محدودیت اینترنت به کشور فرانسه رسید

برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که مقامات فرانسه تصمیم گرفته‌اند که اینترنت برخی از محلات و مناطق این کشور را برای مقابله با ناآرامی‌های اخیر قطع کنند.

محدودیت اینترنت به کشور فرانسه رسید

به گزارش تیترکوتاه؛ برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که مقامات فرانسه تصمیم گرفته‌اند که اینترنت برخی از محلات و مناطق این کشور را برای مقابله با ناآرامی‌های اخیر قطع کنند.

هنوز منابع رسمی معتبر خبری در این باره منتشر نکرده‌اند. برخی منابع و تعدادی از حساب‌های کاربری در توییتر نیز بخش‌نامه‌ای از دولت فرانسه منتشر کرده‌اند که طی آن ادعا شده اینترنت برخی مناطق و محلات این کشور برای مدتی نامعلوم قطع خواهد شد.

دولت فرانسه در این بیانیه اعلام کرده که این تصمیم به آزادی‌های اولیه شهروندان این کشور آسیب نمی‌زند و با هدف حفظ امنیت آنها اتخاذ شده است. 

این در حالی است که «اریک زمور» نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هشدار داده است که ناآرامی‌های اخیر در این کشور می‌تواند آغاز جنگ داخلی و نژادی در این کشور باشد.

 

وی که با شبکه تلویزیونی «یوروپ 1» مصاحبه می‌کرد، گفت: «جنگ داخلی عبارت است از درگیری میان مردم و حکومت و این دقیقا چیزی است که الان در حال روی دادن است».

یک مامور پلیس فرانسوی صبح سه‌شنبه گذشته نوجوان ۱۷ ساله‌ای را در یک حادثه راهنمایی و رانندگی به ضرب گلوله کشت. مامور پلیس در این ماجرا، به ظن تلاش او برای فرار به سمت وی تیراندازی کرده است

در پی انتشار خبر قتل نوجوان ۱۷ ساله، معترضان خشمگین ساختمان‌ها و خودروهای دولتی را در حومه فرانسه به آتش کشیدند. از آن زمان به بعد، ناآرامی‌ها به سایر شهرها و مناطق فرانسه گسترش پیدا کرده است. «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، مرگ این پسر نوجوان را «غیرقابل توضیح و غیرقابل توجیه» توصیف کرده است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها