تیتر کوتاه بررسی کرد؛

۸ اشتباه رایج در انتخاب نام تجاری / برند خود را هوشمندانه انتخاب کنید

شرکت‌ها نام تجاری خود را در نخستین فرصت ممکن انتخاب می‌کنند. بنابراین بسیار مهم است که در انتخاب یک نام برند خوب هوشمندانه عمل کنید. رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد هنگام انتخاب نام شرکت مرتکب می‌شوند چیست؟

۸ اشتباه رایج در انتخاب نام تجاری / برند خود را هوشمندانه انتخاب کنید

شروع یک کسب و کار می‌تواند کمی شبیه به تلاش برای حل مکعب روبیک باشد. از نوشتن طرح کسب و کار گرفته تا برندسازی و ساختن یک مدل درآمدی، همه جا با چالش هایی روبه‌رو می‌شوید. یکی از چالش برانگیزترین بخش‌های پازل استارت آپ، انتخاب نام برای کسب و کارتان است. نام کسب و کار شما مهم‌ترین شناسه شرکت جدید شماست. این گونه است که مشتریان شما را شناسایی و به یاد خواهند آورد. این بخشی از هویت برند شرکت شما است و بر طراحی لوگو و کل برند بصری شما تأثیر می‌گذارد. بنابراین، این تصمیمی نیست که شما آن را ساده بگیرید.

در ادامه اشتباهات رایج در انتخاب نام برند و شرکت های تجاری را مشاهده می کنید:

اشتباه ۱) انتخاب نامی خسته‌کننده و رایج

این یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که بسیاری از مشاغل کوچک هنگام انتخاب نام برای شرکت خود مرتکب می‌شوند. مهم است که نامی را انتخاب کنید که شخصیت و ارزش‌های شرکت را منعکس کند. یک مطالعه توسط دانشگاه پنسیلوانیا نشان داده است که هر چه نام یک شرکت منحصر به فردتر باشد، احتمال موفقیت آن بیشتر است. این مطالعه همچنین نشان داد که شرکت‌هایی با نام‌های غیرمعمول نسبت به شرکت‌هایی با نام‌گذاری استاندارد احتمال بیشتری دارد که نرخ تبدیل بالاتر، سود بالاتر و رقبای کمتری داشته باشند.

اشتباه ۲) انتخاب نامی مشابه با یک برند موجود در صنعت

استفاده از یک نام تجاری شناخته شده برای محصول یا خدمات خود می‌تواند برای برند شما واقعاً بد باشد. ممکن است باعث شود مردم فکر کنند که کسب و کار شما فقط از محصول اصلی کپی می‌کند، که برای شهرت شما خوب نیست. شرکت باید هویتی داشته باشد که از آن برندهای محبوب متمایز باشد و نقطه فروش منحصر به فرد خود را ایجاد کند. بنابراین به خود زحمت ندهید که نام کافی شاپ خود را به عنوان مثال "Starbox" بگذارید.

اشتباه ۳) اضافه کردن نام اختصاری به اسم برند خود

شما باید در انتخاب نام برند خود دقت کنید زیرا قصد گیج کردن مخاطبان خود را ندارید. وقتی شما یک نام اختصاری انتخاب می‌کنید، در واقع قدرت تجاری خود را پایین می‌آورید و فرصت‌های بالقوه برای رسد برند خود در آینده را محدود می‌کنید. قبل از استفاده از نام اختصاری برای نام تجاری خود، مطمئن شوید که قبلاً توسط شرکت دیگری استفاده نشده است یا باعث سردرگمی مخاطبان شما نشود. همچنین مطمئن شوید که نام برند شما ناخواسته مخفف یک عبارت یا عبارت رایج به نظر نرسد.

اشتباه ۴) انتخاب یک نام عجیب و غریب یا توهین آمیز

انتخاب یک نام عجیب و غریب یا توهین آمیز برای برند شما می‌تواند تاثیر منفی بر کسب و کار شما داشته باشد. این مهم است که بدانید نام شرکت شما نخستین چیزی است که مردم هنگام جست‌وجوی شما می‌بینند، بنابراین ضروری است که از حرفه‌ای و مطلوب بودن آن اطمینان حاصل کنید. به عنوان مثال شرکت بزرگ نستله به دلیل نامگذاری یکی از محصولات خود در دردسر بزرگی قرار گرفت و بعدها مجبور شد برای از بین بردن کلیشه‌های نژادی بین سیاه پوستان و سفید پوستان، نام محصول مورد نظر را تغییر دهد.

اشتباه ۵) عدم توجه به نقض علامت تجاری

علائم تجاری، حقوق قانونی استفاده از نام، آرم و شعار شرکت هستند. بسیاری از کسب و کارها هنگام انتخاب نام شرکت خود مرتکب این اشتباه می‌شوند. به منظور جلوگیری از هرگونه نقض علامت تجاری، مهم است که بررسی کنید آیا علامت تجاری در همه کشورهایی که می‌خواهید تجارت شما در آنها فعالیت کند، ثبت شده است یا خیر. البته، مک‌دونالدز سابقه طولانی در زمینه علائم تجاری مشکوک دارد. آنها از یک متل به نام "مک اسلیپ" و یک مطب دندانپزشکی به نام "مک دنتال" شکایت کرده‌اند.

اشتباه ۶) املای نادرست نام تجاری به منظور جلب توجه

این یک اشتباه رایج است که بسیاری از برندها مرتکب می‌شوند. آنها نام تجاری را عمداً اشتباه می‌نویسند زیرا معتقدند که این نام به آنها کمک می‌کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنند. با این حال، این می‌تواند منجر به سردرگمی مصرف‌کنندگان شود و ممکن است واکنش‌های منفی فالوورهای آنها را به همراه داشته باشد. برندهایی که نام خود را اشتباه می‌نویسند، بیشتر توسط موتورهای جست‌وجو جریمه می‌شوند و در رسانه‌های اجتماعی کمتر دیده می‌شوند.

اشتباه ۷) انتخاب یک نام عمومی یا بی‌معنی

نام عمومی نامی است که معنی ندارد. نامی است که ممکن است در وب سایت شرکت یا حساب رسانه‌های اجتماعی مشاهده کنید. این نام‌ها معمولاً به این دلیل انتخاب می‌شوند که تلفظ و املای آنها آسان‌تر است، اما اغلب فاقد هر نوع شخصیت یا معنایی هستند. از سوی دیگر، نام‌های بی‌معنی معمولاً به این دلیل انتخاب می‌شوند که به نظر جالب، منحصربه‌فرد یا مد روز هستند. آنها همچنین ممکن است به دلیل ظرفیت خود برای اهداف سئو انتخاب شوند.

اشتباه ۸) انتخاب نامی منحصر به فرد و بی‌همتا

وقتی می‌خواهید نامی برای شرکت خود بیابید، به راحتی درگیر این فکر می‌شوید که فقط یک نوع نام برای شرکت وجود داشته باشد. اما واقعیت این است که شما باید مطمئن شوید که بر اساس مخاطب و صنعت، نام مناسبی برای کسب و کار خود انتخاب می‌کنید. ما نباید این اسامی را به عنوان موجودیت‌های ثابت در نظر بگیریم. بلکه به عنوان موجودیت‌های انعطاف‌پذیری که می‌توانیم از آنها برای ایجاد نوع خاصی از برند استفاده کنیم. در حالی که برخی از شرکت‌ها ممکن است بخواهند در برند خود بسیار خاص باشند، برخی دیگر ممکن است بخواهند عمومی تر و گسترده تر باشند. نام‌ها بسیار شخصی هستند، بنابراین بهتر است نامی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی کنید.

نکاتی برای انتخاب بهترین نام تجاری

  • شما می‌خواهید نام کسب و کارتان نشان دهد که چه کاری انجام می‌دهید، چه چیزی می‌فروشید و به چه کسانی می‌خواهید بفروشید.
  • باید جذاب و به یاد ماندنی باشد و در عین حال تلفظ آن آسان باشد.
  • اسامی باید دارای علامت تجاری باشند تا توسط شخص دیگری به سرقت نرود.
  • شما می‌خواهید آن را به راحتی به خاطر بسپارید و به یاد ماندنی باشد تا دیگران بتوانند شما را در اینترنت پیدا کنند.
  • در نظر بگیرید که آیا هر گونه معانی منفی یا ارتباطی با کلماتی که استفاده می‌کنید وجود دارد.
  • مطمئن شوید که املای آن درست است.
تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها