بهترین فیلم های بردلی کوپر ؛ معرفی ۱۰ عنوان برتر + تصاویر

بردلی کوپر یکی از برجسته‌ترین و موفق‌ترین بازیگران و فیلم‌سازان آمریکایی است که فیلم‌های محبوب و پرفروش زیادی در کارنامه دارد. اگر به سینمای هالیوود علاقه دارید، حتما حداقل یک عنوان را در لیست بهترین فیلم های بردلی کوپر پیدا می‌کنید که از تماشای آن لذت ببرید.

بهترین فیلم های بردلی کوپر ؛ معرفی 10 عنوان برتر + تصاویر

بردلی چارلز کوپر در پنجم ژانویه ۱۹۷۵ متولد شد. وی به عنوان بازیگر و فیلم‌ساز موفقیت‌های بسیاری در رزومه کاری خود دارد. کوپر برنده یک جایزه فیلم بفتا و دو جایزه گرمی شده و همچنین نامزد دریافت جوایز مختلفی از جمله 9 جایزه اسکار، 6 جایزه گلدن گلوب و یک جایزه تونی بوده‌ است.

نام این بازیگر برجسته 3 بار در فهرست ۱۰۰ ستاره فوربز آمده است. نام وی همچنین در سال ۲۰۱۵ در فهرست مجله تایم که ۱۰۰ شخص تأثیرگذار جهان را عنوان کرده بود، یک بار آمده است. بهترین فیلم های بردلی کوپر تاکنون چیزی بیش از 11 میلیارد دلار در سراسر جهان فروش داشته‌اند. در میان رتبه‌بندی سالانه بازیگران با بیشترین دستمزد نیز نام کوپر 4 بار ذکر شده است.

کوپر در سال‌های فعالیت خود در عرصه بازیگری در نقش‌های متفاوتی چون قهرمانان جنگ، ماموران سازمان اف‌بی‌آی، ستاره‌های راک و … ظاهر شده و تمام آنها را نیز به بهترین شکل بازی کرده است.

وی علاوه بر بازیگری به کارگردانی نیز علاقه دارد و به نظر می‌رسد در این چند سال اخیر بیشتر به سمت کارگردانی کشیده شده است. در ادامه با معرفی بهترین‌ و جدیدترین فیلم های بردلی کوپر با ما همراه شوید.

بهترین فیلم های بردلی کوپر

اگر شما هم به سینمای هالیوود علاقه دارید و از طرفداران کوپر هم هستید، بهتر است با بهترین فیلم های بردلی کوپر در سال 2023 و همچنین سایر آثار وی در این سال‌ها آشنا شوید. کوپر فیلم‌ها و سریال‌های موفقی در ژانرهای مختلف بازی کرده که از بهترین آنها می‌توان به خماری، نامحدود و ای تیم اشاره کرد.

نامحدود – Limitless

بهترین فیلم بردلی کوپر

  • کارگردان: نیل برگر
  • سال انتشار: 2011
  • ژانر: علمی تخیلی، هیجان انگیز

فیلم نامحدود به کارگردانی نیل برگر در سال 2011 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر علمی تخیلی و هیجان انگیز ساخته شده و بازیگرانی چون بردلی کوپر، ابی کورنیش و رابرت دنیرو در آن به هنرمندی پرداخته‌اند.

در این فیلم جذاب می‌بینیم که یک قرص می‌تواند به افراد توانایی‌هایی عجیب بدهد. به کمک این قرص افراد می‌توانند از تمام توان مغز خود استفاده کنند. با این قرص یک نویسنده سخت کوش تبدیل به یک مرد موفق در زمینه‌های مالی می‌شود و این زندگی جدید او را در مقابل خطرات زیادی قرار می‌دهد.

انتقام جویان: پایان بازی – Avengers: Endgame

انتقام جویان

  • سال انتشار: 2019
  • کارگردان: Anthony Russo و  Joe Russo
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی

فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی، علاوه بر اینکه یکی از بهترین فیلم های اکشن بردلی کوپر است، موفق‌ترین فیلم تاریخ سینما در بخش فروش نیز محسوب می‌شود که توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. این فیلم در زمینه‌های بازیگری، فیلم‌نامه و صحنه‌های اکشن مورد تمجید قرار گرفت.

سه هفته پس از آن که در جنگ ابدیت، نیمی از جمعیت جهان به دست تانوس نابود شدند، کاپیتان مارول، تونی استارک و نبیولا را که در فضا سرگردان شده‌اند نجات می‌دهد. بروس بنر، استیو راجرز، راکت، ثور، ناتاشا رومانوف، جیمز رودز، کارول دنورز و نبیولا به فضا می‌روند و تانوس را در یک سیاره غیر مسکونی پیدا می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند تا بار دیگر از سنگ‌های ابدیت استفاده کرده تا خرابی‌هایی را که تانوس به بار آورده جبران کنند.

تیم آ – The A-Team

تیمم ا

  • سال انتشار: 2010
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: جو کارنهان

یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن بردلی کوپر که توانسته بسیار مورد توجه قرار گیرد، تیم آ نام دارد. گروهی از سربازان قدیمی جنگ عراق که توسط ارتش آمریکا به دلیل دست داشتن در یک تبهکاری گناهکار شناخته شده‌اند، از زندان فرار کرده و سعی دارند بیگناهی خود را ثابت کنند.

فیلم تیم آ به کارگردانی جو کارنهان در سال 2010 ساخته شده است. این فیلم محصول کشور آمریکا و در ژانر اکشن و ماجراجویی است و بازیگرانی چون لیام نیسون، بردلی کوپر، جسیکا بیل، کوئینتون جکسون، شارلتو کوپلی، برایان بلوم و پاتریک ویلسون در آن به هنرمندی پرداخته‌اند.

تک تیرانداز آمریکایی – American Sniper

تک تیرنداز

  • سال انتشار: 2014
  • ژانر: اکشن، بیوگرافی، درام
  • کارگردان: کلینت ایستوود

یکی دیگر از بهترین فیلم های اکشن بردلی کوپر تک تیرانداز آمریکایی است. این اثر یک فیلم جنگی است و برپایه کتابی به همین نام ساخته شده است. فیلم تک‌تیرانداز آمریکایی در جلب نظرات مثبت منتقدان موفق بود و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت. منتقدان ضمن تمجید از عملکرد گروه بازیگری، فیلم‌نامه این فیلم را مورد تحسین قرار دادند.

داستان فیلم در مورد کریس کایل سرباز نیروی دریایی آمریکا است که توانست تبدیل به ماشین آدم‌کشی ارتش امریکا شود و رکورد بیشترین کشتن دشمنان را در جنگ به‌عنوان یک تک‌تیرانداز آمریکایی از آن خود کند.

مایسترو – Maestro

مایسترو

  • سال انتشار: 2023
  • ژانر: زندگی‌نامه
  • کارگردان: بردلی کوپر

مایسترو یک فیلم رو به اکران آمریکایی در ژانر زندگی‌نامه‌ای و به کارگردانی بردلی کوپر است. این فیلم بر اساس زندگی لئونارد برنستاین ساخته شده و فیلم‌نامه آن را کوپر و جاش سینگر به نگارش درآورده‌اند. مارتین اسکورسیزی، استیون اسپیلبرگ و تاد فیلیپس از تهیه‌کنندگان فیلم هستند و کوپر در کنار کری مولیگان و جرمی استرانگ بازیگران آن هستند. این فیلم از طریق نتفلیکس منتشر خواهد شد.

این فیلم که یکی از بهترین فیلم های بردلی کوپر در سال 2023 است، در مورد زندگی موسیقی‌دان لئونارد برنستاین بوده و با تمرکز بر ازدواج او با فلیسیا مونته‌آلگره ساخته شده است.

در این فیلم که از جدیدترین فیلم های بردلی کوپر محسوب می‌شود، کوپر در نقش لئونارد برنستاین، کری مولیگان در نقش فلیسیا مونته‌آلگره، جرمی استرانگ در نقش جان گرون و مایا هاک در نقش جیمی برنستاین به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ستاره‌ای متولد شده است – A Star Is Born

ستاره‌ای متولد شده است

  • کارگردان: بردلی کوپر
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • ژانر: درام، موزیکال و رمانتیک

ستاره‌ای متولد شده‌ است یکی از بهترین فیلم های بردلی کوپر است که در ژانر درام، رمانتیک و موزیکال و به کارگردانی و تهیه‌کنندگی خود بردلی کوپر ساخته شده است. این فیلم اولین تجربه کارگردانی کوپر است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. در این فیلم، بردلی کوپر، لیدی گاگا، دیو چپل، اندرو دایس کلی و سام الیوت بازی می‌کنند.

این فیلم که در لیست جدیدترین فیلم های بردلی کوپر قرار دارد، توانسته افتخارات بسیاری از جمله هشت نامزدی در نود و یکمین دوره جوایز اسکار شامل بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد (کوپر)، بهترین بازیگر زن (گاگا) و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (الیوت) را دریافت کند.

در این فیلم می‌بینیم که جکسون (بردلی کوپر) خواننده مشهوری است که از مشکل اعتیاد به الکل و مواد مخدر رنج می‌برد. او در یک کافه با خواننده گمنامی به نام آلی (لیدی گاگا) آشنا می‌شود و او را تشویق می‌کند که به عنوان ترانه ساز و خواننده در کنارش با او همراهی کند.

خماری – The Hangover

خماری

  • سال انتشار: 2009
  • ژانر: کمدی، درام
  • کارگردان: تاد فیلیپس

از بهترین فیلم های بردلی کوپر می‌توان خماری را نام برد. کارگردانی و تهیه‌‌کنندگی این فیلم ژانری کمدی دارد را تاد فیلیپس برعهده داشته است. خماری که توانست به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کند، نمرات بالایی دریافت کرد و تحسین منتقدان را نیز از آن خود کرد.

در آغاز این فیلم که از بهترین فیلم های کمدی بردلی کوپر است، می‌بینیم که قرار است به‌زودی یک مراسم عروسی برگزار شود. داگ، داماد این مراسم است و علاقه زیادی به همسر خود و زندگی متاهلی دارد. داگ تصمیم دارد همراه با سه دوست خود به لاس‌وگاس برود و آخرین شب مجردی را جشن بگیرد. آنها به پشت بام هتل رفته و در آنجا نوشیدنی مصرف می‌کنند. بعد از به‌هوش آمدن متوجه می‌شوند کلی خرابکاری کرده‌ و چیزی از شب گذشته به یاد ندارد. مهم‌تر از همه اینکه داگ را گم کرده‌اند.

از جمله بازیگرانی که در این فیلم 3 قسمتی به ایفای نقش پرداخته‌اند، می‌توان به بردلی کوپر، اد هلمز، زک گالیفیاناکیس، جاستین بارتا، جیلیان ویگمن، ساشا باره‌سی و ساندرا کری اشاره کرد.

نگهبانان کهکشان 3 – Guardians of the Galaxy 3

نگهبانان کهکشان

  • کارگردان: جیمز گان
  • سال انتشار: 2023
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی و کمدی

بردلی کوپر در این سری فیلم، صداپیشگی یک راکون را برعهده دارد؛ اما آنقدر نقش او مهم، کلیدی و البته جذاب است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. داستان اصلی این مورد از جدیدترین فیلم های بردلی کوپر حول محور پیتر کوییل از سیاره زمین می‌چرخد که بعد از دزدیدن یک گوی مرموز در اعماق فضای بیرونی، حالا مورد هدف و تحت تعقیب قرار گرفته است؛ آن هم توسط شخصیت شرور مشهوری به نام رونان متهم‌کننده.

کوییل هم برای اینکه بتواند رونان و اعضای تیمش را شکست دهد و در کنار آن کهکشان را از دست چنین فرد شروری نجات دهد، تیمی از قهرمانان فضایی را تشکیل می‌دهد. فیلم نگهبانان کهکشان در 3 قسمت تولید شده است؛ قسمت اول در سال 2014، قسمت دوم 2017 و قسمت سوم آن در 2023.

در نگهبانان کهکشان بخش 3 که از بهترین فیلم های بردلی کوپر در سال 2023 است، می‌بینیم که پیتر کوییل که هنوز فقدان گامورا را باور نکرده، باید تیمش را گرد هم آورد تا برای دفاع از جهان قدم به ماموریتی بگذارند که اگر کاملاً موفقیت آمیز نباشد، می‌تواند به معنای پایان نگهبانان کهکشان باشد.

نگهبانان کهکشان ۳ در ۲۲ آوریل ۲۰۲۳ در دیزنی‌لند پاریس به نمایش درآمد و در ۵ مه به‌عنوان بخشی از فاز پنجم دنیای سینمایی مارول در ایالات متحده منتشر شد. این فیلم که از بهترین فیلم های اکشن بردلی کوپر است، نقدهای مثبتی از طرف منتقدان دریافت کرده است.

دفترچه امیدبخش – Silver Linings Playbook

فترچه امیدبخش

  • کارگردان: دیوید او. راسل
  • سال انتشار: ۲۰۱۲
  • ژانر: درام، کمدی و رمانتیک

یکی از بهترین فیلم های کمدی بردلی کوپر که بسیار مشهور و شناخته‌شده است، دفترچه امیدبخش نام دارد. کوپر توانست در این فیلم نیز مانند سایر آثار خود به بهترین شکل بدرخشد. کوپر نقش پت سولاتانو را دارد، کسی که بعد از دست دادن همسر و شغلش مدت زمانی را در یک مؤسسه روانی گذرانده است و در ادامه به خانه‌ی والدین خود می‌رود تا با آن‌ها زندگی کند. او در نظر دارد که زندگی‌اش را از نو بسازد و دوباره ارتباطش را با همسرش از سر بگیرد.

در ادامه، آشنایی پت با تیفانی همه چیز را تغییر می‌دهد و پیچیده می‌کند. تیفانی پیشنهاد می‌کند که در بازگشت همسرش، به پت کمک کند؛ البته اگر او هم در مقابل کاری را که برای او بسیار اهمیت دارد، انجام دهد.

سوخته – Burnt

سوخته

  • کارگردان: جان ولز
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • ژانر: کمدی و درام

در این فیلم که یکی دیگر از بهترین فیلم های کمدی بردلی کوپر است، کوپر نقش آشپز بزرگی به نام آدام جونز را برعهده دارد که همه چیز در اختیار وی است؛ اما به ناگاه همه چیز را از دست می‌دهد. وی فردی مغرور و خودپسند است که جز غرورش به چیز دیگری اهمیت نمی‌دهد و همین امر باعث می‌شود تا ناگهان از عرش به فرش سقوط ‌کند. این شرایط برای هر کسی ایجاد شود به این راحتی‌ها نمی‌تواند آن را قبول کند و شرایط را بپذیرد.

این امر باعث می‌شود تا تمام تلاش و نیروی خود را به کار گیرد و حرفه‌ی خود را احیا کند. وی برای محقق شدن این امر به لندن می‌رود تا در یک رستوران معتبر آغاز به کار کند. وی برای اینکه آشپزخانه خود را تاسیس کند و سومین ستاره میشلن را به دست آورد، به بهترین‌ها نیاز دارد.

جمع‌بندی

عاشقان فیلم و سریال همواره به دنبال تماشای بهترین فیلم‌ها از بهترین بازیگران هستند. یکی از این بازیگران که بسیار محبوب و موفق است و آثاری زیبا و دیدنی دارد، بردلی کوپر نام دارد. بردلی علاوه بر بازیگری به کارگردانی نیز مشغول است و به دلیل نقش آفرینی زیبایش در تمام فیلم‌ها بسیار محبوب است. در این مطلب بهترین هنرنمایی‌های این بازیگر برجسته معرفی شدند.

بهترین فیلم های بردلی کوپر در سال 2023 کدام‌ها هستند؟

از آثار برجسته بردلی کوپر که مربوط به سال 2023 هستند می‌توان مایسترو و نگهبان کهکشان 3 را نام برد. کوپر در فیلم مایسترو علاوه بر بازیگری، کارگردانی را نیز برعهده دارد.

بهترین فیلم های بردلی کوپر در ژانر کمدی، همگی شناخته شده و جذاب هستند. در واقع بخشی از شهرت این بازیگر به دلیل فیلم‌های کمدی جذابی است که بازی کرده. از بهترین آثار جذاب کمدی کوپر می‌توان دفترچه امیدبخش و خماری را نام برد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها