در ایام تعطیلات، شرکتهای هواپیمایی برنامههای خاص خود را برای رفاه مسافران ارائه میدهند. با افزایش تقاضا در این دورهها، شرکتها از تخفیفها و پروموشنهای ویژه برای جلب مشتریان استفاده میکنند. همچنین، برای مدیریت ترافیک بیشترین تلاش خود را میکنند تا برنامهریزیهای هواپیماهای خود را بهینه کرده و از تاخیرهای ناشی از فشار ترافیک جلوگیری کنند.
رضا نخجوانی درباره آمادهسازی فرودگاهها برای پروازهای نوروزی و ماه مبارک رمضان، اظهارکرد: خدمترسانی به مسافران و شرکتهای هواپیمایی در فرودگاهها به عنوان کاری مستمر و دائم از سوی شرکت فرودگاهها انجام میشود، زیرساختها و خدمات فرودگاهی بر اساس معیارها و استانداردهای از قبل تعریفشده به صورت مستمر در حال انجام است.وی ادامه داد: با این حال در برخی از مقاطع سال که تقاضا افزایش زیادی دارد، به دلیل رشد تعداد مسافران و افزایش تردد فرودگاهی، این خدمات ارتقا مییابد، بنابراین نیاز است که تمهیداتی در این زمینه داشته باشیم.معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامههای هماهنگی با سایر همکاران در بخشهای مختلف فرودگاهی از هفته پیش آغاز شد و هفته آینده به پایان میرسد، موضوعاتی که در این جلسات هماهنگی مطرح میشود، بررسی و بازخورد موضوعات و عملکرد بخش فرودگاهی همچنین بازخورد نگاه مسافران در سفر نوروزی سال گذشته است؛ به انتقادات و پیشنهادات مسافران توجه داریم تا مطالبهای که مردم از شرکت فرودگاهها دارند، محقق شود.
انخجوانی اضافه کرد: به دلیل همزمانی سفرهای نوروزی با ماه مبارک رمضان، برنامه پذیرایی ساده افطاری در فرودگاههای کشور خواهیم داشت.
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران افزود: همچنین الزام شرکتهای هواپیمایی به استقرار نمایندگان موثر برای پاسخگویی به مسافران در زمان تاخیر یا ابطال پرواز از دیگر موارد در دستور کار است.