تیتر کوتاه گزارش می دهد:

علی‌آبادی به عنوان وزیر صمت راهی ساختمان سمیه شد

جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی صمت برگزار شد.

علی‌آبادی به عنوان وزیر صمت راهی ساختمان سمیه شد

جلسه علنی مجلس ساعاتی پیش آغاز شد و بررسی برنامه و صلاحیت عباس علی آبادی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اخذ رأی‌اعتماد در دستورکار قرار گرفت.

گفتنی است، در این جلسه مخبر معاون اول رئیس جمهور، اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور و اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، محرابیان وزیر نیرو و مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفته اجتماعی حضور داشتند.

در ادامه گزارش لحظه ای این جلسه را مطالعه خواهید کرد:‌

۱۰-۲۵: علی آبادی وزیر صمت شد

نمایندگان به عباس علی‌آبادی؛ وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت رای اعتماد دادند. عباس علی آبادی با ۱۸۷ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف، ۸۷ رای ممتنع و ۲ رای باطله از مجموع ۲۵۵ نماینده حاضر در صحن، از مجلس رأی اعتماد گرفت.

۱۰:۱۵ - آغاز رای گیری برای علی آبادی

از دقایقی پیش رای‌گیری از نمایندگان درباره صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت شروع شد.

۱۰:۰۸ - باور کنید که تفکر انقلاب اسلامی، تفکر ما می‌توانیم، تفکر درستی است.

۱۰:۰۵ -  اصلاح حکمرانی در صنعت با تاکید بر کاهش تصدی‌گری را دنبال می‌کنیم

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در بسیاری از موارد، مشکل اصلی صنعت ما بحث تصدی‌گری است به عنوان مثال در بحث خودرو، با این اصلاح این روند، فضا برای مدیریت بهتر فراهم می‌شود.

۱۰:۰۳ - یکی از مشکلات اساسی صنعت ما بحث تامین مالی است

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: باید از سرمایه‌های خرد مردم و بازار سرمایه برای تامین مالی پروژه‌ها استفاده کنیم.

۱۰:۰۰ - یکی از برنامه‌های راهبردی ما تاکید بر صنعت صادرات محور است

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت:  بیش از ۱۰۰ رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر و معاون رئیس جمهور از مپنا بازدید کردند و دفترچه‌ای از افتخارات جمهوری اسلامی را در آنجا ثبت کرده‌اند. به عنوان کسی که از کف صنعت آمده‌ام راهبردهای ارایه شده در برنامه خود را راهبردهای باارزشی می‌دانم. حمایت از تولید مشترک با برندهای معتبر بین‌المللی یکی از این راهبردهاست.

وی افزود: برنامه راهبردی دوم توسعه زیرساخت‌های تجاری با استفاده از دیپلماسی تجاری اقتصادی است.  باید به سمت ساختار ژئواکونومیک حرکت کنیم. باید ارتباط ارگانیک با اقتصاد صنعتی کشورهای مختلف پیدا کنیم و با صنایع آنها در تعامل باشیم.

۰۹:۵۶- آمده‌ام که ثابت کنم ما می‌توانیم

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در این جلسه اظهار داشت: خوشحالم که جمهوری اسلامی تا حدی آزادی به ما داده است که افراد می‌توانند درباره بدیهیات سوال کنند.

۰۹:۵۰ - نمایندگان من را با کس دیگری اشتباه گرفتند

 وزیر پیشنهادی صمت در این جلسه و در تشریح برنامه های خود گفت: اسم پدرم حاج نصرت‌الله علی‌آبادی است، شاید نمایندگان من را با کس دیگری اشتباه گرفتند.

علی‌آبادی افزود: بنده فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف هستم. عکس بنده در کتاب سرآمدان شریف چاپ شده، کسانی که شبهه دارند بروند و ببینند! در دانشگاه تهران سال‌ها تدریس می‌کنم و سال‌ها در شورای عالی برنامه‌ریزی عضو هستم.

۰۹:۳۰ -  وزیر پیشنهادی صمت اشراف خوبی به بخش خصوصی و دولتی دارد

 زاهدی نماینده مردم کرمان در موافقت با علی آبادی گفت: عباس علی آبادی تحصیلات بسیار خوبی در بهترین دانشگاه های کشور داشته است. او سال ها در دوران جنگ حضور داشته و ما باید قدردان چنین افرادی باشیم. سوابق خدمتی وی در ساخت نیروگاه های پیشرفته و لکوموتیو و شروع عملیات برای ساخت خودروهای برقی و بهینه سازی بر اساس استفاده از فناوری های نو نشان دهنده آن است که وی به خوبی می تواند وزارت صمت را هدایت کند.

وی افزود: وزیر پیشنهادی صمت آشنایی خوبی با بخش خصوصی دارد. بیش از ۵۰ درصد اشتغال کشور مرتبط با وزارت صمت است و فردی باید وزیر صمت شود که بتواند بین بخش خصوصی و دولتی ارتباط ایجاد کند و اشتغال زایی را مورد توجه قرار دهد.

۰۹:۲۰ - علی آبادی مرد صنعتی است

چگینی، نماینده موافق وزیر پیشنهادی صمت در این جلسه گفت: علی‌آبادی از نظر تخصصی و علمی دقیقا صنعتی است.  ۱۵ سال سابقه کار در مپنا را دارد و در بدنۀ دولت مشغول بودند.

۰۹:۱۰ - علی آبادی قیمت دستوری را قبول ندارد

نظری، مخالف وزیر پیشنهادی صمت در این جلسه اظهار داشت: علی‌آبادی بیان کرده که قیمت دستوری را قبول ندارد مقابل قیمت دستوری نرخ بازار رها است. این یعنی هر کسی که هر قیمتی بخواهد برای کالایش تعیین می‌کند که قابل قبول نیست.

۰۸:۵۰ -  علی‌آبادی برنامه‌ای برای خودروسازی ندارد

«جلال محمودزاده» مخالف وزیر پیشنهادی صمت در این جلسه اظهار کرد: وزیر پیشنهادی صمت در برنامه‌هایش هیچ اشاره‌ای به صنعت خودروسازی نکرده است.

وی افزود: آیا درست است شما که در مپنا مسئولیت داشتید با یورو حقوق ماهیانۀ ۶۰۰ میلیون تومان می‌گرفتید و از حقوق نجومی برخوردار بودید. موضوع مدرک تحصیلیِ شما چیست؟ شما در ۱۰ سال توانستید لیسانس بگیرید.

۰۸:۴۰ - موافقت کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر پیشنهادی صمت

در ادامه جلسه مهدی طغیانی گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس را درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت قرائت کرد و از تایید صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت از سوی اعضای این کمیسیون خبر داد.

۰۸:۳۵ - موافقت کمیسیون صنایع با «علی‌آبادی»

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با عباس علی‌آبای برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

۰۸:۳۰- مخبر به مجلس رفت

در ابتدای جلسه علنی رئیس مجلس به محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و برخی از مسئولان دولتی برای حضور در جلسه علنی جهت بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی «صمت» خیرمقدم گفت.

۰۸:۱۵ - موافقت فراکسیون اکثریت مجلس با «علی‌آبادی»

«عمویی» سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اظهار داشت: صبح امروز جلسه استماع و بررسی صلاحیت‌ها و برنامه‌های آقای علی‌آبادی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در فراکسیون انقلاب اسلامی برگزار شد. پس از استماع سخنان آقای علی‌آبادی و ۷ نفر از نمایندگان رای‌گیری صورت گرفت که ۹۱ رای موافق، ۱۱ رای مخالف و ۳ رای ممتنع اعضای این فراکسیون با برنامه‌های وزیر پیشنهادی صمت موافقت کردند.

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • بازنشسته

    مجلس نشینان چه کارند . به انها دستور داه اند باید رای مثبت بدهند . حتی اگر یک گوسفند را به انها معرفی کنند...

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها