چطور یکی از فرهنگیان موفق و پولساز باشیم

برای یادگیری بهتر مطالب می توان از نقشه ذهنی و ترسیم نقاشی یا بیان مثالهای عینی استفاده کرد. همچنین اجرای بازی و مسابقه گروهی در کلاس هنگام تدریس علاوه بر شور و نشاط در یادگیری دانش اموزان موثر است.

چطور یکی از فرهنگیان موفق و پولساز باشیم

به گزارش تیتر کوتاه، زهره رضوی زاده  یکی از معلمان با سابقه کازرون است که که در سال ۱۳۸۴ به استخدام‌ آموزش و پرورش درامد. از بارزترین خصوصیات می توان به صبور، آرام‌ و خوش اخلاق بودن این بانوی نمونه اشاره کرد.

همزمان در سه دبیرستان متوسطه ۲ دخترانه کازرون تدریس می کند. معلم نمونه منطقه، شهرستان، استان و کشوری را در رزومه کاری خود دارد. بسیار پر انرژی و فعال است. ودلیل این مهم را عشق، عنوان می کند که تنها دلیل موفقیت است.

او درباره سبک های تدریس ویژه می گوید:  استفاده از روش های تدریس جدید به شیوه دانش آموز محور با استفاده ازایفای نقش Role play، مصاحبه Interview، کارگروهی Group work و به اشتراک گذاری نظر Opinion sharing و ... نقش بسزایی در ایجاد انگیزه درس خواندن و یادگیری برای دانش اموزان دارند. در این روشها دبیر نقش تسهیل کننده facilitator دارد و تدریس در محیطی شاد و به کمک دانش آموزان انجام می شود .

این کارشناس همچنین تاکید دارد: برای یادگیری بهتر مطالب می توان از نقشه ذهنی و ترسیم نقاشی یا بیان مثالهای عینی استفاده کرد. همچنین اجرای بازی و مسابقه گروهی در کلاس هنگام تدریس علاوه بر شور و نشاط در یادگیری دانش اموزان موثر است. 

رضوی زاده تاکید کرد کرد: به کاربردن وسایل کمک آموزشی توسط دبیر هنگام تدریس و دانش اموز برای بیان مطالب و حل تمرینات علاوه بر یادگیری بهتر باعث افزایش خلاقیت آنها می شود. تشویق های موثر دانش آموزان و برطرف کردن اشکالات فردی و توجه به دانش آموزان ضعیف و بی علاقه به درس تاثیر بسزایی در تلاش و پیشرفت آنها دارد. چنانچه بسیار دیده شده دانش آموزان پایه دوازدهمی که اوایل سال در مهارت نوشتاری writing زبان انگلیسی از نوشتن یک جمله عاجز بودند با توجه و رفع اشکال و انجام تمرین های بسیار در پایان سال برای نوشتن پاراگراف به زبان انگلیسی کاملا مهارت داشتند. تلاش برای انجام فعالیت‌های خارج از کلاس نیز در ایجاد انگیزه بسیار موثر است.

او در خصوص اینکه چطور می توان یک فرهنگی نمونه بود می گوید: از جمله فعالیت هایم تدریس خلاقانه و جدید، تدریس با روش همیار معلم، نقشه ذهنی، درس پژوهشی، مقاله نویسی، ترجمه، تدریس با بازی و دست سازه، نمایش، نقاشی، اجرا و داوری مسابقه نامه ای به خدا به زبان انگلیسی، اجرای سرودهای انگلیسی، برگزاری نمایشگاه دست سازه به زبان انگلیسی، داشتن‌کلاسی شاد و دوستانه همراه با خلاقیت بوده است. ویراستاری دو کتاب خیام عشق (۱) و خیام‌ عشق (۲) را انجام دادم. هچنین طراح آزمون شبه نهایی پایه دوازدهم استان فارس در سال های ۱۴۰۱و ۱۴۰۲، سه سال معلم‌ نمونه منطقه شدم.

این معلم در پایان گفت: از مقام های کسب شده، کسب مقام کشوری و استانی در جشنواره های الگوی برتر تدریس هر سال، کسب مقام استانی در طراحی آزمون سازی شبه نهایی پایه دوازدهم، در تولید محتوا، تئاترعروسکی و صحنه ای، کسب مقام استانی و شهرستانی در مسابقات پژوهشی، اجرای مسابقه نمایش به زبان‌ انگلیسی در سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴، خاطره نویسی به زبان‌ انگلیسی و همچنین کسب مقام‌ استانی در مسابقه داستان نویسی به زبان انگلیسی را داشتم.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر