سابقه سیاه و خون بار یاسمین مقبلی فاش شد

حضور یاسمین مقبلی به عنوان اولین زن فضانورد ایرانی‌تبار این روزها با دقت و تمرکز بیشتری از جانب رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی و برخی رسانه‌های داخلی منتشر می‌شود. مقبلی اگرچه پدر و مادر ایرانی داشته، اما تا به حال به ایران نیامده و به زبان فارسی نیز چندان مسلط نیست.

سابقه سیاه و خون بار یاسمین مقبلی فاش شد

روز شنبه بود که خبر پرتاب فضاپیمای ناسا (کرون دراگون اندرونس) به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتشر شد. بعد از ۲۴ ساعت از پرتاب این فضاپیما، فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی، متصل خواهند شد و عملیات شش‌ماهه کروسون به مدت شش ماه در فضا ادامه خواهد داشت. نکته جالب‌تر برای رسانه‌ها اما فضانوردان حاضر در این فضاپیما بودند. فضانوردان حاضر در این سفر، ملیتی ژاپنی، دانمارکی و روسی داشتند. فرمانده این سفر اما جاسمین یا یاسمین مقبلی است که فضانورد آمریکایی-ایرانی ناسا است. حضور مقبلی به عنوان اولین زن فضانورد ایرانی‌تبار این روزها با دقت و تمرکز بیشتری از جانب رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی و برخی رسانه‌های داخلی منتشر می‌شود. مقبلی اگرچه پدر و مادر ایرانی داشته، اما تا به حال به ایران نیامده و به زبان فارسی نیز چندان مسلط نیست و به‌نظر می‌رسد او بیشتر از اینکه خود را ایرانی بداند، یک شهروند آمریکایی می‌داند.

با این وجود اما رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی، در حال پوشش لحظه به لحظه سفر یاسمین مقبلی، از لحظه پرتاب فضاپیمای حامل مقبلی تا ورود به ایستگاه فضایی بین‌المللی هستند و او را یک شخصیت الهام‌بخش می‌دانند که به عنوان یک زن توانسته به فضا سفر کند. نکته اما اینجاست که پرداختن به خبر موفقیت سفر یک زن ایرانی‌تبار به فضا چه ایرادی می‌تواند داشته باشد؟ حتی می‌توان آن را یک اتفاق مثبت دانست. مقبلی پیش از اینکه فضانورد ناسا باشد، افسر نیروی دریایی آمریکا بوده اما فارغ از این موضوع، رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی ضمن بیان اینکه امثال مقبلی برای به‌دست‌آوردن چنین موفقیت‌هایی جنگیده‌اند و پیش از این فقط مردان سفید‌پوست آمریکایی به فضا سفر می‌کردند، قصد دارند‌ از او یک قهرمان زن ایرانی بسازند که به‌نوعی الگویی برای زنان ایرانی ترسیم بشود. از طرفی نیز با توجه به اینکه یاسمین مقبلی در جریان اتفاقات پاییز ۱۴۰۱، موضع‌گیری‌هایی داشته است، لازم است‌ این نکته را مورد توجه قرار داد که به‌نظر می‌رسد‌ تلاش‌های اپوزیسیون برای انجام اقدامات ضدایرانی خود این‌بار بر چهره‌هایی متمرکز شود که به ظاهر با تلاش خود به موفقیت رسیده‌اند تا ضمن ریبرندینگ اپوزیسیون از طریق چهره‌های معتبر، اعتبار تازه‌ای نیز برای خود از این شخصیت‌ها بسازند و در بزنگاه‌هایی چون مسائل پاییز ۱۴۰۱ از آنها استفاده کنند.

درباره افسر سابق نیروی دریایی آمریکا و فضانورد امروز ناسا

(Jasmin moghbeli) یا همان یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی‌تباری که این روزها خبر سفر او به فضا منتشر شده است، ۲۴ ژوئن ۱۹۸۳ میلادی در شهر بادنوهایم در آلمان غربی به دنیا آمد، خودش می‌گفت خیلی کوچک بوده که با خانواده به نیویورک مهاجرت کرده‌اند. اصالت ایرانی او به پدر و مادر ایرانی‌اش برمی‌گردد که مدتی قبل از انقلاب ایران، مهاجرت کردند. البته او هیچ‌وقت به ایران سفر نکرده و در مصاحب با شبکه‌های فارسی‌زبان خارجی، بیشتر به زبان انگلیسی گفت‌وگو کرده اما می‌گوید مادرش، از آداب و رسوم فرهنگ ایرانی برای او تعریف می‌کرده است. مقبلی بعد از پایان تحصیلات مدرسه خود، برای تحصیل در رشته مهندسی هوافضا به موسسه فناوری ماساچوست، که یک دانشگاه خصوصی بود‌ رفت. تحصیلات ارشد را اما در مدرسه تحصیلات تکمیلی وابسته به نیروی دریایی آمریکا گذراند و دیگر عملا به نیروی نظامی آمریکا تبدیل شد. اما به رویای کودکی خود یعنی خلبانی در نیروی دریایی آمریکا رسید و از دانشکده خلبانی آزمایشی نیروی دریایی آمریکا، در مریلند خلبانی را یاد گرفت. مقبلی بعد از این در سپاه تفنگداران دریایی آمریکا، که از شاخه‌های خدمات نیروی زمین به دولت آمریکا است، به عنوان افسر در سال۲۰۰۵ هم ماموریت‌هایی انجام داد که بخشی از آنها در افغانستان و پس از حمله آمریکا به افغانستان صورت گرفته است. او در این مدت، ۱۵۰ ماموریت جنگی انجام داده است که بخشی از آنها به‌صورت محرمانه و به‌صورت استقرار در خارج از کشور صورت گرفته است. افسر نیروی دریایی آمریکا در سال ۲۰۰۸ خلبانی هواپیمای نظامی‌ را شروع کرد و به درجه سرگردی رسید. در سال ۲۰۱۷ میلادی اما این نیروی نظامی ایالات متحده، وارد ناسا شد و به عنوان عضوی از یک گروه ۲۲ نفره، تحت تعلیم دوساله قرار گرفت. فضانورد جدید ناسا و نیروی نظامی سابق دولت آمریکا اما روز شنبه با تیمی چهارنفره، سفر خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی را آغاز کرد. این فضانورد دوتابعیتی آمریکایی-ایرانی اما اگرچه به گفته رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی به فارسی صحبت می‌کند، اما در گفت‌وگوهایی که با همین رسانه‌ها داشته به زبان انگلیسی گفت‌وگو کرده است. مقبلی، اگرچه در آلمان به دنیا آمده اما خود را آمریکایی می‌داند و نزدیک‌ترین واکنش او نسبت به اتفاقات و مسائل ایران اختصاص به ماجرای پاییز سال گذشته دارد که بیشتر به تولید سوژه برای رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی پرداخته بود و به‌جز این اظهارنظر و واکنش خاصی نسبت به تحولات ایران، از جانب او دیده نشده است.

رویای فضانورد زن ایرانی که در غرب موفق است

پروژه بهشت‌سازی از غرب و القای اینکه شما در آمریکا و اروپا به آرزوهای خود می‌رسید، اگرچه دیگر در میان مردم دنیا چندان باور‌پذیر به‌نظر نمی‌رسد، اما هنوز در دستورکار رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی قرار دارد. در این ماجرا اما یک سوی این قصه، ایرانی تصویرسازی می‌شود که نه‌تنها آینده‌اش سیاه است، بلکه مشخصا استعدادهای جوانانش را نیز نادیده می‌گیرد و در سمت دیگر قصه، ایرانی‌هایی روایت می‌شوند که وقتی ایران را ترک کردند، موفقیت، پیشرفت و ترقی برای آنها آغوش باز کرده‌ است. سیاه‌نمایی و مواضع ضدایرانی این رسانه‌ها البته تازگی ندارد اما بنا به اتفاقات و وقایع رخ‌داده، نوع پرداخت به این خبرها متفاوت است. حالا و بعد از خروج آمریکا از افغانستان و آغاز حکومت طالبان و با توجه به اعمال محدودیت‌هایی در افغانستان برای مردم، به‌خصوص زنان و دختران، تلاش‌های زیادی صورت می‌گیرد تا نوعی همانند‌سازی اتفاقات و محدودیت‌ها در ایران و افغانستان از جانب این رسانه‌ها صورت گیرد. درکنار این وقوع اتفاقات پاییز ۱۴۰۱ که بعد از فوت مهسا امینی اتفاق افتاد، ضریب پرداخت به این مسائل را دوچندان کرد و پروژه القای ناامیدی، این‌بار با تمرکز بیشتری روی زنان متمرکز شده بود و درحالی‌که در ایرانی که توسط این رسانه‌ها تعریف می‌شد، زنان در ایران با محدودیت‌های زیادی مواجه هستند، در نقطه مقابل زنان ایرانی وجود داشتند که در غرب و بدون این محدودیت‌ها پیشرفت کرده‌اند.

پروژه بهشت‌سازی از غرب و القای اینکه شما در آمریکا و اروپا به آرزوهای خود می‌رسید، اگرچه دیگر در میان مردم دنیا چندان باور‌پذیر به‌نظر نمی‌رسد، اما هنوز در دستورکار رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی قرار دارد

در میانه ناآرامی‌ها تلاش می‌شد از نازنین بنیادی، که البته به سختی فارسی صحبت می‌کرد این تصویرسازی صورت گیرد که البته خیلی زود، غیرواقعی بودن این تصویر برملا شد و مشخص شد که تنها موفقیت قابل توجه او رابطه‌اش با تام کروز بود که با هماهنگی فرقه ساینتولوژی و با درخواست تام کروز صورت گرفته بود. این روزها اما رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی با ضریب زیادی خبر سفر اولین فضانورد زن ایرانی تباری که در ناسا کار می‌کند، پوشش داده می‌شود. یاسمین مقبلی اما همان‌طور‌ که گفتیم اگرچه پدر و مادری ایرانی داشته اما خودش هم چندان به فارسی مسلط نیست و تا به حال به ایران سفر نکرده و بیش از اینکه ایرانی باشد، خود را آمریکایی می‌داند. بعد از اینکه مقبلی رسما به‌عنوان فضانورد ناسا معرفی شد، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پیامی این‌طور انتصاب او را تبریک گفت: «موفقیت او نشانه آن است که زنان، بدون محدودیت‌های یک رژیم سرکوبگر، به کجا می‌توانند برسند.» پیام تبریک به افسر سابق ایالات‌متحده و فضانورد ناسا به‌صراحت پروژه‌ای که رسانه‌های فارسی‌زبان در پی اجرای آن هستند را آشکار می‌کرد. در این بین گاهی ایجاد احساس وجود محدودیت از دیدن آشکار محدودیت‌ها واقعی‌تر به‌نظر می‌رسد. طبیعی است به تصویر کشیدن یک زن ایرانی‌تبار که اتفاقا خلبان هم بوده و حالا فضانورد است، از جذابیت‌های زیادی برخوردار بوده و در عین اینکه تلاش می‌شود از او به‌عنوان یک زن ایرانی که با استعداد خود به این جایگاه رسیده الگوسازی شود، در مخاطب نیز این احساس را ایجاد می‌کند که علت به دست نیامدن موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها از جانب زنان در ایران نه به‌خاطر عدم‌وجود توانمندی بلکه به‌علت محدودیت‌ها و نادیده گرفتن استعداد زنان صورت می‌گیرد. ضریب دادن به موضوع سفر فضانورد زن ایرانی با توجه به نزدیک شدن به سالگرد فوت مهسا امینی، با تمرکز بیشتری صورت می‌گیرد تا علاوه‌‌بر اینکه در دوگانه زندگی در ایران و غرب، رویای غربی، پیروز باشد، از طرفی هم احساس ناامیدی و تلاش برای محدود نگه داشتن زنان از پیشرفت در ایران به‌وجود بیاید، بدون آنکه اشاره یا پرداختی به موفقیت‌های زنان ایرانی که در کشور زندگی می‌کنند، صورت بگیرد.

چهره‌های جدید اپوزیسیون در راهند

یکی از عوامل پشت‌پرده تبلیغات رسانه‌ای سنگین جهت ایجاد اعتبار برای یاسمین مقبلی، پروژه کلان‌تری است که به دنبال معرفی چهره‌های جدید اپوزیسیون جمهوری اسلامی به مردم داخل کشور و جوامع بین‌المللی است. تا سال‌ها پس از پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی، رضا پهلوی و دار و دسته‌اش تنها چهره‌های اپوزیسیون خارج‌نشین بودند. دولت‌های خارجی نیز تا سال‌ها همه توان خود را صرف حمایت از این گروه می‌کردند. مزیت‌های نسبی پهلوی‌ها هم به میزانی بود که اصلا فرصت عرض‌اندام به هیچ فرد یا گروه دیگری نمی‌دادند. امری که البته چندان غیرطبیعی هم نیست؛ این خانواده بیش از ۵۰ سال بر ایران حکومت کردند، در جوامع بین‌المللی شناخته‌شده بودند و البته منابع مالی بسیار زیادی از ایران دزدیده بودند که منبع خوبی برای تامین مالی فعالیت‌های سیاسی‌شان بود. از طرف دیگر بدنه مردمی هرچند بسیار محدود پهلوی که از بدنه وفاداران دربار باقی مانده بودند در داخل و خارج کشور سرمایه مهمی برای این خانواده بودند که می‌توانستند از آنها برای رسیدن به اهداف سیاسی خود استفاده کنند. شاید تنها رقیب جدی خانواده پهلوی سازمان مجاهدین بودند که با خیانت‌های خود و کشتارهای بی‌رحمانه‌ای که در شهرها و خیابان‌های ایران رقم زدند، بخش زیادی از بدنه مردمی خود را از دست دادند. بدنه‌ای که حتی در روزهای اوج خود نیز بخش بسیار کوچکی از جامعه ایران را شامل می‌شد. البته سرمایه‌گذاری دولت‌های خارجی روی این دو گروه از اپوزیسیون طی دهه‌های ۷۰ و ۸۰ نیز ادامه پیدا کرد، زیرا علی‌رغم نقاط ضعف جدی هر دو گروه، ازجمله مقبولیت بسیار پایین در میان مردم ایران، نمی‌توانستند افراد یا گروه‌های جایگزین دیگری بیابند. اما با تغییرات شرایط سیاسی و اجتماعی در ایران فرصت‌های جدیدی برای غربی‌ها پیدا شد تا بتوانند با جذب و سرمایه‌گذاری روی چهره‌های جدید جان تازه‌ای به اپوزیسیون از رمق ‌افتاده جمهوری اسلامی بدهند. از مهم‌ترین عناوین این ظرفیت‌ها می‌توان به فعالان سیاسی‌ای اشاره کرد که سابقه فعالیت در نظام جمهوری اسلامی را داشتند اما به خارج از کشور مهاجرت کرده یا پناهنده شده بودند. اولین نسل جدی این افراد بعد از وقایع سال ۷۸ و البته پایان مجلس ششم از راه رسیدند. تعدادی از نمایندگان این دوره و البته برخی از دانشجویان و خبرنگاران فعال در اتفاقات تیرماه ۷۸ از فرصت و اعتباری که با فعالیت در ایران به دست آورده بودند استفاده کردند و به خارج از کشور گریختند. برخی البته به زندگی عادی روی آوردند و بعضی از آنها هم ترجیح دادند که به فعالیت سیاسی این‌ بار به عنوان اپوزیسیون جمهوری اسلامی ادامه دهند. موج بعدی این افراد بعد از وقایع سال ۸۸ از راه رسیدند و مسیر‌هایی تقریبا مشابه با اسلاف خود انتخاب کردند.

در چنین شرایطی دولت‌های غربی فرصت را غنیمت شمردند و سعی کردند سرمایه‌گذاری بیشتری روی این افراد انجام دهند. این افراد می‌توانستند با استفاده از فرصت فراگیری رسانه‌های جمعی در ایران مسیر چندساله کسب اعتبار و شناخته‌شدن در میان مردم ایران را یک‌شبه طی کنند و به چهر‌ه‌ها و حتی رهبرهای جدید اپوزیسیون در خارج از کشور تبدیل شوند. به طور مثال یکی از این افراد مسیح علی‌نژاد بود که سابقه چند سال خبرنگاری در ایران را داشت و در سال ۸۸ از کشور گریخت. او با حمایت رسانه‌های غربی توانست خود را به عنوان یکی از چهره‌های اصلی اپوزیسیون مطرح کند و امروز نیز اگرچه تا حدودی از جایگاهی که در روزهای اوج خود داشت فاصله گرفته اما جایگاه خود را به عنوان یکی از چهر‌ه‌های اصلی اپوزیسیون که به هیچ یک از دو طیف سنتی پهلوی‌چی‌ها و رجوی‌چی‌ها وابسته نیست حفظ کرده اما در سال‌های اخیر نیاز اپوزیسیون به معرفی و بالا آوردن چهره‌های جدید افزایش پیدا کرده است زیرا چهره‌های قدیمی دیگر از نهایت ظرفیت ممکن خود استفاده کرده‌اند و بیشتر از آنچه که تا امروز انجام داده‌اند کاری از دست‌شان برنمی‌آید. در چنین شرایطی دولت‌های غربی بیشتر از همیشه نیاز دارند که با استفاده از چهره‌های جدید و متنوع‌تر جان تازه‌ای به اپوزیسیون ببخشند. یکی از چهره‌های تازه ‌از راه ‌رسیده حامد اسماعیلیون است که با استفاده از نسبت خود با دو تن از درگذشتگان واقعه هواپیمای اوکراینی و تشکیل انجمن خانواده‌های درگذشتگان این پرواز و سوءاستفاده از این انجمن خود را به عنوان یکی از چهره‌های نوظهور اپوزیسیون مطرح کرد. سال گذشته نیز جریان اپوزیسیون تلاش کرد تا با جذب بعضی از چهره‌های سرشناس غیرسیاسی داخل ایران و مطرح کردن برخی چهره‌های جدیدتر مثل نازنین بنیادی (که او را تا حد حضور و سخنرانی در جلسه شورای عالی امنیت سازمان ملل نیز بالا بردند) تنوع جدیدی به چهره‌های مطرح خود ببخشد تا بتواند با روش‌های جدیدتری روی مردم داخل کشور اثر بگذارد. البته که این تلاش‌ها نیز هم مثل کل پروژه آشوب‌های پاییز سال گذشته راه به جایی نبرد اما تقریبا همه چهره‌های فعلی اپوزیسیون یک ویژگی مشترک دارند؛ همه تمام هویت و اعتبار خود را از فعالیت‌های سیاسی دارند. حتی فوتبالیست‌ها و بازیگرهایی که اخیرا به صف اپوزیسیون پیوسته‌اند دیگر در حرفه‌های خود مشغول نیستند و از اعتبار فعالیت‌های سابق خود ارتزاق می‌کنند. این درحالی است که اپوزیسیون به‌شدت به چهره‌هایی نیاز دارد که اعتبار خود را مدیون فعالیت صرفا سیاسی خود نباشند و وجوه دیگری برای کسب اعتبار بین مردم ایران داشته باشند. شخصیت‌هایی که سابقه فعالیت‌های شاخص غیرسیاسی دارند ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای فعال‌سازی و به‌کارگیری در راستای پروژه‌ای هستند که تشریح شد. در این شرایط پررنگ شدن شخصیت‌هایی مانند یاسمین مقبلی در رسانه‌های خارجی و به‌تبع آنها در برخی رسانه‌های داخلی را نمی‌توان جدا از این پروژه تحلیل کرد. او از شخصیت‌هایی است که اعتبار خود را از راهی کاملا غیرسیاسی به دست آورده‌ اما در بزنگاه‌های حساس می‌تواند تمام آن اعتبار را در جهت اهداف سیاسی اپوزیسیون خرج کند.

سفیدشویی جنایات خون‌بار مقدمه بهره‌‌برداری در بزنگاه‌های سیاسی است

تلاش‌های غربی‌ها و جریان اپوزیسیون برای ایجاد خلق چهره‌های سرشناس جدید برای رهبری این جریان کاملا قابل درک است. زیرا چهر‌ه‌های قدیمی از همه ظرفیت خود استفاده کردند و برای بیرون آمدن از منجلابی که اکنون جریان اپوزیسیون در آن گرفتار شده به برنامه‌های جدیدتری نیاز است که بخشی از این برنامه‌ها حتما معرفی چهره‌های جدید و کسب اعتبار برای آنهاست. اما نکته عجیب آنجاست که طراحان این پروژه ابایی از سرمایه‌گذاری روی افرادی ندارند که سوابق بسیار سیاهی دارند. یاسمین مقبلی که یکی از آخرین چهره‌هایی است که دولت آمریکا جهت تبدیل شدن به یکی از چهره‌های اپوزیسیون در حال سرمایه‌گذاری روی اوست، همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد کارنامه سیاهی از خود به‌جا گذاشته است. او در کسوت خلبان نظامی آمریکا تجربه ساعت‌های زیادی پرواز عملیاتی و نظامی دارد و در بمباران‌هایی که ارتش آمریکا علیه مردم عادی منطقه غرب آسیا انجام داده، نقش داشته است. این در حالی است که حتما چهر‌ه‌های ایرانی‌الاصل زیادی در آمریکا حضور دارند که بدون اینکه چنین سابقه سیاهی داشته باشند پتانسیل تبدیل شدن به چهره‌های مطرح غیرسیاسی مطلوب اپوزیسیون را دارند. اما اهمیت پیشبرد این پروژه به قدری است که بدون اینکه ابایی از سابقه جنایات او داشته باشند تلاش می‌کنند او را به‌عنوان یک چهره موفق و یک ایرانی‌ که باعث سربلندی کشورش است جا بزنند. حجم عملیات‌های رسانه‌ای در راستای تعریف و تمجید از جایگاه و عملکرد او به قدری بالاست که کسی فرصت پیدا نمی‌کند بپرسد کسی که در بمباران مردم بی‌گناه کشورهای همسایه خودمان نقش داشته است چگونه و با چه فرآیندی می‌تواند باعث افتخار کشورمان باشد. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد این است که عناوین جدید این افراد، مانند فرمانده تیم فضایی ناسا، نباید باعث فراموشی سابقه سیاه و خون‌بار چنین افرادی شود. از طرف دیگر باید توجه داشت که با بررسی مقاطع حساس سیاسی سال‌های گذشته مشخص می‌شود که این افراد که در ظاهر تنها چهره‌هایی علمی یا هنری هستند، گرچه ممکن است در روزهای عادی سال هیچ بروز و ظهور سیاسی‌ خاصی نداشته باشند اما در بزنگاه‌های سیاسی خاص حتما همه توان خود را در راستای اهداف دولت‌های غربی و جریان اپوزیسیون به کار خواهند گرفت.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    لعنت به مقبلی جنایتکار جنگی

    • بهزاد

      چقدر کثیف هستید که موفقیت یک بانوی ایرانی را برنمی تابید!

  • ناشناس

    خدا رو شکر دو کلمه فارسی بلده مثل ترکها و عربها ما نیست فارسی هم نفهمه.

    • ناشناس

      درود بر این بانوی بهروز و پر افتخار
      با تلاش و پشتکار و به ویژه فراهم بودن بسترهای مناسب برای موفقیت تونسته به چیزی که شایسته ی خودش هست برسه.
      به ایشون افتخار می کنیم و آرزو می کنیم همیشه تندرست و سربلند باشن.
      ممنونم که ما رو از افتخارات این بانو و نقش پر رنگشون در سرکوب طالبان و داعش آگاه کردید. ارزش ایشون میش ما دو چندان شد.
      سپاس از نویسنده

    • ناشناس

      اذیتت کردن ترکها و عربها خاطره بد داری ؟؟؟؟

      • اسی

        معلومه که چقدر احمق و بی تربیتی

  • amir

    خیلی ممنون از اطلاع رسانی. مخصوصا الان که فهمیدم با تلاش خودش به درجه سرگردی در نیروی دریایی امریکا رسیده و نقش پر رنگی در بمبارات طالبان و جنگ با آنه داشته چیزی که جراتش را شما ندارید.چنین افرادی میتوانند در آینده ایران موثر باشند

  • علی اصغر قاسم پور

    استدلالی که شده اساساً اشتباهه، تو کشور ما محدودیتهایی برای بروز حداکثر استعدادها تو بعضی رشته ها و نیز آزادی و زندگی راحت و انسانی هست اما محدودیت ها اصلش این جا نیست بلکه تو نوع کشورداری و مدیریت کشوره که باعث محدودیتها و مشکلات زیادی چه مستقیم و چن غیر مستقیم برای پیشرفت کشور و پیشرفت و وجود امکانات و وضع معیشتی خوب برای مردم شده، تو همین وضع اقتصادی که شرایط برای بسیاری مردم بسیار بغرنح شده می بینیم این نوع نگاه و مملکتداری خودش به خوبی و واضح خودشو نشون و آشکار می کنه که مسبب بسیاری از این معضلات ایده ها و نگاه حاکم بر کشورداری و اعمال قدرت اون هست.

  • بیرن

    واقعا این چه حسادتی است؟! ضمنا آیا آمریکا هنگام حضورش درافغانستان مشغول کشت وکشتار مردم عادی بود؟ اگر اینطور بوده که خانم مقبلی یکی ازعوامل کشتار است وگرنه شمای نویسنده یک احمق حسود وبیچاره هستی

  • Farzad

    اراجیف

  • رضا

    یه بار بیاد ایران و بخاطر حجاب تو مترو راش ندن میفهمه که موفقیت فقط مال اونا نیست ما هم در زمینه حجاب و عفاف رتبه دوم دنیا رو بعد از طالبان درایم

  • ناشناس

    حالا اين اراجيف در مورد اين بانوي فضانورد يعني چي؟!!!!

  • ناشناس

    حالا که چی؟ این ایرانیه؟! ، اصلا بلده بنویسه ایران؟! یا حالا ایرانی باشه اینجا به جایی رسیده؟ اگر اینجا بود معلم ابتدایی میشد با هزار دنگ و فنگ ! ، بعضی مطبوعات از خالی بودن عریضه به این جفنگیات رو می‌آورند فکر میکنند آبروسازی میکنند برای کشور از همه جا مانده و تحریم شده ای که مردم احمقش دلشون خوشه تورم بشه مالشون گرون شده فقط فکر میکنند مال اونها گرون شده در صورتی که کمتر از میانگین تورم گرون شده و فقیرتر
    هم شده اند ،بعد همچین مردم احمقی افتخار دارند یا افتخار فضانوردی سرشون میشه؟!

    • ناشناس

      در تکمیل گفته ۱۰:۲۱ - ۷ شهریور باید گفت همه این تورمها با فقر بیشتر منجر به رکود میشود و رکود هم منجر به فقر بیشتر میشود که ایجاد یک چرخه معیوب که کنترل آن خیلی سخت‌تر است که این حالت بدیهی است که بدتر از تورم تنها است و تورم و هم فقر را تقویت میکند

    • ناشناس

      عالی گفتی درود بر شما

  • ناشناس

    اسمون و ریسمون را به هم بافتید که او را کوچک کنید. برعکس. مردم هر کسی که شما در باره اش بد بگویید می فهمند که خوب بوده است و بیشتر او را دو ست خواهند داشت

  • حامد

    کلا با زیبائی مشکل دارید خواه زیبایی چهره باشه یا علم و ادب و... با هر چیز خوب و زیبایی دشمنید.
    فقط طالبان از نظر شما خوبن البته اونا مردترن چون رو بازی می کنن

  • محمد جواد خسروی جابری

    این خبر و یا اطلاعات بی اساس و خارج از منطق زدین مسولان خبر گذاری

  • ناشناس

    حالا دوستش داشته باشند یا نداشته باشند نه برای آنها فرق می‌کنه و نه حتی برای خود فضانوردش! مهم این است که مشکلات فرهنگی و اقتصادی خود را بشناسیم و رفع کنیم مگر مردم هندوستان هستیم که فقط مشکلشان را با دیدن فیلم سینمایی و اسطوره های آن در خیالانشان حل میکنند!

    • arshaviz

      همین هند هم فضاپیمایی رو توی ماه فرود اورده که هیچ کشوری نتونسته بود تا الان

  • ایرانی

    تموم شد. تاثیر گذار بود.

  • ناشناس

    خب بهم ربط دادین یعنی الان ایران هم بود این موفقیت را داشت ایران بود الان مدرک گرفته بود و کلاس اشپزی میرفت تا سرگرم شه و پشت سهمیه های کنکوری و استخدامی حسرت میخورد نوسینده بیسواد گرامی

  • فرنوش دارایی

    یاسمن مقبلی بانویی موفق و پرتلاش است که با احساس مسولیت در برابر ارتش کشورش هر جا لازم شده حضور پیداکرده .کاش بانوان ما هم بجای شبگردی و قلیان کشیدن ،زمام امور کشور و بدست میگرفتن و سرنوشت دخترانمان و تغییر میدادن

    • ناشناس

      با این حکومت حتماً

  • ناشناس

    این بنده خدا چه ازاری به کسی رسونده مایه افتخاره برای همه زنهای جهان چه ایرانی چه خارجی اینقدر به راحتی ادمها را تحقیر وقضاوت نکنید حیف این مغز متفکره که بهش توهین بشه

    • Ben

      من لایک اشتباهی زدم همش اوکی

    • ناشناس

      یارو 150 تا عملیات هوایی برعلیه افغانستان ومردمش داشته خدا میدونه چه خونه هایی منفجر کرده وچه خونهایی ریخته داره مزد قاتلیش رامیگیره،، بله واسه آمری اول بایدثابت کنی به خاطرمنافع آمریکا حاضری هرجنایتی انجام بدی بعدش چون ایرانی بوده الان ازش دوچندان بهره برداری کردن،، خوشحالی نداره خانم یاسمین فضارفتنی که به خاطرش مردم بیگناه را به خاک ودرون قبر فرستادی،، فعلا بخند و خوش باش دراین دنیای فانی بی ارزش فردایی قیامت دوزار واسه عضویت ناسای توارزش قائل نیستن واسه خونهایی که ریختی باید جواب بدی،، چقدر دانشمند بودن که اواخر عمرشون بخاطرهمکاری با ارتش آمریکا پشیمان شده ولی دیگر سودی ندارد

      • گمنام

        یه کلمه ازمادر عروس ،،،
        خدایا همین یه زن ببین چقد داره فشار میاره به بعضی بیسوادو بیشعور ونادان،،،
        خود بندخداش ادعایی نکرده وفخری نفروخته بکسی وجایی،،که اینجوری خار شده توچشم بعضیا،،شرط میبندم تاحالا اسمش که سهله،حتی ازوجود چنین آدمی خبرنداشتین،که حالا داری ،ز،،ر،،ز،،ر میکنی،

  • ناشناس

    چون شما این مطلب رو نوشتین، واقعا اطمینان پیدا کردم که خانم مقبلی مسیر درستی رو طی کرده است، واقعا افتخار میکنم که ایشون ایرانی هستند و متاسفم که ایران دست امثال شماست

  • ناشناس

    شما با آدمای موفق مشگل دارید مغزتون کوچیکه

  • ناشناس

    دمش گرم هر چی طالبان رو کشته همون طالبان الان آب رو بسته به ایران اونایی که خیلی ناراحتن برن آب رو از طالبان پس بگیرن یالا

  • علی

    عرض سلام
    الله اعلم تو این سیاسی بازی بشر در داخل و خارج هم ما هم اونا که خر با بارش گم می شه هیچ وقت قضاوت نکنیم
    به امید موفقیت تمون کسانی که برا خدا و بشریت قدمی بر می دارن.

  • هم وطن

    زنده باد شیرزن ایرانی.خانم مقبلی.باعث افتخار ایران زمین.این چرندیات که نوشتی،که چی بشه‌.نباید عقده ای باشیم.

  • ناشناس

    گند زدیم تو خبرگزاریتون و تجزیه و تحلیل اخبارتون .لجن تر از شما فقط خودتون هستید .
    دقیقا کسایی هستید که جورج اورول در کتاب ۱۹۸۴ تشریحتون کرده

  • مجید

    خاک بر سر نویسنده و سایت

  • هم وطن

    خون بار این گزارش مغرضانه و ضد ایرانی شماست که باید خون گریه کرد به این افکار مریض و بیمارگونه امثال شما که پول بیت المال را حرام میکنید.افسوس

  • ناشناس

    واقعا توی ایران استعدادها نابود میشن..رتبه های برتر کنکور سالهای گذشته رو ببینید و چرت و پرت نگین

  • ربابه عبدالملکی

    خدا نکنه کسی نخواد بفهمه هر چقدر استدلال کنیم متاسفانه این جماعت غرب گدا وخود تحقیر نمی فهمند دعا میکنیم خدا هدایتش ون کنه

  • ناشناس

    زنده باد زنان دلیر شجاع و قهرمان ایرانی که در کل دنیا سبب سر بلندی سرافرازی شهامت هستند و درود بر ایران سازان گذشته و آینده و چقدر نویسنده کودن و احمق بود

  • ناشناس

    همه کارهاتون آراسته، شال و کلاهتون بی دسته.حالا گوه خور یاسمین مقبلی شدید.

  • علی

    هر جا به جز ایران باشی موفقی. ایران فقط اختلاس و دزدی باید بلد بود و دروغگویی و لابی گری تا پیشرفتت بدن

  • ناشناس

    چرا اینقدر از پیشرفت این خانم سوختید،حقا که امثال شما ریشه همه استعدادهارو سوزوندید،با ریختن آبروی دیگران و اراجیف دنبال چی هستید،رسانه میلی،چرا دنبال شاهکارای خودتون نمیرید

  • روزبه

    من از این بانو چه ایرانی باشه چه خارجی تشکر میکنم که الگویی صحیح برای زنان کل جهانه و هیچ وقت خودمو در جایگاهی نمیبینم که از ایشون انتقاد کنم و مطمعن هستم که ایشون از کسی که این اراجیف رو نوشته خیلی فرهنگ و شعور بالاتری داره و لازم نیست از هرکسی که رسیدیم ایراد بگیریم و بجاش ایرادات خودمون رو برطرف کنیم بهتره

  • ناشناس

    درود براین بانوی موفق..به عنوان یک ایرانی به وجودت افتخار می کنم..چشم همه حسودا وبدخواهانت کور

  • علی

    چشم دیدن موفقیت خارج از این خاکم ندارین کور بشین ایشالا

  • علی

    کاش که نویسنده محترم مقاله بجای تحقیر و تخفیف (البته به گمان خودش) این بانوی موفق ایرانی ، میکوشید تا از سعی و تلاش ایشان را الگوی جوانان و نوجوانان سرزمین قرار میداد به نظر میرسه که نویسنده محترم برای رسیدن به هدفش موفق عمل نکرده

  • خانقلی

    ایشان در آلمان از پدر ومادر ایرانی به دنیا آمده وبه عنوان یک زن موفقیت بزرگی بدست آورده ودر مقاله نوشته شده آسمی از سازمان مجاهدین به میان آورده می‌شود معلوم نیست نویسنده دنبال چه هدفی است.هر کاری بکنید شجاعت ودانش و موقیعت این خانم زیر سئوال ببرید

  • امیر عاطف

    به نظر من هم واقعیت همین است که هر چقدر آدم با محدودیت رو به رو باشد هیچ پیشرفتی نمی‌کند و داستان طالبان که دختران را از تحصیل منع کرده است هیچ ربطی به جاسمین ندارد و واقعا او یک زن موفق هست و تمام موفقیت خودرا مدیون آزادی و نبودن محدودیت در کشور های غربی هست

  • عبی

    ادمین حالا چرا تو داری میسوزی از حسادت😂😂😂
    تو توالت هم راهت نمیدن بایدم بشینی از مفقیت دیگران اتقاد کنی مشنگ.وای که چقدر بدبختی لعنت به مادرت که زاییدت

  • H

    چقدر دارین آتیش میگیرین که اونور ایرانی ها موفق میشن . بیشتر فشار بخورید
    اگر بجای اینکه روی حجاب و دین تفکر کنید به علم اهمیت می‌دادین الان وضع ما این نبود

  • جمالی

    کامنتها را خوندم همه خوب نیت نویسنده غقده ای را فهمیده بودندهمان امریکا که شما ناراحتی این خانم محترم براش خدمت می کنه اکثر بچه های مسئولین وروحانیون کشور آنجا هستند وچندسال دیگه یادشان میره ایران کجاست.

  • الف

    چرا برای طولانی تر شدن مقاله کلمات رو تکرار کردی . بعدش هم شما چکار کردی؟ که این هم منفی باقی کردی . جز این مقاله بیهوده کار دیگه ای بلدی ؟

  • عبدالفانی

    درود بر روانشاد میرزاخانی ، شهید مهسا امینی خانم مقبلی و تمام بانوان پر افتخار و میهن دوست

  • پیمان

    بدون شک نویسنده این گزارک احمقی بیش نیست

  • محمد

    دمت گرم نویسنده ی عزیز خودت تنهایی فکر کردی یا با دوستات به این نتیجه رسیدی؟ اگر فردا بهت بگند برو امریکا که مثل کامران نجف زاده با سر می ری! آره همه بدونبد آمریکا و اروپا بده و هرکی موند تو مملکت به جایی رسید و موفق شد و حتی به فضا رفت البته با مواد مخدری که مثل نقل و نبات دست این نویسنده و جوانها هست که گاها مثل ایشون دچار توهم فانتزی نیز می شوند

  • راستگویان

    خواهرم زینب ، با تلاش و سختی درس خواند تا دکتر شد
    اما الان گوشه خونه نشسته و با چشمانی ر از اشک و خون داره بچه‌داری و کنیزی شوهرش را میکنه

    اون متخصص زنان و زایمان و فتوشیپ نازایی از طریق کوچکی رحم،، که توی ایران چنین متخصصینی بسیار کم داریم

    خلاصه قبل از ازدواج هم شرط شاغل بودنش را مطرح کرده بود

    الان شوهرش بر طبق قوانین ایران و اسلام عزیز ، بهش اجاره کار نمیده
    نه اجازه خروج از خونه( خروج از کشور که براش فقط خواب و خیال)
    طلاقش هم نمیده

    بخدا قسم وکیل هم داره
    اما چه فایده

  • راستگویان

    سرچ کنید قوانین اسلام و حقوق و اختیارات شوهر نسبت به خانمش چیه
    ببینید آیا چیزی بیشتر از یک برده و کنیز هستش
    مثل خواهرم زینب که متخصص زنان و زایمان هستش اما داره مثل یک بی‌سواد در هزار سال پیش زندگی میکنه زیر حکم شوهرش

  • بهناز

    تا يك نفر كمى اعتبار براى مردم ايران بخصوص زنان ان كسب ميكنيد، افرادى كه نياز به احراز هويت انان نيست ، سريعاً شروع به منفى باقى و كوبيدن و پايين اوردن موقعيت و خرد كردن وى ميشوند.بله همه بد مستند شما قاتلين مرده خودتان به به هستيد.حافل او با تلاش توانست به ارزويش برسد. شما كدام فرصت را ايجاد كرديد! چرا جوانان را از خانه مادريشان فرارى ميدهيد تا مهاجرت كنند و انجا به موفقيت برسند !!خودتان هم ميدانيد چرا!!!!!

  • ناشناس

    فقط چرتوپرت نوشتن رو خوب بلدید

  • ناشناس

    تا کجا سوختید؟

  • ناشناس

    سابقه سیاه وخونبار ؟؟فکر کردم گشت ارشاد کار می‌کرده سلطان خبر

  • ناشناس

    چشم دیدن همینم ندارید؟
    کجاتون سوخت؟

  • ناشناس

    ایشان برای وطن نیستند

  • ناشناس

    خانم مقبلی افتخار هر ایرانی هست
    فقط یک تعدادی حسود دور اورا گرفتن
    انشالله خانم مقبلی همیه موفق باشند

  • ناشناس

    دماغ و بی ریخت.

  • ایرانی

    چرابراخودتان شرمیگین اواصلا براش مهم نیست مامردم ایران چی دربارش میگیم الان چندوقت هی اسم این میارین توی ایران ب ختراسم میدن که بمیرن ولی درس نخونن بعدنشستین درموردیاسمین ب کجارفته مانورمیدین اگه جلودخترای ایرانی ونمیگرفتین الان همشون یاسمین مقبلی بودن

  • فدائی حیدری رضاقلی

    خلبان بوده ومآموریت چرندنبافید حتمآ اگرازایران می رفت سوریه یاعراق بمبارن مشگلی نداشت ددلاوربود عقل هم خوب چیزیست

  • کننده

    این متن وقتی مرگ تنهات به زندگی خفت بارت پایان داد و فهمیدی به هیچ تبدیل شدی ازاد می شی از این حماقت

  • ساسان

    اصلا این خانم هیچ اهمیتی به شما نمیده !!! درثانی در مورد توله زاده ها بنویسید و نقد کنید که در تمام جهان آبروی ایران و ایرانی را برده اند صبحانی خاوری و........ که با پول دزدیده شده از جیب ملت در حال کثافت کاری هستند خاک بر سرت با این گزارشت آدم با پاچه خواری و تهمت و... به هیچ جایگاهی نمیرسه مسیرت رو عوض کن

  • محمد

    باعث افتخار ایران است و شما هر چی چرت و پرت میخواهید بگویید.

  • ایرانی اصیل

    این خانم هیچی ش به مانرفته اصلا یه ارایش کوچولو هم نداره !د😊😊😊

  • ناشناس

    بانو یاسمین مایه افتخاره ، و الگویی برای دختران ایرانی ، زنده باد

  • ناشناس

    خفه شو نوکر آخوند..............

  • س ن ح ل

    کجاش ایرانیه ؟! ، ایرانیا خوشگلن‌ این دقیقا مثل امریکاییها عجوزه ست ... زن ایرانی هیچوقت سنگدل نیست این‌ به‌ معنای واقعی امریکایی سنگدل و بی عاطفه ست ...

  • Karim

    چطور عراقی‌ها جوانان مارا قتل وعام کردند شدند رفیق براشون فرش قرمز پهن کردید.

  • ناشناس

    جالبه که سایتتون نظرات رو فیلتر نکرده
    درمورد این خانم هاخودشونو آمریکایی میدونن و متولد آلمانن
    من نمیدونم ایرانی ها به چی افتخار میکنن این وسط برید به لااقل به کسایی افتخار کنین که خودشونو ایرانی میدونن

  • ناشناس

    نویسنده این مطلب لطفا درش را بگیر و برو جلو

  • هرکی

    سابقه شماها چیه؟ نمی‌تونید از زیرش فرار کنید

  • ناشناس

    به نظر من ایشون ایرانی نیست چرا که هر چه دارد از همون غرب و آمریکا دارد مگر ایران چنین بستری برای رشد و شکوفایی استعداد وی یا امثالهم دارد زن قوی مستقل مستعد مادر همسر و همکار اصلا اگر یک مرد ایرانی بود اجازه میداد ایشان با مردان غریبه برود فضا جمع کنید بابا فلج مغزی هستید متحجران

  • جهان

    افتخار ایرانی وقتی در کشور خودش نتواند ناچار بر سال گذشته هم ۱۸۰ نخبه بود ۱۷۹ تاش از ایران رفته ایند دوبار جهان دست همین ایرنیان با فرهنگ تمدن دار است اینا میکن چرا مثل ما بیسواد به بار نمیاد توی ایران باشه مدرک دکترها بدنش

  • نادر

    اگر یه بشکه آب یخ بریزی اونجای ادمین ممکن نیست خنک بشه،کامنتها رو بخون وخجالت بکش

  • ازادی

    هیچ چیز و هیچ کس اندازه پراید و لگن ساز های خودتون خونریز نبوده تو ایران.ظلم ظلمه حالا هر کی انجام بده...شما که استاد ظالمای دنیاید...خخخ

  • زن زندگی آزادی

    بابا خجالت بکشید تا یک نفر با زحمت میاد بالا زود میخواهید تخریبش کنید

  • ناشناس

    چقد بدبختین

  • ناشناس

    بسوسید

  • علی

    چی شود حالا جنایتکارشود ذ

  • ناشناس

    بیشتر کسانی که کامنت گذاشته اند اصلا توجه نکردند که ا و خود را اایرانی نمیداند ودست پرورده شیطان بزرگ آمریکاست و افتخارشان آدمکشی غارت ملتها وبه فساد کشیدن تمام جهان است چیزی که برای آنها ارزش ندارد علم وپیشرفت سایر کشورهاست ومردم کشورهای دیگر برایشان ارزشی ندارد واگر آن زن از پدر و مادر ایرانی نبود و حمایت او از ارازل واوباش ززآ نبود هرگز او را به فضا نمی فرستادند آنهم آمریکای دشمن انقلاب اسلامی ایران است .بردگی فکری که الان در ایرانیان غربگدا نهادینه شده حامی یک جنایتکار شدند.

  • ناشناس

    باعث.افتخار.ایران.هستی..بانوان.حرف.اول.واحر.را.میزنند

  • ناشناس

    چشم حسود کور ایرانی حسود نداشتیم

  • hersh2723

    چون کورد هستش شما بهش اهمیت نمیدی وگرنه برای کوردهای مهاباد افتخار آفرینه

    • مهدی

      هر بژی کورد هر بژی ایرانی

  • حبیب

    پس هر نظامی را میتوان قاتل قلمداد کرد ایشان اگر ایران بودند به اسنادیوم هم راه نمی یافتند چه برسد به فضا

  • سما

    باز یکی موفق شد ....شما ها نمامّی (سخن چینی ) را آغاز کردین .....یه جوری زندگی طرف را می دونید خودش این همه اطلاعات نداره ....

  • پسرک

    آره تو ایرانم میشه یک بانو پیشرفت کرد ولی در حد ابتکار ...لطفا این اراجیفو برین برای اون آدمایی ک حرف های شما رو گوش میکنن بگین ن برای نسل جدید .....

  • پسرک

    حالم از تیتری ک زدی بهم خورد بدبخت .....

  • غلامعباس رامین

    یک معلم داشتیم مشق زیادمیداد تعدادصفحات رامیشمردچون وقت دیدن وتصحیح نداشت،،، بحروتحویل شما شبیه مشق اون زمان معلم ماست اماچیزی که هست این خانم میتوانست اول خلبان جت های جنگی کشورخودمان باشدمگرماخلبان جنگنده نداریم اینها شغلشونه وازشون تقدیرهم میشه حتی اگردرعراق بمباران کرده باشندهیچکدام ازاین همه شرح وتفصیل های احساسی شما فرارمغزهاواستعدادها راازکشورمظلوم ما توجیه نمیکند

  • ناشناس

    قیافش به عنترها شباهت دارد!

  • ناشناس

    زر مفت زیاد میزنی بابا..کمی توچامعه امروز ایران بگردی میفهمی که پایان خطین

  • غلامعباس رامین

    ازکسانیکه بعلت شرکت این خانم درجنگ درافغانستان مطلب نوشته اندمیپرسم نظرشما درموردخلبانان نیروی هوایی خودمان که درعراق عملیات داشته اندچه نظری داریداونهاهم جنایتکارجنگی هستند،،،،،، توجه داشته باشیدسیاست کشورمتبوعش بهرحال سرکوب طالبان والقاعده که جنایت بزرگ۱۱سپتامبررااانجام داده اند بوده است اگرشما خلبان وعضونیروی هوایی کشورت بودی چه میکردی،؟ این خانم میتوانست خلبان وفضانوردی ایرانی باشداگرشمااجازه میدادید

  • ناشناس

    این خزعبلاتتون واقعا حماقت باره! اولا که فارسی رو بلده، حتی بهتر از توی احمق بی ریشه ای که این چرندیات رو نوشتی تا ماله بکشی؛ ثانیا، چون ایرانی الاصل هست، نباید میرفت توی ارتش آمریکا؟ وقتی شغلش خلبان هواپیمای بمب افکنه، چکار میکرد؟ فرود میومد طالبان رو نصیحت میکرد؟ ولله که جهل ، حد و مرز نداره! خا..ک بر سر شماها که در خفت دست و پا میزنید!

  • مهدی

    چرا اینقدر حسود هستید ما ایرانی هستیم چه خانوم مقبلی چه هرایرانی دیگه از نوادگان کوروش هستیم مایه افتخار چشم حسود کور

  • اسی

    چقدر حقیر و بدبختین ، اینقدر مریضین که همه چی رو فقط توطئه می بینید و بلد نیستید جور دیگه هم ببینید ، مریضین دریک کلمه ، خدا شفاتون نده

  • قلی

    تو این مطلب فقط و فقط و فقط ب معنی واقعی کلمه. زر مفت خوندم .
    خاک تو مغزی ک ندارید فقط ی احمق علم و پیشرفت رو فدای خرافات میکنه ‌ . ابلح

  • Manid

    گیرم اونجوری که شما میگی باشه اون وظیفش را انجام داده مثل وظیفه‌ای تفنگداران ساچمه‌ای با چشم دختران این مملکت می کنند بنظر شما اونها هم جنایت کارند .جواب بده

  • محمد

    انقدر نویسنده این مطلب حسادت تو گفتارش هست که انگار داره خفه میشه.باشه خانم جلسه ای های احد قجر شما خوبن والاااا

  • آزاد رهایی

    فقط شما خوبید

  • Ati

    موفق باشی و سربلند مایه افتخار ما هستی

  • Akbat

    بجای اینکه به نخبگان قهرمانان کشور افتخار کنیم باید اینارو بکوبیم یعنی هرکس برای کشور حرکت کرد بکوبیم دلیلش چیه واضح باید ایران یک ویران شود مردم قهرمان نداشت باشند همه برد همه بسیجی مخبر این است کشور ایدآل

  • محمد

    چرا همیشه ايرانيهای موفق خارج از ایران رو تخریب میکنید؟ این چه حسادتی هست؟ چرا حقایق رو نمیپذیرید؟ چرا قبول نمی‌کنید که تمام نخبگان و آدم حسابی‌های کشور دارن فرار میکنن و به بقیه می‌پیوندند؟ چرا نمیخواید بفهمید که حتی الاغ‌زاده‌ها هم که از خودتون هستن ایران نمیتونن و یه مدت دیگه ایران میمونه و یه مشت اسکول و یه ویرانه عظیم...
    درود بر این بانوی ایرانی و برات موفقیت‌های بیشتر رو آرزو میکنم

  • رسول

    زیاد احساساتی نشوید..... این خانم چند صباحی اسباب بازی شبکه های معاند بهایی تخم انگلیسی خواهد بود برای تلقین ان چیزی را که می خواهند به بیندگانشون تلقین کنند..... بعد از چند مدت مانند دستمالی اورا دور می اندازند..... مثل شخصیتها و چهره های قبلی.... بهایی ها این طوری هستند.... نجس و تخم انگلیسی و همان قدر خبیث.... که ازبدنهای نیمه برهنه دختران وزنانشان بر روی انتن حد اکثر استفاده را می کنند برای رسیدن به اهداف کثیفشان که همان اهداف روباه پیره...... خدا بیامرزد امیر کبیر را.... او این موجودات را شناخت که دستور داد باب را دار بزنند.... امیدوارم این دار دو باره بر قرار شود برای مابقی این موجودات شبیه ادم...

  • خیلل

    اگر در ایران بود تا استادیوم ورزشی هم نمی توانست برود چ رسد فضا...
    بهشت فقط وفقط مختص ایران است بس
    ومردم را به قبرستون ها راهنمایی می کنند

  • ناشناسی

    به چیه شما ما باور کنیم
    ؟

  • همشهری

    خوب حالا شما چرا خبر های این شخص براتون مهمه نکنه انتظار دارید تو فضا از حکومت شما تعریف کنه . حالا تعریفم کنه از چی قتل چپاول وطن فروشی وووو جمع کنید چقدر کثیفید شماها

  • رضا

    اراجیف شما رو خوندم
    واقعا شرم آوره از این همه سیه روزی که شما پیش مردم دارید بازم خجالت نمی کشید
    آخه اسکولا شما رو چه به تفسیر عملکرد یاسمین مقبلی و یا مریم میرزا خانی
    شما هر کسی که در جهت منافعشون نباشه هر برچسبی رو می چسبانند بخاطر اینکه نه دین دارید نه وجدان و نه آزاده هستید بلکه ابزاری هستید در دست ارباباتون فقط مواظب باشید جیرتون کم نشه
    مردم دیگه گول اخبار فیک شما رو نمی خورند و شناخت کاملی از شما دارند و دیر یا زود ریشه شما کنده خواهد شد
    سال ۱۴۰۱ شما هزاران نفر از جوونای کشور خودتون رو به خاک و خون کشیدید بدون اینکه کشتن کسی رو گردن بگیرید حالا برای توجیح جنایات خودتون تیتر می زنید که یاسمین مقبلی جنایت کرده واقعا خجالت نمی کشین
    این رو بدونین ظلم پایدار نیست و قسم به دل سوخته مادران و پدران جوان از دست داده شما دیگه در مخیله و ذهن مردم ایران جنایتکار و خونخوار هستید و به راهی بی بازگشت پا گذاشته اید لعنت برشما

  • ناشناس

    خسته نباشید خیلی زر زدید و وراجی کردید.هر چقدر هم که بخورید واقعیتها رو نمی‌تونید دروغ جاوه بدید.واز همه مهمتر نمی‌تونید ارزش کار بانو مقبلی رو زیر سوال ببرید و سیاه نمایی کنید.

  • ستاره

  • عباسعلی

    انشااله دردو بلاش بخور توسر هرکی که اراجیف میبافه ومینویسه

  • جواد

    شما که امثال خا وری را گزینش کردید.حتما بانو یاسمین را از گزینش. تودانشگاه رد می‌کردید.البته برای حفظ خودتون

  • ناشناس

    یک خواهش دارم کلتون را زیر برف نکنید طلا طلا است اون اقتخار بشریت است طلا را نمیشه خراب کرد برید یک فکر اساسی بکنی همه مغزا رفتند

  • ناشناس

    ایا شما فکر میکنید مردم حرفاهای شما را باور میکنند من چند تا مصاحبه از ایشان دیدیم یک کلام سیاسی حرف نزد همش'علمی.دولت ریسی و امثال ان که نه برنامه ای دارد برای اداره کشور نه کار میکنند فقط کارهای پو پولیستی از این استان مثل ادمای حیران بره اون استان غافل از اینکه تورم از زمانی این ادم ۶کلاسه شده سیصد درصد نمونه اش مرغ وگوشت ولی تو کشور ومسولین یک مشت ادمی بدرد نخور مثل مدیرکل ارشادگیلان ماندن که ارشاد کنند .ای وای تاریخ چه قضاوت بدی در رابطه با شما خواهد کرد

  • لیلا یگانه

    آی بالا اونون جاننان ال چکین لیاقتوی واریدی چالشپ بویوک ییره ییتیشیپلیاقتیز وار او ییتیشن یئرین ۱۰۰۰ده بیرینه ییتیشین

  • جواد

    یک کلام جان

  • محمد

    مگه چون در غرب محدودیت نیست همه زنها فضا رفتند یا نابغه شدند اتفاقا بخاطر بی بند باری بیشترشان سقوط کردند .شنونده باید عاقل باشه هر چرت و پرتی را قبول نکنه

  • ناشناس

    راست میگند دیگه چرا خودتون به خریت میزنید..این هرجا که گفتند بمباران کرده که درجه بهش داده.

  • ناشناس

    مردم ما احمقن جلو چشماشون هی میگند ایرانی..رو بازوش پرچم آمریکا را دارد.حتی اون جرات نکرده .یه حرف فارسی رو لباسش بزند وهزار چیز دیگر ومردم ایران هیچ پوچ شمرده .وپدرو مادرش قبل انقلاب پول ثروت مردم قارت کردن رفتن

  • ناشناس

    از کسی دفاع‌کنید که حداقل کمی شبیه یه ایرانی باشه، نه کسی که از ایرانی بودن فقط یه رگ داره وگرنه بلد نیست فارسی رو کامل خرف بزنه.
    کسی که افسر آمریکاست و خودش رو امریکایی میدونه ارزش نداره واسش انقد بحث شه!
    یه عده میگن چرا با عراق دوستیم ولی با امریکا نه.
    اولا که ما با دولتِ قبلی عراق که سردستشون صدام بود شمنی داریم چون جوان های ما رو کشت‌
    اما با دولتِ جدید دشمنی نیست چون اینها با ما دشمنی ندارن. محض اطلاعتون خودِ مردم عراق هم(بیشترِ عراقی ها رو میگم ) خیلی عاشِقِ صدام نبودن چون همون صدام تا به حال حرم امام حسین و حضرت ابلفضل رو خراب کرده قبلا. و اینکه این کشور از لحاظ دینی هم به ما نزدیکه و با کشور های دیگه فرق میکنه.
    اما میشه بگید دقیقا با آمریکا چه نزدیکی داریم؟
    دولتش که هنکز با ما دشمن و تحریممون میکنه و بزنم به تخته نزدیکیه دینی هم‌با ما نداره!

  • کامی

    من به این خانم افتخار میکنم و ایشون رو یک الگوی موفق برای دختران سرزمینم میدانم به قول سارینا اسماعیل زاده این سرزمین بوی غربت میده روحش شاد

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر