آشنایی با باغ گلها در مشهد و امکانات این مجموعه زیبا

اگر به دنبال پاسخ سوالاتی از قبیل باغ گلها مشهد کجاست؟ چه امکاناتی دارد؟ بهترین زمان بازدید از آن چه موقع است؟ و ... هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

آشنایی با باغ گلها در مشهد و امکانات این مجموعه زیبا

باغ گلها مشهد کجاست؟

باغ گل ها مشهد به واسطه تنوع بسیار زیاد گل و گیاه و همچنین امکانات زیاد آن از بهترین و زیباترین (لیست)جاذبه های گردشگری مشهد و حتی ایران به حساب می آید. این پارک گل های معروف در هر یک از فصول سال با استفاده از گل و گیاهان مخصوص همان فصل مزین می شود.

معرفی باغ گلها مشهد و امکانات آن

باغ گل های مشهد با وسعتی به اندازه 3 هکتار با هدف کاشت و نمایش انواع متنوعی از گونه های گل و گیاهان تاسیس شد و امروزه در زمره یکی از بهترین جاذبه های طبیعی و گردشگری قرار گرفته است به طوری که معمولا یکی از برنامه های تور مشهد از تهران و ... به بازدید از این مکان، اختصاص می یابد.

معماری باغ گلها مشهد، شبیه به گل بنفشه است؛ این شباهت را اگر از بالا به باغ نگاه کنید، بهتر متوجه خواهید شد. این باغ پرگل زیبا همانند گل بنفشه از گلبرگ های مختلفی تشکیل شده که هر یک از آن ها به گونه خاصی از گل ها تعلق دارد. هر یک از گلبرگ های این باغ با نام گل های آن شناخته می شود که عبارتند از:

  • باغ گل‌های صخره ای
  • باغ رز
  • باغ گیاهان پوششی
  • باغ گل‌های پیازی
  • گل‌های فصلی
  • گل‌های دارویی
  • گل‌های برکه ای

 

در فصول مختلف سال، گل و گیاهان سازگار با همان فصل در بخش گل های فصلی این باغ کاشته می شوند؛ بنابراین این باغ در تمامی فصول سال، بسیار زیبا و چشم نواز است.

در مجموعه باغ گل ها مشهد به واسطه وسعت زیاد آن، امکانات رفاهی مختلفی در نظر گرفته شده است که از جمله آن ها می توان به محوطه مخصوص بازی کودکان، تئاتر سرباز و گلخانه آموزشی اشاره کرد.

به محض ورود به این مجموعه، تابلوهای بزرگ راهنما، جلب توجه می کنند که آدرس تمامی بخش های مختلف باغ گلها مشهد با استفاده از فلش های راهنما مشخص شده است.

آدرس باغ گل های مشهد کجاست؟

باغ گل های مشهد در خیابان معلم واقع شده است.

آدرس دقیق باغ گل ها: مشهد، بلوار معلم، بین معلم 71 و 73

ساعت کاری باغ گلها مشهد

باغ گل ها مشهد همه روزه به جز ایام عزاداری نظیر تاسوعا و عاشورا از ساعت 7 الی 23 خدمات رسانی می کند.

آیا بازدید از باغ گل ها مشهد رایگان است؟

برای بازدید از باغ گل های مشهد باید مبلغی را تحت عنوان ورودی پرداخت کنید. هزینه ورودی باغ گل ها معمولا در ابتدای هر سال تغییر پیدا می کند.

بهترین زمان بازدید از باغ گل های مشهد چه موقع است؟

همانطور که در بخش های قبلی مقاله هم به آن اشاره کردیم این باغ زیبا در تمامی فصول سال، جذاب و دیدنی است، اما جذابیت آن در فصل بهار به اوج خود می رسد.

در فصل بهار، ساعات اولیه روز و یا هنگام غروب را برای بازدید از این مجموعه، پیشنهاد می کنیم.

نحوه دسترسی به باغ گل ها مشهد

نحوه دسترسی به باغ گل ها مشهد

دسترسی به باغ گل ها مشهد هم از طریق خودروی شخصی و هم وسایل نقلیه عمومی امکان پذیر است.

برای دسترسی به باغ گل ها با ماشین شخصی باید به بلوار معلم، بین معلم 71 و 73 بروید.

اما اگر قصد دارید از وسایل نقلیه عمومی برای رسیدن به این پارک گلها استفاده کنید، ما به شما مترو را پیشنهاد می کنیم؛ بدین منظور سوار مترو خط 1 شده و در ایستگاه صیادشیرازی پیاده شوید. از ایستگاه صیادشیرازی تا بلوار معلم، تقریبا 10 دقیقه فاصله است که باید پیاده طی کنید. به محض رسیدن به بلوار معلم به سمت چپ بروید. حدود 10 دقیقه دیگر که پیاده روی کنید تابلوی باغ گل های مشهد را خواهید دید.

علاوه بر آن با استفاده از اتوبوس های درون شهری نیز می توانید به راحتی به این مجموعه زیبا دسترسی پیدا کنید؛ بدین منظور باید در ایستگاه اتوبوسرانی صیاد شیرازی واقع در حاشیه وکیل آباد، سوار خط 18 شده و 3 ایستگاه پس از آن یعنی ایستگاه شهید ستاری 19 از اتوبوس پیاده شوید. اکنون فقط 300 متر با باغ گلها فاصله دارید.

نتیجه گیری بررسی باغ گلها مشهد!

در این مقاله سعی کردیم باغ گل های مشهد را به طور کامل به همراه امکانات و آدرس آن معرفی کنیم تا هز زمان که تصمیم به بازدید از این مجموعه زیبا را گرفتید، بتوانید به آسانی به آن دسترسی پیدا کرده و از تمامی امکانات آن بهره مند شوید.

در آخر شما عزیزان می توانید سوالات و یا تجربیات خود از بازدید از باغ گلها کلانشهر مشهد را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

منبع

 

 

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها