روانکاری کلیه اتوبوس‌ها و کامیون‌های مدل ۲۰۰۴ به بعد

نگهداری و مراقبت مناسب از اتوبوس‌ها و کامیون‌ها، برای تضمین طول عمر و کارایی آن‌ها بسیار مهم است. یکی از کارهای ضروری برای نگهداری این دستگاه‌ها، روانکاری اجزای مختلف آن‌ها است. در اینجا به اهمیت روانکاری اتوبوس‌ها و کامیون‌ها از مدل سال ۲۰۰۴ به بعد می‌پردازیم. همچنین دو نوع روغن بهران با نام‌های روغن اکسترا توربو دیزل بهران ۱۰W۴۰ و روغن بهران اکسترا توربو دیزل Extra ۱۵w۴۰ را معرفی می‌کنیم که بهترین گزینه‌ها برای روانکاری اتوبوس‌ها و کامیون‌ها هستند. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

روانکاری کلیه اتوبوس‌ها و کامیون‌های مدل 2004 به بعد

اهمیت روانکاری این دستگاه‌ها

روغن‌کاری نقش مهمی در عملکرد کلی و طول عمر هر وسیله نقلیه‌ای ایفا می‌کند، اما به ویژه برای اتوبوس‌ها و کامیون‌هایی که در شرایط عملیاتی سخت‌تر و بارهای کاری سنگین‌تری قرار دارند، بسیار مهم است. روغن‌کاری مناسب اصطکاک بین قطعات متحرک را کاهش می‌دهد، گرما را از بین می‌برد، از زنگ‌زدگی و خوردگی جلوگیری می‌کند و حتی با تعلیق آلاینده‌ها در روانکار، به تمیز نگه‌داشتن اجزا کمک می‌کند.

انتخاب روان‌کننده‌های مناسب برای کامیون و اتوبوس

هنگامی که نوبت به انتخاب روان‌کننده مناسب برای اتوبوس‌ها و کامیون‌های مدل 2004 به بعد می‌رسد، ضروری است که به توصیه‌های سازنده که معمولاً در دفترچه راهنمای مالک یافت می‌شود، مراجعه کنید. اجزا و سیستم‌های مختلف داخل دستگاه، مانند موتور، گیربکس و محورها، ممکن است به انواع و درجه‌های مختلف روانکار نیاز داشته باشند، بنابراین استفاده از روغن مناسب برای هر کاربرد مهم است.

برخی از رایج‌ترین روان کننده‌های مورد استفاده در اتوبوس‌ها و کامیون‌ها عبارت‌اند از:

  • روغن موتور: به طور معمول، موتورهای دیزل سنگین به روغن موتور باکیفیت نیاز دارند که مطابق با طبقه‌بندی موسسه نفت آمریکا (API) برای موتورهای دیزلی باشد. این روغن‌ها به طور خاص برای کنترل دماهای بالا، فشارهای زیاد و سطوح بالای دوده در موتورهای دیزلی فرموله شده‌اند.

  • مایع گیربکس: گیربکس‌های دستی و اتوماتیک سنگین معمولاً به یک مایع گیربکس اختصاصی مانند مایع گیربکس دستی سنگین (MTF) یا مایع گیربکس اتوماتیک (ATF) نیاز دارند تا ویژگی‌های حفاظتی و عملکردی لازم را ارائه دهند. همیشه توصیه‌های سازنده را برای نوع و درجه روغن مورد نیاز بررسی کنید.

  • گریس‌ها: انواع مختلفی از گریس‌ها در اتوبوس‌ها و کامیون‌ها، برای روانکاری اجزایی مانند بلبرینگ چرخ‌ها، اتصالات و اجزای شاسی استفاده می‌شود. استفاده از نوع و درجه گریس صحیح برای هر کاربرد، همان‌طور که توسط سازنده مشخص شده است، مهم است.

مزایای روغن موتور بهران اکسترا توربو دیزل Extra 15w40

 

این روغن موتور، دیزلی و تک‌پایه است.

دارای نقطه اشتغال بالایی است.

این روغن با بهترین کارایی که در سیستم ارائه می‌دهد، باعث کم شدن هزینه‌های تعمیر و نگهداری موتور خودرو می‌شود و در نتیجه افزایش عمر مفید موتور را به دنبال دارد.

در شرایطی احتمال ایجاد اکسیداسیون وجود دارد و همچنین در دماهای بالا، مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد.

 روغن موتور بهران اکسترا توربو دیزل Extra 15w40، از نظر بحث کنترل دوده و ذرات حاصل از احتراق قدرت عالی دارد و به نوعی دارای خاصیت پاک‌سازی است.

در برابر کاهش گرانروی در عملیات طولانی‌مدت بسیار پایدار است. از دیگر مزایای آن، پایداری برشی، مقاومت در برابر سایش و خاصیت قلیایی بالا را می‌توان نام برد این ویژگی برای محافظت در برابر تخریب روغن مفید است.

نحوه انبار کردن و بسته‌بندی روغن ‌موتور بهران اکسترا توربو دیزل Extra 15w40

این محصول، از طرف شرکت‌های عرضه و تأمین در مظروف‌های 20 لیتری به فروش می‌رسد. برای سفارش آن بهتر است با دفتر مرکزی این شرکت‌ها تماس بگیرید و فرایند خرید را از کارشناسان فروش بپرسید تا شما را همراهی کنند. این شرکت‌ها معمولاً برای ارسال روغن بهران اکسترا توربو دیزل Extra 15w40 به سراسر خدمات تحویل دارند. برای خرید روغن موتور بهران اکسترا توربو دیزل Extra 15w40 به لینک خرید اصلی آن وارد شوید.

برای انبار کردن استاندارد این محصول، توصیه می‌شود آن را در مکانی مسقف و در محدوده دمایی 5 تا 40 درجه سانتی‌گراد نگه‌داری کنید. اگر بشکه‌هایی را که پالت‌شده هستند در فضای باز نگه‌داری می‌کنید، بهتر است به صورت افقی قرار داده شوند.

کاربردهای روغن موتور بهران اکسترا توربو دیزل Extra 15w40

این روغن برای روانکاری سیستم موتور اتوبوس‌ها و کامیون‌های جدید به کار برده می‌شود. این روغن برای روانکاری قطعات مختلف در خودروهای تولید 2004 به بعد بسیار مناسب و پرکاربرد است. کامیون‌ها و اتوبوس‌هایی که در سال 2004 وبعد از آن تولید می‎‌شوند.

روغن بهران اکسترا توربو دیزل Extra 10w40

این روغن مناسب موتورهای دیزلی است که با ترکیبی از روغن پایه نیمه‌سنتتیک و مواد افزودنی مناسب تهیه می‌شود.

کاربرد اصلی روغن بهران اکسترا توربو دیزل Extra 10w40 برای خودروهای دیزلی مدل 2004 به بعد است.

مشخصات روغن بهران اکسترا توربو دیزل Extra 10w40

  • پاک‌کنندگی عالی دوده

  • مقاومت در برابر اکسیداسیون در دمای بالا

  • جلوگیری از تشکیل لجن و یا رسوب

  • افزایش طول عمر موتور

  • پایداری برشی

  • کاهش افت ویسکوزیته

  • کاهش افت حجم روغن

  • کمک به آسان‌تر روشن شدن موتور در دماهای پایین

  • محافظت قطعات در برابر سایش

  • فراریت مطلوب

به طور خلاصه، روانکاری مناسب برای عملکرد بهتر و افزایش طول عمر اتوبوس‌ها و کامیون‌های مدل سال 2004 به بعد بسیار مهم است. با رعایت نکات بالا و رعایت توصیه‌های سازنده، می‌توانید دستگاه‌های خود را برای سال‌های آینده کارآمد نگه دارید.

به طور کلی روغن موتورهای روغن اکسترا توربو دیزل بهران 15W40 و روغن بهران اکسترا توربو دیزل Extra 10W40 برای روانکاری اتوبوس‌ها و کامیون‌ها از مدل سال 2004 به بعد بسیار مناسب هستند.

منبع:

Lubricants for transport - Lubrication solutions for transport - CONDAT (condat-lubricants.com)

 

 

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها