مناطق جنوبی تهران نونوار می شوند

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در ۱۳ هزار پلاکی که در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران در حریم راه‌آهن تهران-تبریز و تهران-اهواز واقع شده است، امکان نوسازی ۳۰ هزار واحد فراهم می‌شود، از فرآیند آزادسازی اراضی پیرامون راه آهن مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران خبر داد.

مناطق جنوبی تهران نونوار می شوند

نوسازی بافت فرسوده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که شهرها و مناطق شهری باید با استفاده از فناوری‌های نوین و استانداردهای جدید زندگی مدرن و پایدار ارائه دهند. این اقدام می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی شهروندان، توسعه اقتصادی و جلوگیری از فساد های ناشی از بافت فرسوده کمک کند.

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: پنجشنبه در سفر رئیس‌جمهوری به منطقه ۱۷ و ۱۸ شهر تهران بازدید از بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران که در محدوده راه آهن واقع هستند، انجام شد. در این مناطق ۱۳ هزار پلاک وجود دارد که عموما ریز دانه هستند و در سالیان طولانی امکان نوسازی و ساخت را نداشتند که با بازدید رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی این امکان در حال تحقق است تا نوسازی واحدهای فرسوده این مناطق در فرآیند اجرا قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: با آزادسازی این اراضی ۱۳ هزار پلاک واقع در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ در مسیر راه‌آهن در مدار نوسازی قرار می‌گیرد که خود می‌تواند ۳۰ هزار واحد مسکونی را وارد مدار ساخت‌وساز کند.

ظرفیت بهسازی و نوسازی با زیرزمینی شدن راه‌آهن در شهرها ایجاد شده ست

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه زیرزمینی شدن بخش عمده‌ای از راه‌آهن تهران-تبریز و تهران- اهواز، فضای گسترده‌ای را برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مورد نیاز بافت فرسوده متراکم این مناطق و نوسازی واحدهای فرسوده واقع در این حریم راه‌آهن در محدوده‌های شهری ایجاد کرده است، افزود: آزادسازی ۱۳ هزار پلاک و احداث باغ راه که در همکاری با شهرداری در حال انجام است یک اقدام بسیار مهم و بزرگ در بافت فرسوده شهر تهران خواهد بود. این موضوع در کمیسیون زیربنایی دولت تصویب شده است و با تصویب در هیات وزیران و ابلاغ آن کار سرعت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: سفرهای رئیس‌جمهور به استان‌های مختلف از جمله تهران و ابتکار رسیدگی به مسئله‌های اصلی هر استان فرصت مناسبی را برای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده ایجاد کرده است که تلاش داریم تا از این فرصت ایجاد شده بیشترین بهره را برای بافت فرسوده ببریم.

باغ‌راه منطقه فرسوده ۱۷ و ۱۸ تهران مهرماه بهره‌برداری می‌شود

آیینی در خصوص بافت‌های فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران گفت: بزرگترین پروژه زیر بنایی بازآفرینی شهری ایران در قالب باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) در منطقه ۱۷ و ۱۸ توسط شهرداری تهران در حال احداث است که حدود ۹.۵ کیلومتر طول دارد. این باغ راه با عرض مناسب فضای سبز مناسبی را در این مناطق برای تامین خدمات مورد نیاز بافت فرسوده متراکم ایجاد کرده است. این ابتکار حاصل زیر زمینی کردن خط راه آهن در این مناطق توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته است. همچنین خدمات دیگری در طول این مسیر طراحی شده است. بخش عمده‌ای از این باغ راه انجام شده است و تا مهرماه این باغ راه به بهره‌برداری می‌رسد که این کار یک اقدام مثبت و قابل توجه برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در مناطق ۱۷ و ۱۸ به شمار می‌رود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر