ایران توضیحات روسیه را نپذیرفت

وزیر امور خارجه گفت: روز گذشته از کانال‌های دیپلماتیک توضیحاتی را در رابطه با بیانیه جزایر سه گانه از مقامات روسیه دریافت کردیم. این توضیحات را کافی نمی‌دانیم.

ایران توضیحات روسیه را نپذیرفت

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در نشست خبری همراه با همتای عمانی خود گفت:  با هیچ طرفی در مسیر حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی ایران هیچگونه تعارفی نداریم. از آنچه در خصوص جزایر سه گانه ایرانی درج شده ناخرسندیم. روز گذشته از کانال‌های دیپلماتیک توضیحاتی را در این رابطه از مقامات روسیه دریافت کردیم. این توضیحات را کافی نمی‌دانیم و هرگز تکرار این رویه را در بیانیه‌ها و مداخله روسیه و یا هر طرف دیگری در مسائل مربوط به تمامیت ارضی ایران را برنمی‌تابیم.

در بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان در این نشست خبری گفت: شاهد تحول جدی از حیث حضور بخش خصوصی ایران در عمان و شاهد افزایش فعالیت تجاری طرف عمانی در قبال ایران هستیم. درباره امکان دستیابی به توافق تجارت ترجیحی بود که  در آینده محقق شود.

وی بیان کرد: درباره تحولات منطقه و جهان می‌توان تأکید کنم بر چیزی که آقای امیرعبداللهیان مطرح کرد و آن نزدیکی عمیق دیدگاه‌های دو کشور در خصوص راهکار سیاسی برای حل چالش‌های جهانی است. سیاست عمان همواره مبتنی بر اصل حسن همجواری و این نگاه بوده که چگونه می‌توانیم نقشی مثبت در نزدیکی دیدگاه‌ها بین کشورها و کاهش تنش‌ها ایفا کنیم. اگر اراده سیاسی قوی وجود داشته باشد راهکارهای مسالمت آمیز برای هر مشکل و سوءتفاهم و اختلافی که ممکن است رخ دهد وجود دارد.

انتهای پیام/

 

 

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس


    دیپلماسی تنها راه‌حل بحران اوکراین است ولی متأسفانه سران بی ادب آمریکا جنایتکار از سال 1400 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و همه جانبه از اوکراین کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند.

    دیپلماسی تنها راه‌حل بحران اوکراین است ولی متأسفانه سران بی ادب کشورهای اروپایی جنایتکار از سال 1400 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و همه جانبه از اوکراین کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند.

    دیپلماسی تنها راه‌حل بحران اوکراین است ولی متأسفانه سران بی ادب ناتو جنایتکار از سال 1400 تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند و همه جانبه از اوکراین کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند.

  • ناشناس

    امیرعبداللهیان و لاوروف تلفنی گفت‌وگو کردند دیگر هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران و کشور ایران ندارد و تاکنون هم نداشته است.

  • ناشناس


    مبارزه با تروریسم بهانه است؛ آمریکا برای نفت در سوریه حضور دارد
    که حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است و آمریکا برای رسیدن به نفت این کشور، مبارزه با تروریسم را بهانه قرار داد.
    واشنگتن مبارزه با تروریسم را بهانه کرد تا در شرق فرات، جایی که نفت سوریه قرار دارد، حضور داشته باشد.
    نیروهای آمریکایی از شبه نظامیان کردی حمایت می‌کنند که این اقدام نقض تمامیت ارضی سوریه است.

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها