شهرداری تهران | طرح ترافیک | آلودگی هوا

جزییات جدید از زمان اجرای طرح ترافیک / طرح ترافیک حتماً باید تغییر پیدا کند

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، اظهار کرد: طرح ترافیک در شهر تغییر خواهد کرد و شورای شهر تهران در برنامه چهارم، شهرداری را ملزم به بازنگری طرح ترافیک و ارائه آن به شورا کرده است.

جزییات جدید از زمان اجرای طرح ترافیک / طرح ترافیک حتماً باید تغییر پیدا کند

آلودگی هوا از عواملی است که ممکن است باعث تعطیلی برخی از فعالیت‌ها شود. به عنوان مثال، در صنعت، در صورتی که غلظت ذرات معلق در هوا به حد بالایی برسد، ممکن است برای حفظ سلامت کارکنان، فعالیت‌ها به‌صورت تعلیقی متوقف شوند. همچنین، در برخی شهرها و مناطق، در صورتی که غلظت آلاینده‌ها به حد بالایی برسد، مانند غلظت پارامتر PM۲.۵ در هوا، ممکن است سازمان‌های مختلف تصمیم به تعطیلی بگیرند تا جلوی ابتلا به بیماری‌های تنفسی و دیگر اثرات منفی آلودگی هوا را بگیرند. در کل، آلودگی هوا می‌تواند تأثیرات شدیدی بر فعالیت‌های انسانی داشته باشد و باید با رعایت استانداردهای مناسب و اقدامات لازم، سلامت عمومی را حفظ کرد.

سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص تغییر طرح ترافیک اظهار کرد: طرح ترافیک حتماً باید تغییر پیدا کند و شورای شهر تهران نیز در برنامه چهارم، شهرداری تهران را مکلف کرده است که طرح خود در قالب بازنگری طرح ترافیک به شورا ارائه کند.

وی تصریح کرد: مسئولان شهرداری تهران نیز در طی‌ ماه‌های گذشته در مصاحبه‌هایی که با رسانه‌ها داشته‌اند، اعلام کرده‌اند که بزودی این طرح را به شورا ارائه خواهند کرد و ما نیز منتظر هستیم تا طرح به شورا بیاید و در کمیسیون بررسی و در صحن شورای شهر تهران مطرح و به تصویب برسانیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه تا این لحظه طرح ترافیک جدید به شورا نیامده است، گفت: با توجه به اینکه تا پایان سال کمتر از ۳ ماه باقی‌مانده است و موضوعاتی دیگری از جمله بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار اعضا قرار خواهد گرفت و به همین دلیل چنانچه طرح اشاره شده  به شورا بیاید باید فرایند خود را طی کند و زمان زیادی نیاز دارد و بدین ترتیب بررسی طرح به سال آینده موکول خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که طرح کنترل آلودگی هوا تهران نیز تغییر پیدا خواهد کرد یا خیر تصریح کرد: این موارد بسته به نظر شهرداری تهران است و باید منتظر ماند تا طرح به شورا ارسال شود.

 

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها