دانشمند ایرانی ناسا فلج شد

دانشمند ایرانی ناسا از فلج اندام خود در پی بروز یک حادثه تلخ خبر داد.

دانشمند ایرانی ناسا فلج شد

به گزارش خبرنگار تیترکوتاه، فیروزنادری، دانشمند ایرانی در صفحه فیس‌بوک خود خبر داد که در پی یک حادثه ناگوار از گردن به پایین فلج شده است.

در صفحه فیروز نادری‌ در شرح این حادثه آمده که وی در پی افت ناگهانی ضربان قلب از حال رفته و سرش با دیوار برخورد کرده است. بر اثر این برخورد، مهره گردن وی جابجا شده و نخاع آسیب‌ دیده‌ که نتیجه آن فلج شدن این دانشمند از گردن‌ به پایین است.

فیروز نادری دو روز پیش تحت عمل جراحی‌ قرار عرفته و پزشکان به او اعلام کرده‌اند که دوران نقاهتش چهار تا پنج ماه طول می‌کشد. این اطلاعات در صفحه فیس‌بوک او منتشر شده و ایشان‌ اعلام کرده که خانواده‌اش به نیابت‌ از او این خبر را منتشر کرده‌اند.

فیروز نادری دانشمند فضایی متولد ۱۳۲۵ است که حدود سه دهه‌ در ناسا مشغول به کار بود. او در ناسا سمت‌های مختلفی بر عهده داشت از جمله مدیرکل اکتشافات منظومه شمسی.

فیروز نادری

وی فارغ التحصیل لیسانس مهندسی برق در دانشگاه آیالتی آیووا و فوق لیسانس و دکترای الکترونیک از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است او مدیریت بخش اکتشافات منظومه شمسی در ناسا را برعهده داشت.

نادری از سال ۲۰۱۶ از ناسا بازنشسته شد و هم‌اکنون در سمت مشاور مدیریت در ناسا و به عنوان یک سخنران عمومی فعالیت می‌کند. دلیل شهرت نادری‌ ماموریت‌های موفق او برای پرتاب کاوشگرهای مختلف به فضاست. وی فروردین ماه ۱۳۷۹ در شرایطی که چندین ماموریت متوالی سازمان فضایی ناسا در پرتاب فضاپیما به سوی مریخ با شکست مواجه شده بود، به مدیریت برنامه‌ های اکتشافات مریخ منصوب شد

او توانست در طی چهار سال، سه ماموریت مهم از جمله پرتاب دو کاوشگر مریخ‌ نورد روح و فرصت را با موفقیت به انجام رساند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها