روابط ایران و عربستان احیا می‌شود

سخنگوی دولت درباره نگاه دولت به روابط با عربستان گفت: دیدار در سطح سران بین دو کشور در پایتخت‌ها در دستورکار است و مقدمات آن فراهم می‌شود.

حجم ویدیو: ۸.۳۱M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۲:۵۷ دانلود ویدیو

سخنگوی دولت درباره نگاه دولت به روابط با عربستان و سفر اخیر وزیر خارجه و بازگشایی سفارت ایران در ریاض و دعوت طرف سعودی از رئیسی، گفت: دیدار در سطح سران بین دو کشور در پایتخت‌ها در دستورکار است و مقدمات آن فراهم می‌شود؛ باید هماهنگی‌های اولیه و اسناد همکاری تنظیم بشود. آقای رئیس‌جمهور در مراسم تحلیف خود با صدای بلند اعلام کردند که دست دوستی به همه کشورها خصوصا همسایگان دراز می‌کنیم و اثر این پیام را می‌توانیم در این دو سال ارزیابی کنیم که چه همکاری با کشورهای منطقه و همسایه صورت گرفته است.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: باید روابط دو کشور احیا و بازسازی شود و تحولات مثبتی در دو سال گذشته رخ داده است؛ روابط دو کشور عادی‌سازی شده و سفارت‌خانه‌ها هم بازگشایی شد و توافق دو کشور برای همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری است. هم‌چنین مقدمات سفرهای عمره فراهم شده و پروازهای هوایی بین دو کشور مهیاست. اینها نشان می‌دهد اراده دو طرف جدی است تا همکاری مناسب داشته باشند و مذاکرات برای اسناد همکاری در دستورکار است. از عملکرد وزیر خارجه تشکر می‌کنم چون دیپلماسی فعال را به نمایش گذاشتند که آثار این اقدامات را تاکنون شاهدیم و بیش از پیش نمایان خواهد بود.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها