مصالح ساختمانی | مسکن مهر | ساخت مسکن

خودنمایی برند عمان بر مصالح ساختمانی ایرانی / خیانتی از جنس مسکن چینی ساز

مدیر کل سابق فدراسیون بین‌المللی صنعت ساختمان گفت: درحال‌حاضر محصولاتی که با مواد معدنی ایران و با دانش ایرانی تولید می‌کنیم را با برند عمان در بازار بین‌المللی به فروش می‌رسانیم.

خودنمایی برند عمان بر مصالح ساختمانی ایرانی / خیانتی از جنس مسکن چینی ساز

کیفیت مصالح ساختمانی یکی از عوامل حیاتی در ساخت و ساز هر ساختمان است. استفاده از مصالح با کیفیت نه تنها ایمنی و استحکام ساختمان را تضمین می‌کند بلکه میزان بازدهی و دوام آن نیز افزایش می‌یابد. مصالح با کیفیت موجب کاهش نیاز به تعمیرات و نگهداری های بعدی می‌شود و در نهایت باعث کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات در طول عمر ساختمان می‌شود.

کامبیز یوسفی در نشست خبری با بیان اینکه ساختار معماری ایرانی با مصالح نوین در صنعت ساختمان باید احیا شود، اظهارکرد: در صنعت ساختمان با استفاده از مصالح نوین می‌توان کیفیت ساخت‌وساز را بالا برد و همچنین طول عمر سازه را افزایش داد، از این رو پروژه‌های آینده پژوهی در صنعت ساختمان طرح شد.

وی ادامه داد: در پژوهش‌ها به مفهومی از مواد معدنی و خاک رسیدیم که و ترکیب آن با درصد خلوص مختلف از اکسید منیزیوم، سولفات منیزیوم و کلرید منیزیوم و با درصدها و فرمول‌های شیمیایی خاص خود به ورق‌های اکسید منیزیوم در دنیا معروف هستند و به دانش و توان تولید این ورق‌ها در ایران دست یافتیم.

مدیر کل سابق فدراسیون بین‌المللی صنعت ساختمان (FIABCI) در ایران با بیان اینکه چین و امریکا پیشتاز تولید این مصالح ساختمانی نوین در دنیا هستند، گفت: کارخانه ساخت این مصالح نوین را با مواد معدنی ایرانی در عمان راه‌اندازی کردیم و توانستیم بخشی از بازار را تصاحب کنیم و درحال‌حاضر محصولات نوین با مواد ایرانی اما با برند اماراتی و عمان در منطقه منا توزیع می‌کنیم.

یوسفی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه چرا این کارخانه با فناوری‌هاس نوین و با مواد معدنی ایرانی را در کشور ایران راه‌اندازی نکردید، اظهارکرد: دو دلیل مهم مانع از راه‌اندازی خط تولید مصالح جدید ساختمانی در ایران شد اول اینکه برای راه‌اندازی تولید مصالح ساختمانی نوین با موانع بزرگ و متعدد اداری مواجه بودیم به طوری که در امارات برای مجوزهای لازم تنها ۶ روز فرآیندها طی شد در حالی که در ایران بعد از ۶ ماه هیچ پاسخی به درخواست‌های مجوز داده نشد و در هر اداره و سازمانی بر سر راه تولیدکنندگان مانع تراشی می‌کردند در حالی که در امارات و عمان به دنبال تسهیل فرآیند برای راه‌اندازی هر چه سریع‌تر کارخانه‌های بودند و با معافیت‌های مالیاتی متعدد و بی‌شماری از تولیدکنندگان استقبال می‌کردند. دلیل دوم این بود که بازار مصرف ساختمان در ایران از لحاظ قیمتی پایدار نیست.

یوسفی ادامه داد: درحال‌حاضر محصولاتی که را با مواد معدنی ایران و با دانش ایرانی تولید می‌کنیم را با برند عمان در بازار بین‌المللی به فروش می‌رسانیم.

مدیر کل سابق فدراسیون بین‌المللی صنعت ساختمان (FIABCI) در ایران در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه آیا ساخت‌وساز مسکن کشورمان به فناوری چینی نیاز دارد، گفت: به فناوری ناب چینی نیاز داریم اما فناوری درجه ٣ چینی و مسکن مهر ساز چینی خیانت بر مهندس ایرانی است.

منبع: ایلنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • عدالت

    خدمت است داداش

  • یعقوب

    چینی ها در هر شاخه اقتصادی موفق هستند و بزرگترین حسن ورود چینی‌ها قطع ید اختلاسگران و از خدا بی خبر آن داخلی هست

  • ناشناس

    خودتی.

  • ناشناس

    بی لیاقتی دیگر

  • ناشناس

    سلام .من خانه ندارم .من را دهک ششم گذاشتن . دایی من هزارتا خانه وهزارتاماشین وهزارتازمین باسندجعلی وغیررسمی کلاهبرداری کرده دهک اول است .این عدالت حضرت علی نیست .تمام کارگران افغانی شدن .همه تو اسنپ کار میکنند.چون کارگران را برده مدرن کردن

    • ناشناس

      دایی شما هزارتا هزارتا بی نام داره بی عدالتی رو به داییت بگو!! چه ربطی داشت !

  • مهدی

    تولیداتبوه برای چه؟ درحال حاضر کارخانجات سیمان توان بیش از۱۵۰هزار تن درروزرادارندامامصرف کمتراز ۷۰تن است وتوان صادرات هم‌نداریم!!

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر