اختصاصی تیتر کوتاه:

یک ابهام و سوال از راه آهن / درآمد زایی شبهه دار از صندلی های رزروی؟

برخی مخاطبان اطلاع دادند که ظاهرا راه آهن جمهوری اسلامی ایران صندلی فروش رفته را دوباره می فروشد!

یک ابهام و سوال از راه آهن / درآمد زایی شبهه دار از صندلی های رزروی؟

سفر با کوپه های دربستی قطار همواره یکی از روش های متدوال و مرسوم در سفرهای برون استانی خصوصا برای قشر متوسط و قشر آسیب پذیر است. برخی مسافران، به منظور امنیت و قیمت مناسب  اقدام به خرید بلیت های یک کوپه می کنند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از ماه ها قبل برنامه یک سفر به مکان تفریحی یا زیارتی داشته باشید اما تا آن لحظه نفراتی که قرار است شما را در این سفر همراهی کنند مشخص نباشند. در این هنگام اولین کاری که می کنید رزرو یک کوپه دربست و پرداخت بهای بلیت های این کوپه در تاریخ مد نظر است. به این منظور با کد ملی خود یک کوپه با تعداد صندلی های مشخص را رزرو و هزینه صندلی ها را پرداخت می کنید.

شیوه رزرو بلیت هم بدین صورت است که اگر قصد رزرو صندلی را داشته باشیم، با کد ملی و به نام هر فرد امکان خریداری یک بلیت وجود دارد، اما اگر قصد رزرو کوپه دربست را داشته باشیم، برای صندلی های خالی نیاز به دریافت کد ملی نیست و یک نفر می تواند کل کوپه را به یک اسم در اختیار بگیرد.

گزارش تیتر کوتاه بر اساس مشاهدات مردمی و اطلاعاتی که چند مسافر در اختیار این رسانه قرار دادند، حاکی از آن است که شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران صندلی های فروش رفته کوپه های دربست را دوباره با قیمتی کمی پایین تر می فروشد. وقتی مسافر  هزینه صندلی های یک کوپه را پرداخت می کند و نفرات همراه خود را به کوپه می آورد متصدی قطار با این توجیه که کد ملی افراد باید در سامانه رجا ثبت شود، مجددا هزینه بلیت قطار را از آنهایی که کد ملی ثبت شده ندارند، دریافت می کند. این در حالی است که مسافران قبلا هزینه بلیت را پرداخت کرده و جای جدیدی قرار نیست در اختیار آنها قرار بگیرد.

جا دارد که مسئولان این اقدام شرکت رجا در این خصوص روشنگری کرده و پاسخگو باشند. آیا بهتر نیست صرفا مسافر احراز هویت شده و هزینه بیمه از او دریافت شود؟

سهیل فرزین
سهیل فرزین
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    همه دزدی میکنند

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر