تعرفه نجومی واردات خودرو کارکرده + جزئیات

تعرفه واردات خودرو کارکرده مشخص شد. البته باید توجه داشت که علاوه بر این هزینه، برخی مخارج گمرکی و هزینه‌های ثبتی نیز مشمول خودروهای وارداتی دست دوم خواهد شد.

تعرفه نجومی واردات خودرو کارکرده + جزئیات

تعرفه واردات خودرو کارکرده اعلام شد. بالاخره و پس‌از گمه‌زنی‌های بسیار و بررسی‌ها مداوم نمایندگان مجلس، واردات خودروهای دست دوم با آراء بالا و با هدف کاهش قیمت خودرو و تامین بخشی از تقاضای بازار تصویب شد و روند واردات این خودروها به‌زودی آغاز خواهد شد. اما مسئله‌ای که اینجا حائز اهمیت است، تعرفه واردات و هزینه‌های گمرکی و همچنین برخی هزینه‌های دیگر است که اخیرا اعلام شده و در پایین به آنها اشاره کرده‌ایم.

تعرفه واردات خودرو کارکرده اعلام شد

ارزش خودروهای واردشده براساس این بخشنامه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران تعیین خواهد شد. این ارزش مبنای پرداخت حقوق گمرکی برای واردات خودرو خواهد بود. همچنین این خودروها باید موردتأیید سازمان استاندارد و حفاظت محیط‌زیست باشند.

منظور از خودرو سواری درواقع سواری معمولی، سواری استیشن و سواری کار، مطابق ماده ۱ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی و اصلاحات بعدی آن است. واردات تمام خودروها در گام اول نیاز به مجوز ثبت سفارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، اخذ گواهی از استاندارد و محیط‌زیست دارد. همچنین باید منشأ ارز واردات خودرو به تأیید بانک مرکزی برسد.

تعرفه واردات خودرو کارکرده اعلام شد

حقوق ورودی یا همان تعرفه واردات خودروهای کارکرده از ۲۰ درصد تا ۱۷۵ درصد متغیر است. این تعرفه را به تفکیک می‌توانید در ادامه مشاهده کنید. لازم به ذکر است که تعرفه‌های زیر مربوط به حقوق واردات خودروهای بنزینی هستند.

    بنزینی کمتر از ۱۰۰۰ سی‌سی، ۲۰ درصد

    بنزینی ۱۰۰۱ تا ۱۵۰۰ سی‌سی، ۷۰ درصد

    بنزینی ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی‌سی، ۹۵ درصد

    بنزینی ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی‌سی، ۱۳۵ درصد

    بنزینی ۲۵۰۱ تا ۳۰۰۰ سی‌سی، ۱۶۵ درصد

    بنزینی بالاتر از ۳۰۰۰ سی‌سی، ۱۷۵ درصد

هزینه‌های گمرکی در واردات خودروهای دست دوم

علاوه بر حقوق گمرکی، هزینه‌های قانونی دیگری نیز شامل حال واردات خودروهای دست‌دوم خواهد شد. این عوارض به شرح زیر هستند:

    ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده کالاهای وارداتی (از جمع ارزش گمرکی و حقوق ورودی)

    یک درصد حقوق ورودی به‌عنوان عوارض هلال احمر

    عوارض پسماند نیم در هزار ارزش گمرکی کالاهای وارداتی

    عوارض واردات خودروهای بنزین‌سوز و هیبریدی به میزان ۱۰ درصد ارزش گمرکی

    عوارض ریالی واردات مینی بوس و اتوبوس و کامیون و تریلر و سواری.

    عوارض واردات خودروهای سواری به میزان ۵ درصد ارزش فوب

    درصورت واردات بدون کارت بازرگانی یا توسط اشخاص حقیقی، ۲ درصد مالیات علی‌الحساب.

    هزینه استاندارد معادل ۸ در هزار ارزش cif گواهی اسقاط خودرو جهت پلاک هر خودروی ترخیص‌شده یا یک‌و‌نیم ( ۱.۵) درصد ارزش خودرو

    (۱۰) درصد از ارزش گمرکی خودرو طبق سند ترخیص جهت شماره‌گذاری (عوارض راهنمایی‌ورانندگی)

    سه درصد ارزش گمرکی در هنگام شماره‌گذاری

    هزینه نقل‌وانتقال دارایی عوارض شهرداری هنگام پلاک بسته به نوع خودرو

جلال رشیدی کوچی با اشاره به آثار واردات خودرو در بازار و ضرورت تعیین تعرفه های متعارف برای خودردهای وارداتی، بیان کرد: پیرامون تعرفه‌هایی که اکنون دولت برای واردات خودرو تعیین کرده است، سود بازرگانی در اختیار خود دولت است‌ اما مجلس نسبت به حق گمرکی می‌تواند ورود داشته باشد. تعریف سود بازرگانی کنونی مقداری کج سلیقگی بود. مجلس موافق پلکانی کردن تعرفه خودروهای وارداتی است.

وی در ادامه اظهار کرد: «به عبارت دیگر افرادی که می‌خواهند خودرو گران‌قیمت‌تری سوار شوند باید تعرفه بیشتری پرداخت کنند. افرادی که خودرو اقتصادی نیز سوار می‌شوند باید تعرفه کمتری بپردازند. در تعرفه‌های پیش‌بینی شده همه با یک نگاه دیده شده‌اند. حتی خودروهای ارزان‌قیمت نیز باید ۹۰ درصد تعرفه بپردازند که رقم بالایی است.»

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عملاً با تعرفه‌های پیش‌بینی شده خودروهای صفر کیلومتر با قیمت‌های ۱۰ الی ۱۵ هزار دلار به ۳۰ الی ۳۵ هزار دلار رسیده که اکنون نیز موجود است و قیمت‌ها زیر یک و نیم میلیارد نمی‌آید. از نظر بنده دولت باید در تعرفه‌های پیش‌بینی شده تجدید نظر کند. تعرفه‌ها باید بر اساس قیمت خودرو و نه حجم موتور در نظر گرفته شود. مثلاً فردی که قصد واردات خودرو ۱۰۰ هزار دلاری دارد باید ۱۰۰ درصد تعرفه بپردازد اما فردی که می‌خواهد خودرو ۱۰ هزار دلاری وارد کند، ۱۰ درصد تعرفه بپردازد.

وی در ادامه تاکید کرد: «اگر بر اساس قیمت خودرو تعرفه تنظیم شود، قطعا واردات خودرو اثربخشی بیشتری در کاهش قیمت‌های بازار برجای خواهد گذاشت. تا به امروز ما در حوزه واردات خودرو قانون نداشتیم. این امر سبب می‌شد تا دولت‌ها سلیقه‌ای رفتار کنند. یک دولت واردات خودرو انجام می‌داد و دولت دیگر خودرو وارد نمی‌کرد.»

وی افزود: مهم‌ترین اقدامی که مجلس یازدهم انجام داد این بود که در حوزه واردات خودرو قانون گذاشت. همه دولت‌ها نیز ملزم به اجرای قانون هستند و دیگر رفتارهای سلیقه‌ای در بحث واردات خودرو کنار می‌رود. حتماً واردات خودرو انجام خواهد شد. دولت می‌تواند نقش تسهیل‌گری زیادی در انجام واردات خودرو داشته باشد.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    دولت به این بیسوادی و بیرحمی و ظالم در حق ملت هیچکس تا حالا ندیده یکی بگه از جدت رسل الله خجالت نمیکشی که اینجور به مردم فشار میاری؟

    • ناشناس

      یعنی چیزی غیر از این از حکومت اختلاسگران و رانت بگیران انتظار داشتید ؟

    • ناشناس

      اگرهمه این عوارض وکوفت وزهر مار رو هم پرداخت کنی بازم برای مردم میصرفه اونایی ناراحتن که نونشون داره آجر میشه

    • ناشناس

      بجایش محکم میشه سینه زد سینه ها سرخ شده بوی کباب بده اگه این محبت و پیشرفت نیست پس چیست اتقوالله

  • Fa

    اینقدی هزینه تراشیدین که به غیرخود آشغالتون کسی نتونه واردکنه

  • ناشناس

    شاه دزد خود دولت و خودروسازهای هستند شما از اینها توقع کارمثبت را دارید ،حکومت دزد بی همه چیز

    • مهران ئیمانی

      واقعا دزدو راهزن واردات گمرک خودرو هستم

    • ناشناس

      بله رئیس همون رئیس مافیاست

  • R.A

    باز هم سرکار گذاشتن .پس حق ناس کشک هستش دروغ پشت دروغ برای اینکه از اولش دروغ بوده .ما که حرفمون به جایی نمی‌رسد . انشالله آه این مردم مظلوم دامن شما را بگیره.

    • ناشناس

      همیشه آه ملت به خود ملت میخوره آه خور ملت ملسه

  • ناشناس

    یک دفعه می گفتند 300 درصد بهتر بود. مبارک است.

  • متین

    گفتیم اینا اسایش رو برای مردم خودشون نمیخوان .

    • ناشناس

      ما مردم خودشون نیستیم

  • هادی

    خجالت هم خوب چیه دوبرابر قیمت ؟؟؟ اونم برای حمایت از قراضه های داخلی.

  • همرزم هادی

    عجب کمکی به انحصار خودرو میکنید انگار عقل وفهم ازسرتان کامل خارج شده فردا قیمت خودرو دوباره افزایشی میشود

  • ناشناس

    الله اکبر

  • ناشناس

    عربها هرسال ماشینشون مدل بالا میکنند بعد برای کهنه اش دولت مجلس تمام نمایندها تبصره دلخوشی بمردم میدن خاک برسرما

  • علی

    ای پدرسوخته ها ریده اید به هرچیزممکن الان دولت چندین ساله فقط میگه واردات خودرو فلان شد واردات خودرو ابلاغ شد فقط چندین و چندساله شعار و وعده و وعید میده در حالیکه در عمل یه ماشین هم وارد نشده ای پدرسوخته های خائن و رانتخوار و جیره خور واردات خودرو میتونه یه روزه به انجام برسه اصلا کار پیچیده و خارق العاده ای محسوب نمیشه. شما تویوتا و میتسوپیشی و هیوندای به ترتیب ژاپن و کره را تایید نمیکنید در صورتیکه حلبی و زباله ای بنام پراید را استاندارد محسوب میکنید ؟لعنت به پدر و مادرتون ای بیشرفهای جیره خور و مردم ستیز که ایرانی را خوار و ذلیل کرده اید .ایرانی باید از استفاده از هر چیز باکیفیت و عالی منع شود واقعا گچ و پشکل توی اون کله پوک شماست. غلط کرده اید که به اسم حمایت از تولید داخلی 80هشتاد میلیون ایرانی را نادیده و خوار و ذلیل کرده اید.نتیجه چهل سال حمایت کورکورانه و احمقانه از این دوشرکت رانتخوار و فاسد و مونتاژکار چه بوده است؟

  • ناشناس

    خر پدرتونه دلالهای بیشرف که این خبر دروغ رو پخش میکنید مافیای بی شرف

    • امیر

      اگر این خبر دروغه خوب به جرم تشویش اذهان عمومی بگیرید پدر منتشر کننده را در بیاورید اگر هم راسته که خدا لعنت کنه کسانی را که باعث انحصار و گرانی هستند چرا باید کالاها خارج از ایران با پول ملی خودمان ارزانتر از داخل ایران باشد چرا کسی به فکر مردم نیست

  • ناشناس

    این دولت به دزدی عادت کرده چون مافیا هستمد و دست خودشون نیست

    • ناشناس

      بهترین کار تحریم خرید ماشین های آشغال اینهاست

  • حقیقی

    با سلام. آیا مردم عزیز فکر میکنن که چرا به این روز افتادیم حق مردم ایران این است که دو ریزهای خارجی را آن هم با عشق و ولع سوار بشن واقعا چرا به این روز افتادیم.

  • رضا رحمانی

    از ماست که بر ماست ،این تعرفه ها نتیجه ی انتخاب نمایندگان مجلس است .

  • امید

    من در تعجب از کسانی هستم که فکر میکنن دولت ما کاری رو برای سود و منفعت مردم انجام میدهد ...قبلاً در قضیه سند و برگ سبز خودرو نشان دادن که هیچوقت به خیر و صلاح مردم قدم بر نمیدارن ....بعدشم اگه جستجو در گوگل بکنید متوجه مالکین کارخانه های خودرو سازی داخلی میشوید...پس به دولتمردان میگم مارو به خیر شما امیدی نیست جون مادر و پدرتون به ما شر نرسانید

  • ناشناس

    بدبخت‌تروبی‌عضت‌ترازمردم‌ایران دردنیا‌نیست ‌ان‌هم‌به‌خاطر‌چندمسیول‌بیسواد‌ودزد

  • محمد

    یعنی خودرو دست دوم وارداتی نهایت پنج تا ده درصد با خودرو خارجی مستعمل داخل کشور فرق داره ، خجالت نکشیدین از خودتون که چند ماه تو بوق و کرنا کردین ؟ هی ده درصد ، سه درصد ، یه درصد ، پنج درصد ، بیست درصد ، کوفت درصد
    شما فکر کردین مردم نمی‌فهمن سود زیاد رو ریز ریز کردین به چشم نیاد؟ به حق این روزای عزیز امام حسین مسببین ظلم به ملتمون رو لعنت فی دنیا و فی الآخرت کنه رنگ خوشی نبینن

  • مهران ئیمانی

    کلی سرصدا کردین های واردات خودرو خارجی آزاد شد دستخوش باز باتعرفه های سرسام اور باجبران کسری بودجه دولت سر ملت منت میزارین واردات خودرو خارجی آزادشد جز ئ آشغالهای چینی ک واردمیکنین‌ اتفاق دیگه ای نخواهد افتاد

  • مرشدخان

    سلام
    واقعا خجالت آور است این حمایت از مصرف کننده که خودروسازی بچه دور دانه دولت است و مرکز پول‌های هزارمیلیاردی برای افراد خاص
    برای چه محصولات کشاورزی را با دلار دولتی وارد میکنید و محصولات کشاورزی داخلی را نصف قیمت جهانی میخرید و کشاورزان و تولیدات کشاورزی را به خاک سیاه نشانده اید پس چرا 23 میلیون روستایی شغل‌شان و زندگی‌شان مهم نیست و باید در فقر و فلاکت زندگی کنند

  • ناشناس

    ای دولت وحکومت از ظلمی که در مورد اجناس از جمله خودرو بترسید که اگر ملت بلند شود دیگر جایی برای فرار نخواهید داشت وهمه ی شما به درک واصل می شوید

  • هیچکس

    واقعاچ فکری کردید با این همه مالیات وعوارض و گمرکی برای وارد کردن ی خودرو دست دوم خارجی کارکرده بی شرفها شما از آب هم میخوایین کره بگیرین؟!! این همه انواع معادن و نفت گاز و در کل 10 درصد منابع جهان در ایران هست بیشرفها اونهارو ک دارید مفت مفت میبلعید وکثافتزاده هاتون در کانادا و آمریکا و انگلیس...حرامخوارگی میکنند...اینجا ن خونه میشه خرید ن ازدواج کرد ن گوشت ن مرغ ن ی زندگی ساده میشه داشت...بی شرفها داشتن ی وسیله نقلیه فکسنی هم برای کارگران شده خواب و خیال ...تف به ذاتتون..

  • ناشناس

    چرا مردم ایران امیدی ب این کشور داره بابا حکومتی ک از هرطریقی نفس مردم خودشو میبره جوونا رو میکشه فک میکنید هدف خیرخواهی برا مردمه

  • ایرانی هستم

    فقط گوززززرررررزززززززززززززززززززززززززززز زز

  • ناشناس

    رییس جمهور بیسواد و کابینه بیسواد و ضد مردم ایران با مجلس گوساله پرور ، چقدر بیرحم و نامردانه ، ماشین دست دومی که میخواهد با ۱۰۰۰۰دلار بدست مردم برسه کاری میکنند مزدم ۴۰هزار دلار پرداخت کنند تا مبادا پراید و آشغالهای دیگر دولت رودستشان نماند لعنت بر ذات پلیدتان که شما مسیولین دشمن مردم ایران هستید

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    طرف مادرش رو میبره بازار بفروشه ،همه میگن آدم مادرش رو میفروشه میگه یه قیمتی میگم کسی نخره،حالا حکایت دولته.

  • ناشناس

    مرد مادرش را به بازار برد تا او را بفروشد. گفت: «قیمتی روی مادرم می‌گذارم تا هیچ‌کس نتواند او را بخرد. حکایت واردات خودرو است با این تعرفه تنها چیزی که مشخص می‌شود رد پای مافیای خودرو است چون رفاه و آسایش مردم ملاک نیست

  • رضا

    همینه دیگه ملت باید گدایی کنند

  • محمد

    این چه وضعیه . این همه مالیات حلاله . پ چند درصد . این درصد هارو چطوری تعیین میکنید!!!!!

  • سهیل

    به عبارتی پول و درامد توی دلال بازیه نه سرمایه و تکنولوژی

  • شیبانی

    دولت تعرفها رأسی درصد کمتر کند

  • علیرضا

    مسولان ایران ایرانی نیستندکه بفکرماباشند

  • ناشناس

    حکومت دزد بلید بازدید و کلاه برداری اداره بشه چون پایه و اساس دوام این حکومت بر دزدی رانده اگه نباشه عمرشون به پایان میرسه

  • ناشناس

    درود به شرفت هرچی حکومته بغیر از این حکومت بیشرف

  • ع

    بیشرفها

  • ناشناس

    برپدر و مادر این حکومت لعنت که تا خودروی مونتاژ و داخلی هست از انحصار سود میبره و با ازادسازی خودرو از تعرفه های ۱۷۵درصدی!!!!! یعنی سود حکومت از یک تویوتا لندکروز ۳ برابر تولیدکننده.... لعنت بر جدوابادتون که هرزوی هرچیزی رو بدل مردم گذاشتید

  • مردم ایران

    خدا لعنت کنه مدیری رو که بخاد با مافیای خودرو ساز رو هم بریزه و از بدبختی مردم پول در بیاورند آقای رئیسی ما به شما رای دادیم خواهشن انقلابی کار کنید وحتما تو این قضیه با قدرت ورود بفرماید که اگه همیمن نشود دیگر برای مردم اطمینانی باقی نخواهد ماند یا حق

  • عرفان

    اینان به فکر پر کردن جیب خودشان‌ هستند نه رفاه مردم نه الودگی هوا نه مصرف بنزين تنها رانت و پولشویی. مرحله بعد هم ماشین نو وارد می‌کنند با تعرفه های بیشتر این مردم بسیار جا دارند برای چاپیده شدن. الان منتظر واکنش مردم‌ برای خرید.
    شما نگاه کنید ۲۰٪ برای خودرو ۱۰۰۰cc یکمرتبه ۷۰٪ برای خودرو ۱۵۰۰cc . این در حالی است که خودروهای هیبریدی که باطری لیتیومی دارند عمر مفید آنها ۵ سال است و بعد از آن این باتریها دگر کار نمی کنند. اميدوارم خريداران محترم حواسشان به این نکته باشه.

  • ناشناس

    واقعا متاسفم برای این دولت اصلا هیچ ارزشی برای مردم قائل نیست اخه این همه هزینه تراشی برای ورود یه خودرو یعنی چی لعنت به این دولت ظالم لعنت

  • شاهین

    ‌دروغ نگویید،دیگر محتوایی از شما نشان داده نخواهد شد

  • مهدی

    چندین سال پیش همین مسیولین جمهوری اسلامی به اسم واردات هرچی ماشین دست دوم خراب عراقی را وارد ایران کردند مثل پاساد عراقی مثل فیات عراقی و بنز عراقی هرکس خرید بیچاره شد چون هرچی خرجش میکردی ماشین نمیشد حالا هم دوباره می‌خواهند ماشین دست دوم عربها را که زیر آفتاب و با گرمای شدید کار کرده و عمر مفید آن ماشین تمام شده را بخرند و به اسم تعرفه چندین برابر به مردم ایران بفروشند یکی نیست بگه چرا صفر وارد نمیکنید مگر ایران قبرستان ماشینهای دست دوم عربها است لعنت خدا بر مسئول بی لیاقت لعنت خدا بر مسئول وطن فروش لعنت خدا بر مسئول دزد

  • گمنام

    امریکا کجایی بابا حمله کن نجاتمون بده از دست این دزد های داخلی

  • ناشناس

    ریاکاران دزد که دروغ در ذات کثیف شماست بازم مردم رو سر کار گذاشتین!

  • تاجی

    چرا هزار بار جلسه برای کوچکترین کار..
    تمام بنزین و برق که اسراف می کنید نزد خدا جواب گو باشید.

  • تاجی

    چرا انقدر خیانت را علنی میکنید... شما به کمک آمریکا و انگلیس ..ملت را به جمهوری اسلامی بدبین میکنید

  • رامین صمدی

    پس نتیجه میگیریم دولت و مجلس که بر طبل واردات برای کاهش قیمت می‌زدند همش پولی هست که از واردات نصیبشان میشود با این تعرفه .خاک بر سر این ملت باید ته مانده غذای اروپایی ها و کشورهای عربی را بخوریم

  • حسین

    راه نجات همه ما مشخص است،کافی قدم برداریم...با نخریدن ماشین های تولید داخل و چینی ظرف شش ماه کنر این آشغالها میشکند

  • قاسمی

    اینا هیچ فقط به فکرمردم نبودونیستند وفقط به فکرجیب خودشان هستند

    • حسین

      اینا برای آبادانی نیامدن برای ویرانی ایران اومدن.
      نیامدن که بمونن.اومدندغارت کنند و ببرن انگلیس و کانادا ببرن برای نکبت زاده ها

  • علی

    جالبه عوارض شماره گذاری ، هم 10 درصد داره هم 3درصد!
    تو رو خدا یه ذره به مردم شعور قائل بشید. بخدا ما انسانیم مثل جاهای دیگه. خب اکثر ماشینها به فاز 95 درصد میخوره و با احتساب هزینه های دیگه نزدیک 130 درصد میرسه.
    پیشنهاد میکنم یه عوارض ۵ درصد هم برای دفاتر ثبت اسناد و ازدواج و طلاق هم در نظر بگیرید آخه اونام گناه دارند!

  • ماشین باز مجبور به لگن سواری

    عزاداری که پخش میشه از تلویزیون ، فقط بوی عوامفریبی و توهین به شعور مردم به مشام میرسه.
    سیدالشهدا راضیه که اینهمه دست دولت تو‌ جیب مردم فقیر و متوسط باشه ؟

  • مجید

    سر جمع حدود ۲۰۰ درصد عوارض دولت میگیره
    یعنی پول ۲ تا ماشین رو بدی دولت
    یک ماشینم بدی وارد کننده
    جمعا پول ۳ تا ماشین رو بدی
    یک دست دوم سوار بشی
    لعن الله علی قوم الظالمین

  • رضا

    ای بی همه چیزا زیر ۱۰۰۰ سی سی بگو یه دفعه دوچرخه وارد کنید دیگه جمع کنید این مسخره بازیاروووو دیوثاااااا

  • حمیدرضا

    عزیزان من واردات خودروی کارکرده منبع جدید درآمدی دولته. مثل بورس و خودروهای داخلی و.... گول این حرفها را نخورید

  • Omid

    به مردم سرزمینم آدرس اشتباه ندهید!
    عاشورا اینجاست!
    تاسوعای حسینی همان ایرانی است که مردمانش در حسرت داشتن زندگی خوب جان می‌دهند.
    مردانش در پی سیر کردن شکم زن و بچه‌ها اشک می‌ریزند.
    به کدامین گناه در حسرت یک زندگی معمولی باید گریست.
    خدایا به حق همین روزها شر این بیشرفان را از سر مردمان مملکتم کم کن.

  • شهرام

    دشمن ملت و دلیل گرانی خودرو مجلس است از مجلس بترسید از دشمنان خارجی هراسی نداشته باشید

  • ناس

    همه دزد .ریدن به خودرویی ک اینجورمیخاد تعادل برقرارکنه.بابا سیرنشدین

  • وطن پرست

    عزت نفس و شأن ایرانی را به کجا کشیدین؟
    کرامت انسانی را در بین مردم ایران از بین بردید
    ایرانی ای که کادیلاک و بنز و بی ام دبلیو و فورد و شورولت سوار میشدن ،امروز در حسرت خرید خودرو دست دوم اروپایی هستن!!!!
    ببینید چه بر سر مردم آورد این حکومت مستضعفین.
    پهلوی ماشین آمریکایی و المانی و ژاپنی بروز برای مردمش وارد می‌کرد( آن هم با فروش شرایطی)
    و شما خورو اروپایی دست دومی که میخوان اسقاط بشن رو وارد میکنین.
    تفاوت بین شیخ و شاه
    لعنت به روز نحصی که سوار مردم و کشور و منابعش شدید.
    لعنت بر دزدان مال مردم خوار
    لعنت بر هر مقام و مسوولی که دغدغه مردم ندارد.

    • ناشناس

      درود بر شما که فرق شاه و گدا را گفتید. مملکتی که شاه آن سید (گدا) باشد تا همه مردم را به گدایی نکشد دست بردار نیست. چهل و چند سال بحران و فلاکت و بدبختی روز افزون تا امروز که مردم در حال هلاکت هستند در این فصل میوه یخچال ها فقط آب سرد میکنند گوشت که فراموش شده است مردم در انتظار فرصتی برای قیام هستند لعنت به این نظام منفور

  • میثم

    یه مشت غارتگر دارن حکومت میکنن به فکر خالی کردن جیب مردم هستن نه به فکر آسایش مردم

  • محمد

    پرایدسواربشیم باصرفه هست.خخخخ

  • m

    خیالتان راحت این دولت هر طرح و برنامه ای که داشته باشه فقط منافع خودش را درنظر میگیردنه ملت را

  • شرف

    الحق که بویی از انسانیت و شرافت نداری
    یعنی مردم محکوم به خرید این ارابه های مرگ داخلی هستند

  • ناشناس

    باینحال اگرهم خودرویی واربشه بالای یک میلیارده که هیچ دردی رو برای قشرمتوسط وفقیردوانمیکنه وخودروهای داخلی گرونترمیشن

  • Reza

    سید محرومان،محرومان رو محرومتر کرد...
    پناه بر خدا ...

  • ناشناس

    دولت دزد وبی شرف به این پر رویی کسی ندیده

  • علی

    اینجوری که خیلی گرون درمیاد ، همه دستشون تو یه کیسه هست ، یه راه جدید واسه دزدی

  • ناشناس

    حرومزاده های جهود

  • ناشناس

    بیش از چهل سال است که هیچ اقدامی از سوی حکومت به نفع مردم نبوده و نخواهد بود جز به نفع خود مافیا که با دولت یکی هستند حالا در هر زمینه و کالایی....

  • محرم

    ,در کل جهان هیچ دولتی به گدایی ایران وجود ندارد علنی راهزنی میکند ای دولت مفت خور حیف نون پر رو برای چه خدمتی از مردم پول می گیری مگر ملت بدبخت ایران چه از کفار کمتر دارند برای این دولت می گویند ما را به خیر تو محتاج نیست شر مرسان

  • علی هستم

    خخخ معلوم بود اینطور میشه. دولت فقط میخواد کسری بودجه را جبران کنه. به عنوان مثال ۲۰ هزار دلار ارز خارج میشه ولی با این تعرفه ها ۴۰ هزار دلار برمیگرده تو جیب دولت و نقدینگی هم به نوعی کنترل میشه. منتظر ارزونی ماشین نشینید

  • احمد

    نمی‌دونم چی بگم ما دل به آرزوی یه ماشین خوب موندیم ،این بیسواد هممون رو بدبخت کرده

  • خسرو

    وقتی بنز ده سال کار کرده بیش از پانزده میلیارد در بازار است حال بنز از همان مدل چهار سال کار کرده ۱۵ هزار دلار است و با تمام بی رحمی هزینه های تعرفه گمرکی و غیره به سی هزار دلار نمی رسد که با دلار ۵۰ هزار تومان میشود یک میلیارد و پانصد هزار تومان پس مردم چرا گول تبلیغات دلالانی را میخورند که راضی نیستند حتی یک خودرو نو و کهنه وارد شود چون در داخل باغها و انبارهای خود صد ها خودرو پانزده میلیارد به بالا دارند وقتی خود رو وارد شود همه آنها سکته خواهند کرد برای همین دارند مقاومت میکنند و رشوه به تمام دست اندر کاران پیشنهاد میکنند تا این قانون لغو شود

  • نادر

    خیلی ببخشیدتاوقتی یک عده دزدوبیسواد در رٲس حکومتی قرارداشته باشند ازاین بهتر نخواهدشد هرچندماملت ستم دیده وستم کشیده برایمان واردات یاصادرات چه فرقی دارد حالا باهرنوع گمرکی وقتی ما باروزمره گی زندگی میکنیم وبرای امرارمعاش واجارهای کمرشکن روز وشب کارمیکنیم وهمیشه شرمنده همسر وفرزندان هستیم شمابگویید یک بنز آخرین مدل میشود یک میلیارد اگر یک کارمند ماهی پانزده میلیون تومان حقوق بگیرد آخرماه بدهکارهم هست تنهابا عمر حضرت نوح میتوان خوابهایی که دولت کلاه بردار برایمان دیده محقق گرددویا به هرطریقی دستت با آنهادریک کاسه باشد اینها همان کسانی هستند که بانام اسلام فرق حضرت علی راشکافتند خدایا خودت حق این ملت مظلوم را ازستمکاران بگیر یا حق

  • ناشناس

    از خدا بترسید به مردم اذیت نکنید والله هیچ کس ازاین. دنیا چیز نبرده است آه این شهدای هشت سال دفاع مقدس خون شأن می گرد آپکو باید دست ملت ربگیرد

  • افرا

    دزد شریک قافله که میگن همین جاست ، این اسب ها همه سرشون توی یک توبره هست خودروسازها و گمرگ ، ملت گاگول هم پشت شون هستن

  • حمید

    چقدر این دزدها مردم را حقیر می‌کنند تا کی این همه پستی یا ما ایرانی نیستیم برده اینها هستیم یا اینها ایرانی نیستن و دارند به مردم و کشور خیانت می‌کنند

  • حمید

    سلام خدایش خودتون فهمیدید چی نوشتید مگه داریم کجایی دنیا این شکلی هست ببخشید نمی دونستم ما جز جهان هستی حساب نمی شیم

  • علی

    اونایی که منتظرن خودرو ارزان بشه....... بنشینید تا صبح دولتتان بدمد....

  • ناشناس

    لعنت به ذات خبیستان

  • ناشناس

    واقعادولت‌به‌این شقاوت وبی‌رحمی وظلم‌درحق مردمش‌در طول تاریخ بشریت‌وجودنداشته!!!

  • افشین

    یک مشت بیسواد ریختن نظر دادن که هیچکدام هنوز متوجه نیستند همه اینها یعنی چقدر قیمت تمام شده. با همه این موارد قیمت عرضه از نصف قیمت فعلی در بازار کمتر هست.‌

  • ناشناس

    دولت جیب بری مردم خودش رو میکنه،شده دزد سرگردنه،منطقشون برای این تعرفه ها چیه،لعنت بهتون

  • اهواز

    ماشینهای کارکرد از خودروی صفر خود کارخانه های تولیدش هم گرونتر...بعد برای حسین مظلوم گریه نمایی میکنیم....فقط میخوام بدونم ازیک مسئول سوال کنم .ظلم رو تعریف کنه....؟

  • ب

    مگر می‌شود. میرسلیم ها
    مافیاهای خونخوار.... اجازه بدهند


    آقای رئیسی ممنون امضای طلایی ورود خودروهای کارکرده برای مافیا... نیستیم

  • ناشناس

    قابل توجه مسئولین...امروزه بیان تعابیری چون خدمتگزار بودن دولت و ولینعمت بودن مردم وچرت وپرتهایی ازاین قبیل ازدهان مسئولین به شدت حساسیت ایجادمیکندوبایدموقع شنیدنش حتماازداروی ضدحساسیت وضددرد مثل سیتریزن وشیاف دیکلوفناک استفاده کردوگرنه خطرسکته تهدیدمان میکند...خواهشا ازبیان این تعابیرخودداری کرده وصادقانه به مردم بگویید که اولویت شما تحت هرشرایطی کاسبی کردن وخالی کردن جیب مردم است.. یایک قانونی تصویب کنیدکه خودمردم بزبان خوش بخشی ازسرمایه ودرامدشان رابه دولت بدهندتا دولت مجبورنباشدبازور وباکمک رانت خواران وزالوها جیبشان راخالی کند ایکاش منهم افغانی بودم...لااقل به بچه هایم میتوانستم بگویم که چراجنگیدم وچرابیچاره ام... لااقل بچه هایم ازاسلام طلبکارنبودند..خدایاتوشاهدباش...خدایایاظهور امام زمان ع ویامرگمان رابرسان..

  • هدایت الاه

    مردم برای یک بار هم که شده باید اشغالای داخلی رو نخرند

  • ناشناس

    نه به خودرو اشغال

  • ناشناس

    دولت مردمی یعنی این !!!! در هر شرایطی طرفدار دزد ها هستند

  • ناشناس

    الهی که آه مردم مظلوم ایران دامنتون رو بگیره خاک بر سرتان با این مسلمانی

  • ناشناس

    معلومه ی پول هنگفت ازخودروسازها وبنگاهیا پول گرفتی تااین مقاله رو براشون بنویسی مرگ برآدم نامرد ونون به نرخ روز خور

  • ابی

    به قرآن اینا دلشون به حال من وتو نسوخته .فکر جیب خودشونن

  • ناشناس

    مردم زود باور هستن گفتن که رییسی می اید همه چیز درست می شود کدام گربه برای رضا خدا موش می گیرد که دولت های روی کار امد برای مردم کاری کند از انقلاب فقط شعار دادن را بلد هستن این دولت یا قبلی رای از ملت ایران ویران ابادانی برای کشورهای عربی چون قبل از روی کار امدن با انها بیعت کرده اند

  • امیر

    خدا به حق اباعبدالله الحسین علیه السلام لعنتتان کند اخه این چه عوارض گمرگی هست که مردم را به خاک سیاه نشاندید و انحصار درست کردید چه گناهی کردیم ایرانی شدیم ما را گروگان گرفتید و زور میگید چرا باید اینهمه گمرگ بگیرید تا قیمتها پایین نیاد همه چی دست مافیا هست و غیر قابل دسترس برای مردم رو هر چی دست میزاری باید به چند برابر قیمت حتی کشورهای جنگ زده بخریم اگر دین ندارید لا اقل مرد باشید این مردم چه گناهی کردن گیر شماها افتادن اخر مافیا کار خودش را کرد

  • داود

    از حکومت دزد وتبهکار ورئیس جمهور ۶ کلاسه سواد بیشتر از این هم توقع نیست

  • ناشناس

    این چه کمکی است به مردم فقیر وشهید پرور ایران هرجا مشکلی باشد فورا ازشهدا وخانواده آنهامایه می زارند ویاد می کنند اما هیچ وقت به فکرآنهانیستند این چه نوع واردات خودروی به نفع مردم . این همه تعرفه بیخودی وپول گرفتن ازمردم بی بزاعت چه معنای دارد ! چرا به فکر این مردم نیستین به یادخدا باشید این همه هزینه برای مردم درست نکنید.

  • امید به خدا

    آیامردم قهرمان وهمیشه درصحنه لیاقت آنرا ندارند که بعداز ۴۳سال انقلاب که حامی ایران وانقلاب هستند یکماشین کارکره ودسته دوم که اگر زمان شاه بود ایران خودرو ( ایران ناسیونال ) آنهارا ازمردم تحویل می گرفت وماشین نو باکم ترین مبلغ وقستی تحویل شان می دارد با استانداردکامل وزمانت لازم ودرست حسابی . اما الان انواع واقسام تعرفه که درهیچ جای جهان مرسوم نیست باید گرانترین مبلغ بخرند. این چه دولتی است که به فکرملت خودش نیست! آخر تا کی بایدخون دل خور خدایا مردم رادریاب وفکری به حال آنان کن انشا الله .

  • ارمین

    اگرتعرفه هاحقیقت باشه بایددیگه مطمئن باشیم که این بی دینادشمن مردم ایرانن وکشورواشغال کردن.کشتن ایناثواب وبه نفع جامعه ایرانه.هردولتی هزاربرنامه داره که مردم رفاه بیشتری داشته باشند ولی این حرومیافقط دنبال تیغ زدن مردمن .دوسال دنبال همین کارن بعدخودشونوباامریکامقایسه میکنن این اشغالها..خاک برسرامریکاکه نمیادشراینارواز سر مردم دنیا کم کنه.کل ایرانم حمایت میکنه.خون مردموجوش اوردن

  • ناشناس

    آمریکا بیا فقط تو زورت میرسه با این اشغالها.مردموکه سلاخی کردن بچه وکودک براشون فرق نداره.مردم هم حمایت میکنه

  • ابی

    قابل توجه منتقدین به نظرات هموطنان ایرانی .اولا نویسنده مقاله پولی بابت این موضوع نگرفته .واقعیت نوشته.دوما خیلی وقته این تعرفه گمرکی هست بیشتر شده که کم نشده .بازم میگم محل درآمد دولته واز سر این سفره هم پانمیشه .هزینه ها بالاست جهان داری خرج داره

  • اسی

    به معنی دیگه هزینه ها را اونقدر بالا مبرب
    که بگی تورا بخیرو مارا سلامت
    برو پراید سوار شو

  • ابوفاضل

    ظلم و ستم و اجحاف و دورویی و رانت و تزویر ماحصل دولت اقای رئیسی بوده تا امروز.ما انقلاب نکردیم و در جبهه ها خون ندادیم که کشور و حق و حقوق ملت در چنگال خونین این خدا نشناسها بیوفته.این جماعت(دولت و مجلس و مسئولین)کمر به چپاول و غارت ایران بسته اند به هر قیمتی.
    روحت شاد حاج همت و باکری که این ایام رو پیش بینی کرده بودین

  • غلام توالت

    پس حلال و حرام چی میشه که یک عمر تو کتابها و مساجد و رادیو تلویزیون زدن تو سرمون و به خوردمون دادن.ایا خدا و قوانینش عوض شده یا دولت و مجلس ما عوضی شدن؟!!!!

  • ابوفاضل

    مشکل ملت خودرو لوکس سوار شدن نیست.درد مشترک ما مردم امروز توهین به شعور و جایگاهمونه،این سیستم ضد بشری وضد ایرانی همون جماعتی هستن که سر حسین(ع)رو ظهر عاشورا بریدن.ای ننگ و اه و نفرین بر خائنین به وطن و خون شهدا.

  • محمد

    مگر مافیای خودرو ساز می‌گزارد خودرو دست دوم با کیفیت وارد بازار شود

  • همسنگر ابوفاضل

    کشور به دست عده ای وطن فروش و بر انداز حقوق ملت افتاده که با باج دادن به تمام دنیا بویژه روس و چین فقط در اندیشه نابودی ایران هستند‌.این تعرفه واردات خودرو از هر حرامی گثیف تر و نجس تر است و خوردن ان تنها از عهده همین سیستم فاسد بر می اید.

  • رضا

    اینا ترفنداین دلال‌های بازار خودرو هست بااین جوسازیا می‌خوان قیمت خودرو بالا بمونه،،#گول نخوریم,,,,التماس تفکر.،،،،

  • ناشناس

    بگید صد درصد خیال همه را راحت کنید حرام زاده ها

  • ناشناس

    یه دفعه بگین واردات هنوز ممنوعه.انشالله که هیچوقت خودرو وارد نشه .

  • ایران

    از دولت سوم ابتدایی با جماعتی وزیر و معاون بی سر و ته چه انتظاری دارید. واردات خودرو در درجه اول سوداوری زیاد برای دولت و رانتخوران و مافیای خودرو است. ملت هم طبق روال معمول هزینه کردن زیاد و مثلا ماشین خارجی سوار شدن

  • Ali

    بزرگترین دشمن مردم ایران نه اسرائیل نه آمریکا بلکه حکومته وجود داری چاپ کن نظرمو

  • ناشناس

    هر چقدر هم هزینه داشته باشه یک تویوتا ۱۰ سال کارکرد ۱۵ میلیارد قیمت زدن تو ایران میشه ۳ تومن این یعنی ورشکستگی دلال نامرد مفت خور

  • ناشناس

    غیر از این هم از این نظام دروغ و رانت و اختلاس گر انتظار نمی رود

  • صابر

    شما میتوانید

    حتی از گلاب هم کره بگیرید ...


    فقط مونده ۳ درصد هم برای اجرای رقص عربی زن یزید پس از ارائه خطابه حضرت زینب از خودروهای وارداتی بگیرید ...

  • Rj

    آقا خانم ای ملت
    نخرید نخرید
    مگه پولاتون توجیبتون زیادی کرده
    یک بارهم که شده ازخودتون مایه بذارید

  • مهدی

    تو یه کلام اگه این مطلب درسته. چرا دوباره میخواهید عده ای رو شاه کنید بالای سر مردم بذارید؟
    دوسه نمونه ماشین کم مصرف وارزان قیمت شناخته شده رو با تعرفه حداکثر ۳۰ تا ۴۰. درصد سریعا وارد کنید. و در شبکه قرعه کشی به کسانی که ماشین ندارن بفروشید. سالی صد هزارتا هم وارد کنید قیمت خودروها می‌شکنه .
    تو هر شهر هم نمایندگی هاست رو بذارید چند تا گاراژ و تعمیرگاه معتبر . آموزش تکمیلی کادر تعمیراتش رو هم بدید به دانشکاه وقتی حرفه ای تا با همکاری نمایندگی مرکزی اون شرکتها تعمیرکاران رو آموزش بدم.

  • بنده خدا


    تعرفه واردات خودرو در چند کشور دنیا

    مقایسه حمایت تعرفه ای از صنعت خودرو در چند کشور دنیا که خودشان خودروسازی در حال توسعه دارند
    اول از همه جا بپرس بعد قضاوت کن با انصاف

  • حمیدرضا عالیپور

    ای خدا لعنت تان کند که دوست ندارید مردم ایران از ماشین دست دوم دیگر کشورها هم استفاده کنند پس چرا همه کشورهای اطراف ما دارند بهترین ماشینها را سوار می شوند همین عربها که تا چهل سال پیش کپر نشین بودند ولی الان به به لطف خدمات شما در ناز ونعمت هستند

  • کیوان

    لعنت به مافیای دولتی ،لعنت به همه کسانیکه این همه سنگ جلوی پای مردم میندازند اینا فقط میخوان ملت و با گاری های داخلی نابود کنند و بکشند.

  • کیان

    زمان جنگ سرباز که بودی اگه تو تقسیم میافتادی کردستان با دو دست میزدی تو سرت . حالا باید گریست و خاک بر سر ریخت که چرا افتادیم ایران . عاشورا و حسین اگر معنیش جلو ظلم وایسادنه پس چرا ملت اینقدر ذلیلن

  • محمودطاهری والا

    من نمیدانم چرا ایندولت اینقدرعنادودشمنی باملت خوددارد?? این چه بازی باروح وروان مردم ?? قراربودخودروهای دستذدوم باتعرفه پایین واردشودتا قیمتهای نجومی حلبیهای ایرانی پایین بیاید.اما این روزها شاهدبالارفتن دوباره قیمتهای خودرودربازارهستیم به پشتوانه دولت بیخاصیت بیکفایت وبیسوادباری به هرجهت.معیشت ملت راکه باینجارساندید?? خودروراکه قیمتش قله قاف رادرنوردیده? شما چه کردیدبرای این مردم? رییس رییسی بیکفایت بیخاصیت اینبودشعارهایی که درخوزستان وتهران ودیگرشهرها جیغهای رنگارنگ میکشیدی برای دوروزمیزریاست?واقعا مفلوک وحقیریدیعنی بدبخترازتودرعالم نیست.کسیکه لغات راهم نمیداندوحتی باندازه بچه پنجساله امروزهم اطلاعات ندارد.بوالله اگراستعفا دهیدبه خودتان رحم کردید.کجای دنیا اینطورمردمداری وکشورداری میکنند?? اینچه دولتی است که کابینه آنرابیسوادان تشکیل دادند? ماندن شماخیانت به مُلک وملت است.44 سال فقط عقب راندگی وعقب وعقب وعقب وصدسال کشوررابه عقب راندید.سال 57 کشوردرمنطقه اول بودوماهمه وهمه راداشتیم وچین هیچ نداشت.به یُمنِ وجودبیسوادان بیخردی چون تومملکت به نابودی واضمهلال پیش میرودودیگرچیزی ازکشوروملت نمانده.تورم سیصددرصدی کمرملت راشکسته ونتیجه کابینه بیسوادبیخاصیت اوضاع کنونی ملت که فلاکتبارترین روزهارارقم زدیدبافقربیحدوحساب وثروت ملی رابه چین وروسیه هبه میکنیدنفت مجانی برای چینیها که باتبانی روسیه انجام گرفته وهرروزباقیمت ناچیزنفت رابه چین هدیه میکنیدوازکیسه خلیفه میبخشید.هرچه زودترگُم شویدوکمترسمع وابصارمان رابیازارید44 سال گرسنگی وبدبختی وفلاکت رادیدیم وحالا دیگرریشمان سفیدونه جانی ونه توانی وحالا بایددست گدایی درازکنیم برای حق وحقوقمان که بریال وخرجمان به دلار.یاحق.طاهری80 درصدکارافتاده 60 ساله

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها