گزارش میدانی خبرنگار تیترکوتاه از وضعیت نابسامان جایگاه های سوخت؛

کارت سوخت همه را به جان هم انداخت

موضوع عدم وجود کارت سوخت در پمپ بنزین ها به معضل بزرگ این روزهای کشور تبدیل شده است. طوری که رانندگان دچار سردرگمی شدند و از این رو یک همهمه و بی نظمی بزرگی را در جایگاه های سوخت شاهد هستیم.

کارت سوخت همه را به جان هم انداخت

جمع آوری کارت های سوخت از جایگاه های سوخت طرحی است که به منظور تغییر شیوه مدیریت و واریز سهمیه بنزین با استفاده از کارت های بانکی اجرایی شد.

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت کشور اعلام کرد: مشکلاتی از قبیل تاخیر در صدور کارت‌های سوخت یا مشکلاتی که در تحویل آن ها صورت گرفته باعث آغاز و به کارگیری این طرح شده که براساس آن کلیه کارت های سوخت جایگاه داران و کارت های سوخت بنزین جمع آوری شده و از این پس سهمیه بنزین ماهیانه در کارت های بانکی افراد واریز می‌شود.

این طرح قرار است از یک ماه آینده بصورت آزمایشی و در شهر تهران کلید بخورد اما بحث جمع آوری کارت های جایگاه داران به خوبی و با برنامه ریزی درست و منطقی صورت نگرفته و هیچ گونه مدیریتی در انجام این امر نمی بینیم.

براساس مشاهدات میدانی خبرنگار تیترکوتاه، در جایگاه های سوخت سطح شهر هرج و مرج ایجاد شده و بسیاری از رانندگان که به هر دلیلی کارت سوخت ندارند از دیگر رانندگان تقاضای دریافت کارت برای سوخت گیری دارند.

در ان خصوص جایگاه داران نیز مشوق ماجرا هستند. و به مردم پیشنهاد می کنند از کارت های هم استفاده کنند. این امر به خودی خود جنبه درستی ندارد. چراکه ارائه کارت سوخت و خدمات مربوطه در پمپ بنزین ها قطعا وظیفه جایگاه داران است نه شهروندان. این مسئله همچنین منجر به شلوغی جایگاه ها و معطلی خودروهای مختلف می شود.

یکی از رانندگان در پمپ بنزینی در مرکز شهر به تیترکوتاه گفت: من مدتی است که کارت سوختم را گم کردم. یکباره همه کارت های سوخت را از داخل جایگاه ها جمع کردند. این امر باعث شده که هر وقت بنزین می خواهم در جایگاه ها معطل می شوم. پروسه صدور کارت های جدید طولانی است و در این زمینه نمی دانم چه باید بکنم.

قطعا اجرای این طرح که یک پروژه بزرگ به نظر می رسد، کار آسانی نیست و اجرای کامل آن زمان بر خواهد بود. جایگاه دار یک پمپ بنزین در شرق تهران به تیتر کوتاه گفت: فکر  می کنم دولت با این طرح قصد دارد تا آمار دقیقی از مصرف سوخت هر صاحب خودرو داشته باشد. شاید هم موضوع دیگری مطرح است. اما هرچه باشد، نحوه اجرای طرح قطعا نادرست انتخاب شده است.

حقیقت هرچه که هست نشان از این دارد که مردم آمادگی اجرای این طرح را نداشتند و دولت می‌بایست با برنامه ریزی منطقی و اطلاع رسانی هوشمندانه بستر لازم برای اجرای این طرح را فراهم می‌کرد.  حال باید دید واکنش دولت نسبت به این بی نظمی ها چیست و آیا راه حلی برای رفع این مشکلات دارد یا خیر.

حسین جعفری
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها