دولت به این شرط مطالبات فرهنگیان را می دهد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، گفت: دولت مردمی مطالبات منطقی و معقول فرهنگیان را با جدیت پیگیری می‌کند و در این راستا نظام رتبه‌بندی معلمان را که بیش از یک دهه معطل مانده بود، به اجرا درآورد.

سید محمد حسینی همزمان با ایام سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری ضمن حضور در محل شهادت این اندیشمند والامقام و نثار شاخه گل، در جمع مدیران شهری، مسئولان آموزش و پرورش و دانش‌آموزان و معلمان دبیرستان شاهد دخترانه روشنگر منطقه ۱۲ تهران، با تجلیل از شخصیت برجسته شهید مطهری و تکریم مقام معلم، گفت: شهید مطهری نقش مؤثری در به ثمر نشستن انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی داشت و بر پایه منطق و استدلال و انصاف تفکرات انحرافی و التقاطی را به نقد می‌کشید.

معاون رئیس‌جمهور، ضرورت معرفی مفاخر و اندیشمندان کشورمان به نسل جوان را مورد تأکید قرار داد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب دیروز در دیدار فرهنگیان خواستار معرفی علما، مشاهیر و مفاخر برجسته کشور به جوانان و نوجوانان شدند و قطعا این موضوع در تقویت اعتماد به نفس ملی و هویت‌بخشی نسل جوان تأثیر بسزایی دارد.

حسینی خاطرنشان کرد: در آموزهای دینی و قرآن کریم، احترام و تکریم بزرگان و علما مورد عنایت است و ما باید از این آموزه‌ها درس گرفته و سرلوحه آداب و سلوک خود قرار دهیم.

معاون رئیس‌جمهور گفت: در طول تاریخ علما و اندیشمندانی بوده‌اند که معاندان و منافقین وقتی نمی‌توانستند با فکر و اندیشه و منطق آن‌ها مقابله کنند، با توسل به ترور آن‌ها را از سر راه خود برداشته‌اند و شهید مطهری از جمله این شخصیت‌های برجسته بودند که در مقابله با افکار انحرافی و التقاطی نقش بی‌بدیلی داشتند. البته ساده‌لوحانه است که تصور شود صرفا یک گروهک انحرافی مثل فرقان ایشان را ترور کردند، بی‌تردید پشت صحنه اینگونه اقدامات تروریستی سرویس‌های جاسوسی دشمنان انقلاب جهت‌دهی کرده‌اند.

حسینی خاطرنشان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی عده‌ای تلاش می‌کردند اسلامیت و ایرانیت را در مقابل هم قرار دهند و شهید مطهری با تألیف کتاب، سخنرانی و مناظره های متعدد و برپایه استدلال و منطق به خوبی سست بودن ادعای معاندین را برملا کرد. استاد شهید همچنین در مقابل عده‌ای که به دنبال تحریف تاریخ و ایجاد دوگانه‌های نادرست بودند،‌ نقش فعالی داشت. شهید مطهری در حوزه‌های گوناگون آثار ارزنده‌ای دارد، به نحوی که امروز هم بعد از گذشت ۴۴ سال از شهادت ایشان همچنان قابل استفاده و بهره‌برداری هستند.

وی، دانش‌آموزان را به مطالعه، تلاش و فعالیت مستمر فراخواند و آن را رمز موفقیت مفاخر و اندیشمندان بزرگ دانست و اظهار کرد: انسان‌های بزرگ و تأثیرگذاری مانند شهید مطهری در سایه پشتکار و زحمات فراوان توانسته‌اند در محیط پیرامون خود اثر بگذارند و آثار و فعالیت‌هایشان برکت پیدا کند به‌گونه‌ای که هنوز نامشان زنده و جاویدان است و در آینده هم فراموش نمی‌شوند.

حسینی افزود: در قرآن کریم و آموزه‌های دینی بر ضرورت احترام به پدر و مادر و معلم تأکید شده است و شما دانش‌آموزان باید قدردان این نعمت‌های بزرگ خدادادی باشید.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اظهار کرد: شهید مطهری به خوبی با دردها و نیاز جامعه آشنا بود، لذا با کنار گذاشتن شئونات ظاهری در میان جوانان و نوجوانان در مدارس و دانشگاه‌ها حضور یافت و به شبهات و القائات وسوسه‌گران  پاسخ داد.

دکتر حسینی خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب از اشراف کاملی نسبت به حوزه آموزش و پرورش برخوردار هستند و در ۱۲ اردیبهشت در دیدار معلمان نکاتی راهبردی مطرح کردند که دولت مصمم است تمام مطالبات و دستورات معظم‌له را جامه عمل بپوشاند.

معاون رئیس‌جمهور همچنین به مناسبت روز معلم و به دعوت آقای عسکری نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی در نشست صمیمی پرسش و پاسخ با جمعی از معلمان نمونه مقاطع مختلف تحصیلی استان البرز شرکت کرد. در این دیدار حسینی با تبریک روز معلم، گفت: اینکه معلم باید فارغ‌البال و بدون دغدغه جدی معیشت سر کلاس درس حاضر شود سخن درستی است و دولت به مطالبات منطقی و به حقی معلمان عزیز توجه دارد و تاکنون کوشیده است که شرایط بهتری برای زندگی آنان فراهم شود.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت مردمی در رسیدگی به  مشکلات و نگرانی اقشار مختلف به‌ویژه فرهنگیان بدون کوتاهی تا جایی که امکان و توان داشته تلاش کرده است، هر چند که هنوز مدعی نیستیم کاستی‌هایی وجود ندارد.

حسینی خاطرنشان کرد: تورم بالا طی چند سال متوالی، نبود رشد اقتصادی در دهه ۹۰، افزایش چندین برابری قیمت مسکن و افتخار وزیر راه وقت به اینکه حتی یک مسکن مهر را افتتاح نکرده است، تعلل در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حتی مواردی که پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصد داشته است و نبود منابع لازم برای پرداخت حقوق کارکنان دولت در آغاز استقرار دولت سیزدهم موجب مشکلات انباشته فراوانی شده بود، اما به رغم همه تنگناها و کمبودها، دولت سیزدهم با اعتقاد و باور به حل مشکلات تلاش بی‌وقفه‌ای برای بهبود شرایط و تعامل با سایر کشورهای جهان به‌ویژه کشورهای همسایه آغاز کرد و در این مدت ضمن مدیریت امور جاری کشور، پروژه‌های بزرگ و طرح‌های نیمه‌تمام را در نقاط مختلف کشور به اجرا درآورد، لذا مناسب است  در کنار  طرح مشکلات و مطالبات، منصفانه این اقدامات و واقعیت‌ها  را در نظر داشته باشیم.

 معاون رئیس‌جمهور گفت: دولت مردمی مطالبات منطقی و معقول فرهنگیان را با جدیت پیگیری می‌کند و در این راستا نظام رتبه‌بندی معلمان را که بیش از یک دهه معطل مانده بود، به رغم تنگناهای اقتصادی به اجرا درآورد و مصمم است کاستی‌های آن را در روند اجرایی اصلاح کند.

حسینی با تأکید بر نقش معلم در هدایت جامعه، گفت: اکثر رهبران انقلاب اسلامی از جمله شهیدان رجایی و باهنر، بهشتی، مفتح و مطهری و نیز رهبر معظم انقلاب معلم موفق و مدرس عالی‌مرتبه و از نخبگان بودند و از بینش و دانش بالایی برخوردار بودند و با دلسوزی و حرکت مخلصانه توانستند هدایت جامعه به سمت تعالی را به درستی انجام دهند، حال این وضعیت را مقایسه کنید با سطح دانش سرکردگان آشوب‌های پاییز گذشته که ادعای انقلاب داشتند!

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تأکید بر اهمیت توجه به رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های معیشتی فرهنگیان و آرامش خاطر آنان، گفت: باید شرایط مناسبی فراهم باشد تا معلمان با عشق و انگیزه بیشتر به تربیت و پرورش نونهالان و دانش‌آموزان بپردازند.

حسینی گفت: حضور دانش‌آموزان در مدرسه و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و دینی تأثیر به‌سزایی در رشد و شکوفایی استعدادهای آنان دارد و از جمله آفات دوره کرونا و عدم تشکیل حضوری کلاس‌ها و برگزار نشدن برنامه‌های دسته جمعی فرهنگی و تربیتی و حضور در فضای مجازی با زیان‌هایی که در کنار فوایدی که دارد به روند تعلیم و تربیت خسارت و لطمه وارد کرد.

وی ارتباط صمیمی و نزدیک معلم و دانش‌آموز را حائز اهمیت دانست و گفت: معلم نقش مهمی در تعلیم و تربیت و تقویت باورها و هویت دینی و ملی دانش‌آموز دارد، همچنان که در دهه اول انقلاب با نقش‌آفرینی معلمان، ده‌ها هزار دانش‌آموز برای دفاع از اسلام و تمامیت ارضی کشور عازم جبهه‌ها شدند و با افتخار ۳۶ هزار شهید تقدیم کردند و امروز هم معلمان در خط مقدم و صف اول هدایت نسل جوان می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت دانشگاه فرهنگیان، گفت: در آغاز دولت قبل فردی را برای ریاست این دانشگاه انتخاب کرده بودند که اعتقاد چندانی به آن نداشت در نتیجه شاهد اقدامات اساسی نبودیم، اما امروز اهتمام ویژه‌ای به تقویت جایگاه این دانشگاه وجود دارد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تأکید بر اهمیت امور پرورشی در مدارس، گفت: کم‌توجهی‌هایی که در گذشته به این حوزه شده باید جبران شود، ضمن اینکه فرهنگ متعالی ملت ایران از ظرفیت‌های بالایی در حوزه تعلیم و تربیت برخوردار است که نه تنها نیازی به اسناد وارداتی مثال سند ۲۰۳۰ نداریم بلکه می‌توانیم با ارائه اسنادی چون سند تحول در نظام تعلیم و تربیت الگویی برای سایر کشورها باشیم.

حسینی با اشاره به سخنان یکی از معلمان در خصوص ضرورت وجود صنف و اینکه فرهنگیان چگونه سخنان خود را به مسئولین برسانند، گفت: امروز دولتمردان گوش شنوایی برای شنیدن نقدها، مطالبات، پیشنهادات و راهکارهای اقشار مختلف جامعه دارند و فرهنگیان عزیز به راحتی می‌توانند از طریق رسانه، نمایندگان خود و مدیران آموزش و پرورش، پیشنهادات و انتقادات خود را به رئیس‌جمهور و سایر دولتمردان برسانند و دولت نیز آن‌ها را

مورد توجه قرار می‌دهد.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: متأسفانه در مواردی فعالیت‌های صنفی به ابزار سیاسی در نیل به اهداف خاص تبدیل شده و  بعضا عده‌ای با سوار شدن بر موج مطالبات به حق اقشار مختلف، خواسته‌های معقول را به انحراف کشانده و اغراض سیاسی خود را پیگیری کرده‌اند.

وی درباره اشکالات اجرای رتبه‌بندی معلمان، گفت: بررسی و تعیین رتبه ۹۳۳ هزار معلم کار بسیار سنگینی است، ابتدا قرار بود در طول سه سال بررسی و ارزیابی صورت گیرد، اما به یک باره تکلیف شد که در عرض سه ماه انجام شود، طبیعی است که اشکالاتی وجود داشته باشد، اما با تأکیدات رئیس‌جمهور، مسئولان آموزش و پرورش به دنبال رفع مشکلات و کاستی‌ها هستند.

در این مراسم مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در سخنانی با قدردانی از اهتمام معاون رئیس‌جمهور برای حضور در جمع معلمان استان البرز، گزارشی از وضعیت حوزه آموزش و پرورش استان را ارائه کرده و با بیان برخی از مطالبات و انتظارات فرهنگیان و حوزه آموزش و پرورش استان، خواستار پیگیری تحقق آن شدند.

در این دیدار صمیمی همچنین تعدادی از دبیران برگزیده استان توجه دولت سیزدهم به  فرهنگیان را قابل توجه ارزیابی کرده و  پیشنهادات خود در زمینه‌هایی مانند توجه به آموزش ضمن خدمت معلمان، محتوای کتب درسی متناسب با نیاز روز، هماهنگی اداره آموزش و پرورش با مدارس، توجه به پتانسیل بانوان،گزینش مدیران شایسته برای مدارس، بیمه و وام فرهنگیان، تجدیدنظر در تعیین شاخص‌های رتبه‌بندی معلمان، توجه ویژه به دانشگاه فرهنگیان و تقویت فعالیت‌های پرورشی را مطرح کردند.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • معلم

    وای خسته شدیم از این همه کپی و پیست. بسه دیگه

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها