رد پای تلگرام در ماجرای خشونت در مدارس!

دادگاه برزیل تلگرام را به دلیل عدم رعایت دستورات در مورد افشای اطلاعات گروه های نئونازی، تعلیق و جریمه کرد.

دادگاهی در برزیل روز چهارشنبه دستور تعلیق موقت اپلیکیشن پیام رسان رمزگذاری شده تلگرام را صادر کرد. این دستور تا زمانی که تلگرام از دستور به اشتراک گذاری اطلاعات درباره گروه های افراطی و نئونازی سر باز زند اجرایی خواهد بود.

بر اساس این تصمیم تلگرام در صورت عدم رعایت دستور روزانه ۲۰۰ هزاردلار جریمه خواهد شد.

پلیس فدرال پس از اینکه تلگرام از تصمیم دادگاه قبلی مبنی بر تحویل داده های مربوط به دو گروه نئونازی در برنامه که متهم به تحریک خشونت در مدارس بودند، پیروی نکرد، دستور تعلیق را درخواست کرد.

قاضی گفت: به دلیل عدم تبعیت تلگرام از حکم قضایی،  شرکت های مخابراتی در کشور باید دسترسی به سرویس پیام رسانی و دانلود اپلیکیشن را متوقف کنند.

رسانه های محلی گزارش دادند که پلیس فدرال اطلاعات  تماس مدیران و اعضا و همچنین شماره تلفن کاربران آن گروه ها را درخواست کرده است.

تلگرام خود را به عنوان یک برنامه پیام رسان متمرکز بر سرعت و حریم خصوصی معرفی می کند و می گوید چت های مخفی ویژه آن از رمزگذاری سرتاسری استفاده می کنند که در سرورهایش ذخیره نمی شود.

درخواست پلیس برای پایان دادن به رازداری در مورد این گروه ها به عنوان بخشی از تحقیقات حملات افراط گرایان به مدارس برزیل در چند هفته گذشته که منجر به کشته شدن پنج نفر شد، مطرح شده است.

سال گذشته، الکساندر د مورائس، قاضی دیوان عالی، دستور تعلیق این اپلیکیشن را صادر کرد، با این استدلال که تلگرام بارها از پایبندی به دستورات قضایی برای مسدود کردن حساب‌های انتشار اخبار جعلی خودداری کرده و از قوانین برزیل پیروی نکرده است.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر