تیتر کوتاه بررسی کرد

فناوری اتوماسیون، انقلابی در استراتژی بازاریابی

اگر شما صاحب کسب و کاری هستید و به دنبال پیشی گرفتن از رقبای خود در سال ۲۰۲۳ و بعد از آن هستید، از اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید.

فناوری اتوماسیون، انقلابی در استراتژی بازاریابی

اگر بخواهیم بدانیم اتوماسیون بازاریابی چیست، ابتدا باید بدانیم در بازاریابی یک سری فعالیت‌ها به صورت تکراری هر روز باید تکرار شوند مانند: پست‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی یا ارسال ایمیل. همچنین فعالیت‌های آنلاین مشتریان باید مورد بررسی قرار گرفته و تجزیه و تحلیل شوند تا الگوهای رفتاری آنها کشف شده و بر اساس آنها بتوان بازاریابی مؤثرتری انجام داد. مثلا بر اساس سرچ‌های کاربران تولید محتوا کرد. بسیاری از این فعالیت‌ها با نرم افزارهای مخصوصی به راحتی به صورت خودکار قابل انجام هستند. اتوماسیون بازاریابی یعنی استفاده از نرم افزار در جهت اتوماتیک کردن فعالیت‌های بازاریابی.

بازار اتوماسیون بازاریابی در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۳ به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برسد. از جایی که شرکت‌ها از مزایای خودکارسازی بخش‌های مختلف کسب و کار خود مطلع شده اند، افزایش قابل توجهی در نرخ پذیرش ایجاد شده است. علی رغم این واقعیت، هنوز بیاری از کسب و کارها وجود دارند که پتانسل بازاریابی خودکار برای ایجاد مشتری و افزایش بازدیدکنندگان از تبلیغات سایت را درک نکرده‌اند. مهم نیست که شرکت شما در چه صنعت، اندازه یا مدل تجاری باشد، روند اتوماسیون بازاریابی می‌تواند به افزایش قابل توجه ۳۴ درصدی درآمد منجر شود. استفاده از اتوماسیون بازاریابی می‌تواند یک تغییر شگرف برای سازمان شما باشد.

چه چیزی نیاز است؟

به عنوان یک بازاریاب، شما اغلب ساعت‌ها وقت صرف می‌کنید تا برای شرکت خود مشتری ایجاد کنید. ایجاد مشتری بدون تبدیل آنها به خریدار بی‌تاثیر است. ردیابی مشتریان می‌تواند سخت باشد به خصوص اگر شرکت شما مشتریان زیادی داشته باشد. بدون ایجاد انگیزه در بازدید اولیه از سایت شما، تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری امکان‌پذیر نخواهد بود. حتی اگر آنها به خدمات و محصولات شما علاقه نشان داده باشند. خبر خوب این است که نرم افزار اتوماسیون بازاریابی به طور خودکار تمام مشتریان بالقوه را شناسایی می‌کند و بر اساس تنظیمات صنعت و شرکت شما آنها ا دسته بندی کند. سپس می‌توانید تعیین کنید که کدام پیام‌های بازاریابی را برای هر مشتری ارسال کنید و کارایی را افزایش دهید.

برای بهینه‌سازی کمپین‌های بازاریابی خود باید از آخرین به روز رسانی‌های روند اتوماسیون بازاریابی مطلع باشید. برترین تکنیک‌های اتوماسیون بازاریابی که می‌توانید از آنها برای ارتقای کمپین‌ها و پروژه‌های خود به سطحی بالاتر استفاده کنید را در زیر مشاهده می‌کنید:

۸ مورد از آخرین تکنیک‌های اتوماسیون بازاریابی در سال ۲۰۲۳

۱)داده‌های با کیفیت کاربر

در یک گزارش، ۹۵ درصد از رهبران کسب و کار اظهارکردند که داده‌های ضعیف بر کسب و کار آنها تاثیر منفی گذاشته است. بازاریابان باید به کیفیت توجه کنند. برای تصمیم آگاهانه در مورد طراحی سایت، CTA و کپی باید بدانید که آیا استراتژی بازاریابی دیجیتال شما برای مخاطب هدفتان و همینطور برای همه کاربران موفق بوده است یا خیر. CTA یک درخواست در وب سایت است که به کاربر می‌گوید برخی از اقدامات مشخص شده را انجام دهد. معمولا به عنوان یک دستور یا عبارت عملی مانند « ثبت نام » یا « اکنون بخرید » نوشته می‌شود و عموما به شکل یک لینک یا دکمه است. در نظر بگیرید اگر شرکت شما بتواند به طور خودکار مشتریان را ردیابی کند، چطور می‌شود. این نوع اطلاعات به شدت بر بخش فروش و بازاریابی تاثیر می‌گذارد. تمرکز بر تجزیه و تحلیل مشتریان واجد شرایط برای شما آسان خواهد شد.

۲)جذب مشتری

بر کسی پوشیده نیست که جذب مشتری و تاثیر بر آن از حیاتی‌ترین مراحل فروش است و این مرحله است که می‌تواند در تبدیل مشتری به خریدار و همینطور میزان درآمد شما تفاوت ایجاد کند. جذب مشتری و تاثیر بر آن آسان نیست. تا قبل از ظهور نرم افزارهای بازاریابی، بیشتر این فرآیندها باید به صورت دستی ایجاد می‌شد. اتوماسیون بازاریابی به خصوص در سال ۲۰۲۳ با خودکار شدن کارهای تکراری و دستی به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. با ابزارهای اتوماسیون به راحتی می‌توانید landing pages ( صفحه از وب به عنوان نقطه ورود به سایت ) با قابلیت وجود فرم‌های جذب مشتریان ایجاد کنید تا اطلاعات ارطشمندی مانند آدرس ایمیل، نام و شماره تلفن را جمع آوری کنید.

این فرم را می‌توان با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM یکپارچه کرد تا اطمینان حاصل شود که مشتری‌ها جذب، واجد شرایط و به مرحله مشتری واقعی نزدیک شده‌اند. اتوماسیون بازاریابی، مدیریت مشتری را با انتقال خودکار اطلاعات به بخش ارتباطات، ساده می‌کند. با این سطح از اتوماسیون کسب و کار می‌تواند در سال ۲۰۲۳ به طور خودکار مشتری ایجاد کند. نرخ تبدیل درصدی است که معمولا در بازاریابی دیجیتال برای ارزیابی عملکرد ترافیک وبسایت و کمپین‌های بازاریابی استفاده می‌شود. برای محاسبه نرخ تبدیل، تعداد تبدیل مشتریان بالقوه به خریداران واقعی را بر تعداد کل بازدیدکنندگان سایت تقسیم می‌کنند.

بر کسی پوشیده نیست که جذب مشتری و تاثیر بر آن از حیاتی‌ترین مراحل فروش است و این مرحله است که می‌تواند در تبدیل مشتری به خریدار و همینطور میزان درآمد شما تفاوت ایجاد کند.

۳)ظهور بازاریابی چند کانالی

بازاریابی چند کانالی omnichannel، روند اتوماسیون بازاریابی برای سال ۲۰۲۳ است. با این روش شما می‌توانید تجربه یک بازاریابی یکپارچه را برای مخاطبان خود فراهم کنید. بازاریابی omnichannel به حضور یک سازمان در چندین کانال اشاره دارد. این کانال‌ها علاوه بر کانال‌های آنلاین، مانند فروشگاه‌های خرده فروشی، می‌توانند شامل وب سایت ها، برنامه ها، رسانه‌های اجتماعی و ایمیل باشند. صرف نظر از اینکه گروه هدف شما از چند کانال برای تعامل با شرکت شما استفاده می‌کند، بازاریابی چند کانالی این امکان را به شما می‌دهد یک تجربه کاربری یکپارچه را در پلتفرم‌های بازاریابی متعدد ایجاد کنید.

بازاریابی-چندکانالی

۴)تمرکز بر مرحله فروش

گزارش اتوماسیون بازاریابی Gartner نشان می‌دهد که مشتریان خواستار محتوای شخصی‌سازی شده هستند که یکی از داغ‌ترین موضوعات در بازاریابی دیجیتال است. ۸۷ درصد از کسب و کارها اعلام کردند که مشتریان آنها، محتوای شخصی‌سازی شده می‌خواهند. با این حال در سال ۲۰۲۳ افزودن نام گیرنده به خط موضوع ایمیل کافی نخواهد بود. با استفاده از اتوماسیون بازاریابی می‌توانید با تمرکز بر ارائه اطلاعات مرتبط با هر مرحله از مسیر خرید، یک تجربه دیجیتال غیر شخصی را شخصی کنید.

۵)محتوای شخصی شده برای کاربران

کسب و کارها باید راه هایی برای شخصی‌سازی محتوای خود بیابند. پیام‌ها و پیشنهادات باید بر اساس جمعیت شناسی، علایق و ترجیحات خاص کاربران تنشظیم شوند. شما با سفارشی کردن محتوای خود و اجازه دادن به مخاطبان هدف برای دسترسی به آن می‌توانید باعث تعامل مخاطب با برند خود شوید و پس از مدتی پایگاهی از مشتریان وفادار ایجاد کنید. با فناوری نوظهوری مثل هوش مصنوعی می‌توانید درک بهتری از مخاطبان خود داشته باشید و اطلاعات مفیدی را جمع آوری کنید که میتواند برای ایجاد پروفایل خودکار مشتریان خود استفاده شود.

۶)چت ربات و بازاریابی مکالمه

رویه‌ای که هر کسب و کار باید دنبال کند: توقف ارتباط یک طرفه با مشتریان.

با مشتریان خود گفت‌وگو کنید.بازاریابی مکالمه‌ای آینده بازاریابی مستقیم است زیرا نشان می‌دهد که کسب و کارها به نیازهای مشتریان خود اهمیت می‌دهند. اکنون می‌توانید با ربات‌های چت با مشتریان خود مکالمات شخصی‌سازی شده انجام دهید. آنها حتی این قابلیت را دارند که زمانی که شما از محل کار خود دور هستید، از تعامل با مشتری اطمینان حاصل کنید. آنها به عنوان جایگزین کامل برای کار انسانی نیستند بلکه برای شروع گفت‌وگو، پاسخ به سوالات رایج و حل سریع مسائل کاربرد دارند.

۷) بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در حالت خودکار

داده‌ها نشان می‌دهد که از بازاریابانی که اتوماسیون را پیاده‌سازی کردند، ۷۶ درصد بازدهی مثبتی را در یک سال داشتند و ۸۰ درصد افزایش ایجاد مشتری را گزارش کرده‌اند. اتوماسیون بازاریابی بهره‌وری را ۲۰ درصد بهبود بخشید.اتوماسیون شبکه‌های اجتماعی با خودکارسازی کارهای تکراری، مانند حفظ حساب برند، پاسخگویی به مشتریان و.... سود قابل توجهی را برای برندها داشته است. کسب و کارها به طور فزاینده‌ای برای تبلیغات به رسانه‌های اجتماعی روی آورده‌اند. با این حال برای رقابت باید به طور همزمان روی چندین پلتفرم حضور داشته باشید. اینجاست که اتوماسیون بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به کار می‌آید.

 

کسب و کارها به طور فزاینده‌ای برای تبلیغات به رسانه‌های اجتماعی روی آورده‌اند. با این حال برای رقابت باید به طور همزمان روی چندین پلتفرم حضور داشته باشید. اینجاست که اتوماسیون بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به کار می‌آید.

بازاریابی-رسانه‌های-اجتماعی

۸) موبایل

از آنجایی که دستگاه‌های تلفن همراه به ابزار اصلی برقراری ارتباط با دنیای آنلاین تبدیل شده اند، انتظار می‌رود بازاریابی تلفن همراه یک محرک اصلی رشد برای کسب و کارها باشد. با کمک ابزارهایی مانند اعلان وب سایت ها، پیامک، کیف پول موبایل و اعلان‌های درون برنامه ای، بازاریابان استراتژی‌های پیچیده‌ای را برای برندها ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال شرکت pixowl پس از اجرای اتوماسیون بازاریابی تلفن همراه افزایش ۱۷ درصدی درآمد دلاری خود را گزارش کرد. با توجه به رشد استفاده از تلفن همراه برندها برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های مربوطه به کاربران تلفن همراه خود و نجوه تعامل با آنها تلاش می‌کنند.

سخن پایانی

تمرکز اصلی تکنیک‌های اتوماسیون بازاریابی در سال ۲۰۲۳، تقویت عملکرد کمپین، بهبود گردش کار داخلی، افزایش بهره‌وری و افزایش تعامل با مشتری، تکرار فروش و درآمد خواهد بود. بدین ترتیب اگر شما صاحب کسب و کاری هستید و به دنبال پیشی گرفتن از رقبای خود در سال ۲۰۲۳ و بعد از آن هستید، از اتوماسیون بازاریابی استفاده کنید.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها