تکلیف جایگزینی کارت ملی با کارت بانکی چه شد؟

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تفاهمنامه‌ای با بانک ملی امضا کردیم تا تا علاوه بر پیاده‌سازی قابلیت‌های کارت ملی و مردم بتوانند با استفاده از این کارت خدمات بانکی خود را انجام دهند.

تکلیف جایگزینی کارت ملی با کارت بانکی چه شد؟

هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با بانک ملی گفت: سازمان ثبت احوال به عنوان دستگاه هویت بخش به آحاد جامعه در زمان‌های گوناگون خدماتی را ارائه داده و پیوند سازمان ثبت احوال و بانک ملی منجر به ارائه خدمات بهتر و بهینه می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال با بیان اینکه پیاده‌سازی قابلیت‌های هوشمند کارت ملی از جمله برنامه‌های سازمان ثبت احوال است، افزود: شروع این‌کار با بانک ملی است تا علاوه بر پیاده‌سازی قابلیت‌های کارت ملی هزینه‌های بانک ملی را نیز کاهش دهیم تا مردم با استفاده از کارت ملی خدمات بانکی خود را انجام دهند، بهره‌مندی از توانمندی‌های موجود در بانک برای تولید مدارک هویتی نیز از جمله سایر بند‌های تفاهمنامه است.

کارگر اظهار کرد: به دنبال ایجاد سامانه هویت دیجیتال هستیم که این کار به کمک بانک ملی انجام خواهد شد و امیدواریم به سمتی برویم که کلیه خدمات الکترونیکی شوند.

رئیس سازمان ثبت احوال درباره اتصال تمامی سامانه‌ها به سازمان ثبت احوال توضیح داد: طبق قانون دستگاه‌ها از دریافت کپی مدارک هویتی منع شده‌اند و بار‌ها درخواست کرده‌ایم که دستگاه‌ها از دریافت کپی مدارک هویتی خودداری کنند و دلیلی برای دریافت کپی وجود ندارد و از مردم می‌خواهیم اگر کسی از آنها مطالبه کپی مدارک هویتی کرد این امر اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه در اجرای قانون نمی‌توان سلیقه‌ای عمل کرد، عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی نباید از قانون تخطی کنند و نباید فضای سردرگمی را برای مردم ایجاد کنند در قانون گفته شده متولی پایگاه نشانی سازمان ثبت احوال کشور است و امیدواریم در کمتر از ۳ ماه بتوانیم زیرساخت‌های استفاده از کارت ملی به جای کارت بانکی را فراهم کنیم و سپس بتوانیم وارد فاز عملیاتی آن شویم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور در خصوص میز خدمت ثبت احوال برای اربعین گفت: آمادگی داریم درباره هر موضوعی که مطرح می‌شود میز خدمت ایجاد کنیم و از سال گذشته از مردم خواهش کردیم در مواردی که نیاز به تعویض مدارک هویتی خود دارند سریعتر اقدام کنند، هریک از شهروندان برای سفر به اربعین یا شرکت در انتخابات اگر نیازمند تغییر مدارک هویتی خود هستند سریعتر اقدام کنند.

منبع: میزان
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر