خودرو | رونمایی خودرو | صنعت خودرو|

چالش سخت ابرخودروی فراری / آخرین هیولای پیست فراری را ببینید

فراری یک خودروی جدید به نام ۲۹۶ Challenge تولید کرده که تا ۷۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

چالش سخت ابرخودروی فراری / آخرین هیولای پیست فراری را ببینید

هرساله مقررات آلایندگی برای خودروسازان سخت گیرانه تر می شود و تولید خودرو ها مطابق استاندارهای جهانی برای خودروسازان چالش بر انگیزتر از گذشته پیش می رود. به همین سبب از آنجایی که مقررات آلایندگی در بسیاری از نقاط جهان سخت‌تر می‌شود، تولید خودروهای پرفورمنس که منحصراً با موتور احتراق داخلی کار می‌کنند برای خودروسازان دشوارتر می‌شود.

حتی خودروسازان سرآمد که تعداد تولیدشان مانند فراری محدود است، راهی جز برقی‌ کردن ندارند. به همین دلیل است که فراری های تازه تولید شده، به پیشرانه هیبریدی مجهز شده‌اند. ۲۹۶ GTB همراه با نسخه قابل تبدیل آن، ۲۹۶ GTS.در این گروه قرار می‌گیرند.

با این حال، این ۲۹۶ Challenge یک سیستم V۶ خالص بدون هیچ گونه کمک هیبریدی را داراست، زیرا ما با یک ماشین مسابقه‌ای اصیل سر و کار داریم.

فراری با حذف پلاک خودرو، نگران رعایت مقررات آلایندگی نیست. چون این خودرو در مسابقه «چالش فراری تروفئو پیرلی» شرکت خواهد کرد.

 

فراری2

این نهمین مدل توسعه یافته برای این رقابت است که جایگزین ۴۸۸ Challenge Evo معرفی شده، در مسابقه ۲۰۲۰ می شود.

در قلب این فراری یک موتور ۳.۰ لیتری توربوی دوقلوی آشنا قرار دارد که اجزای هیبریدی ۲۹۶ GT۳ را که برای فصل ۲۰۲۳ عرضه شد، کنار گذاشته است. مهندسان با نادیده گرفتن قوانین سختگیرانه اجباری برای خودروهای جاده‌ای، V۶ را توسعه دادند و این موتور اکنون ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر، گشتاور تولید می‌کند. اما خروجی کلی به لطف موتور الکتریکی بسیار بالاتر است و قدرت ترکیبی ۸۳۰ اسب بخار را ارائه می‌دهد.

 

موتور_فراری

فراری با ۲۳۴ اسب بخار در هر لیتر، مفتخر است که بگوید این موتور، قدرتی بی سابقه را تولید می‌کند. ۲۹۶ Challenge جدید اولین خودروی مسابقه‌ای است که از موتور۶سیلندر ۱۲۰ درجه‌ای در تاریخ Ferrari Challenge Trofeo Pirelli استفاده می‌کند.

این خودرو با قدرت زیاد، مسئولیت بزرگی به همراه دارد، به همین دلیل است که ماشین مخصوص پیست دارای ترمزهای کربن سرامیکی، سیستم ABS ارتقا یافته برگرفته از ۲۹۶ GTB و تایرهای ۱۹ اینچی جدید پیرلی است که به طور خاص برای این کار توسعه یافته است.

یک پکیج آیرودینامیکی هم وجود دارد که به ۲۹۶ Challenge کمک می‌کند تا بیش از ۸۷۰ کیلوگرم نیروی downforce (نیرویی که توسط ترکیبی از مقاومت هوا و گرانش ایجاد می شود و بر یک وسیله نقلیه در حال حرکت اثر می گذارد تا آن را به سمت زمین فشار داده و پایداری آن را افزایش دهد.) با سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت ارائه کند که یک رکورد برای ماشین مسابقه‌ای توسعه یافته برای سری های تک‌ساخت(single-make series) محسوب می شود.

فراری آخرین هیولای پیست خود را در ایتالیا در پیست موگلو از ۲۴ تا ۳۰ اکتبر که قرار است در رویداد Finali Mondiali برگزار شود، به نمایش خواهد گذاشت.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها