تهران خالی شد

خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی با اشاره به اعلام تعطیلی دو روزه در ایران به دلیل گرمای شدید، نوشت: این اتفاق باعث شده تهران تقریباً «خالی» شود.

تهران خالی شد

به گزارش تیترکوتاه، خبرگزاری آناتولی ترکیه در گزارشی با اشاره به اعلام تعطیلی دو روزه در ایران به دلیل گرمای شدید، نوشت: این اتفاق باعث شده تهران تقریباً «خالی» شود.

در ادامه گزارش آناتولی آمده است: پس از اعلام تعطیلی دو روزه به دلیل گرمای شدید هوا در ایران، مردم مناطق مرکزی این کشور به سمت شمال عزیمت کردند. با توجه به گرمای هوا در پایتخت، مردم ترجیح می‌دهند شب‌ها بیرون بروند، در حالی که کسانی که در روز کار دارند تا ساعت ۱۱ کار خود را انجام می‌دهند و به داخل خانه می‌روند.

با وجود تعطیلی، کسبه بازار بزرگ تهران به کار خود ادامه دادند. به همین دلیل ازدحام جمعیت در بازار که مرکز مهم تجارت پایتخت و ایران است، تغییر چندانی نداشت.

در حالی که یک روز آرام در خیابان‌های شهر سپری می‌شود که با شلوغی خود جلب توجه می‌کند، به دلیل گرما، کسانی که در پارک‌ها جایی را زیر سایه درختان پیدا می‌کنند، احساس خوش شانسی می‌کنند.

تقریباً در هر خیابانی می‌توان افرادی را دید که به سمت شیلنگ آبیاری در پارک‌ها می‌دوند و همچنین سعی می‌کنند با شستن صورت و سر خود با آب سرد خنک شوند.

در حالی که دمای هوای تهران به ۴۰ درجه نزدیک می‌شود، دمای هوا در شهر‌های جنوب غرب ایران به ۵۰ درجه می‌رسد.

دمای هوای فرودگاه بین المللی خلیج فارس در شهرستان عسلویه استان بوشهر واقع در سواحل جنوب غربی ایران در روز ۲۵ تیرماه ۶۶.۷ درجه سانتی‌گراد اندازه گیری شد.

شکستن رکورد‌های مصرف برق در هفته گذشته نیز یکی دیگر از دلایل تعطیلات محسوب می‌شود.

جمعه‌ها تعطیلات آخر هفته در ایران است و با توجه به تعطیلی ۳ روزه مردم این فرصت را دارند که به مناطق شمالی هجوم ببرند که هوا خنک‌تر است.

به منظور رفع ترافیک در محور‌های منتهی به مناطق شمالی این محور به روی تردد یکطرفه مسدود شد. بدین ترتیب در حالی که امکان تردد از جنوب به شمال وجود داشت، تردد در ضلع شمالی به جنوبی متوقف شد. مشخص نشده است که این جاده تا چه زمانی برای تردد یک طرفه باز خواهد بود.

همچنین اعلام شده که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و سینما‌ها و موزه‌ها در تعطیلات در سراسر کشور باز خواهند بود.

در بیانیه سخنگوی وزارت بهداشت ایران آمده است که در ۲ تا ۳ هفته اخیر ۱۰ درصد افزایش تعداد بیماران قلبی و فشارخونی داشته است و توصیه شده که در معرض هوای گرم قرار نگیرند.

دماسنج‌های ایران در روز ۲۴ تیرماه ۵۱.۶ درجه سانتی‌گراد در شهرستان دهلران استان ایلام، ۵۱.۲ درجه سانتی‌گراد در شهرستان امیدیه استان خوزستان، ۵۰.۸ درجه سانتی‌گراد در اهواز، ۵۰.۳ درجه سانتی‌گراد در شهرستان آغاجاری و ۵۰.۲ درجه سانتی‌گراد در شهرستان رامهرمز نشان دادند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر