کار کنند. این دو مورد در کنار هم کمک بزرگی به افراد علاقه مند به این صنعت می‌کند، زیرا درحال‌حاضر فقط نمی‌توان به فروش حضوری بسنده کرد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر