قیمت مسکن | بازار مسکن | دلال مسکن

خرید یا فروش مسکن؛ مردم چه می خواهند؟

جایگاه مسکن در سبد سرمایه‌گذاری مردم ایران؛ در یک سال اخیر تمایل مردم به خرید مسکن بوده یا فروش آن؟

خرید یا فروش مسکن؛ مردم چه می خواهند؟

قیمت مسکن در تحولات اخیر تغییری نداشته و رشد چند درصدی قیمت ارز و سکه روی بازار مسکن بی تاثیر بود. اما براساس نتایج حاصل از بررسی داده های گوگل می‌توان گفت میزان جست و جوی کلید واژه خرید مسکن توسط ایرانی‌ها نسبت به میزان جست و جوی واژه فروش مسکن از یک سال گذشته تاکنون بیشتر بوده است. در واقع، کلید واژه خرید خانه برای ایرانی‌ها محبوبیت بیشتری داشته است.

جایگاه مسکن در سبد سرمایه‌گذاری مردم ایران؛ در یک سال اخیر تمایل مردم به خرید مسکن بوده یا فروش آن؟

جایگاه مسکن در سبد سرمایه‌گذاری مردم

داده‌های گوگل نشان می‌دهد ایرانیان در بازه زمانی دی ماه سال ۱۴۰۱ الی دی ماه سال ۱۴۰۲، بیشترین جست و جو را در مورد بازار طلا داشته‌اند. پس از آن، بیشترین میزان جست و جو مربوط به بازار ارز بوده است و بازار مسکن جایگاه سوم را در میزان جست و جوی ایرانیان در بین بازارهای مختلف داشته است.

همچنین طبق گزارش مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، از بین ۱۲ هزار نفر موجود در نظرسنجی این مرکز، ۳۳.۳ درصد پاسخ داده‌اند که ترجیح می‌دهند پس انداز خود را در بازار زمین و مسکن سرمایه‌گذاری کنند. ۲۰.۷ درصد از شرکت‌کنندگان ترجیح می‌دهند تا پس‌اندازشان را در طلا و سکه سرمایه‌گذاری کنند. ۱۵.۲ درصد سرمایه‌گذاری در بانک، و ۲.۷ درصد دلار و ارز را ترجیح می‌دهند. همچنین ۲.۷ درصد از شرکت‌کنندگان به سرمایه‌گذاری در بازار خودرو، ۱.۳ درصد در بازار بورس، و ۱.۳ درصد در رمزارزها و بازارهای جهانی تمایل به سرمایه‌گذاری دارند.

با توجه به نتایج داده‌های گوگل در مورد میزان جست و جوی ایرانیان در مورد بازارهای مختلف، و همچنین نظرسنجی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، می‌توان مسکن را یکی از سه بازار اصلی دانست که ایرانیان تمایل به سرمایه‌گذاری در آن دارند تا از کاهش ارزش پول خود به دلیل تورم جلوگیری کنند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر