اختصاصی تیتر کوتاه؛

بازاریابی تلفنی طلایی با دوری از این ۷ اشتباه

بازاریابی تلفنی می تواند یک مؤلفه ارزشمند در استراتژی کلی بازاریابی شما باشد اما به شرطی که از برخی اشتباهات رایج و خطرناک در این حوزه اجتناب کنید.

بازاریابی تلفنی طلایی با دوری از این ۷ اشتباه

بازاریابی تلفنی زمانی که به شکل موثر به کار گرفته شود، می‌تواند مزایای فوق العاده‌ای داشته باشد. این روش می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند:

تکنیک‌های صحیح بازاریابی تلفنی

  • با مشتریان به سرعت به تعامل برسید و سعی کنید رابطه‌ای موثر و پیوسته در طول فرآیند فروش با او داشته باشید
  • رابطه متقابل با مشتری ایجاد کنید
  • پاسخ‌های دقیق به سوالات و اعتراضات مشتری ارائه دهید
  • محتوای تبلیغاتی خود را با زبان و فرهنگ مخاطبان هدف خود تطبیق دهید

با این حال همه بازاریاب‌های باتجربه می‌دانند که گاهی مشکلات غیرقابل منتظره‌ای در بازاریابی تلفنی به وجود می‌آیند که ممکن است نتایج را به خطر بیندازند.

بازاریاب

۷ اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

اجتناب از این مشکلات به شما کمک می‌کنند تا در این زمینه بهترین نتایج را به‌دست آورید:

۱)عدم آمادگی

آمادگی کامل قبل از هرگونه تعامل با مشتری ضروری است. هرگونه عدم آگاهی و درک شما از مخاطب در هنگام مکالمه تلفنی، به شکلی واضح برای طرف مقابل آشکار می‌شود. جست‌وجو نکردن در رابطه با موضوعاتی مثل اطلاعات مشتری و مشکلاتی که در آن زمینه تجربه کرده است، می‌تواند شانس شما را در گرفتن هرگونه نتیجه مثبت در تماس از بین ببرد. تجدید اطلاعات در مورد کسب و کار هدف و مشخص کردن اولویت‌ها و نگرانی ها، مسئله‌ای کلیدی برای بازاریاب هایی است که میخواهند در مکالمات تلفنی آماده باشند.

۲)پرخاشگر بودن

یکی از رایج‌ترین دلایلی که مردم با بازاریابان تلفنی مشکل دارند، این است که دوست ندارند تحت فشار بازاریابان پرخاشگر و زورگو قرار بگیرند. برای به‌دست آوردن نتایج مثبت از تعاملات تلفنی، به جای تلاش برای دریافت پاسخ و نتیجه فوری، بر تماس هایی تمرکز کنید که آماده مکالمه باشند. تیم بازاریابی باید همیشه به یاد داشته باشد که تماس‌های بازاریابی باید بر روی مشتری و اینکه چطور نیاز آنها را فراهم کند و به سوالات آنها پاسخ دهد، متمرکز شود.

بازاریاب-خشن

۳)شنونده خوبی نبودن

هیچ چیز به اندازه گوش ندادن به مشتری، او را آزار نمی‌دهد و تصوری منفی از برند شما ایجاد نمی‌کند. زمانی که مشتری اعتراضی را مطرح می‌کند یا سوالی در مورد محصول یا خدمات شما می‌پرسد، تیم شما باید آماده باشد و بتواند پاسخی رضایت بخش ارائه دهد. پیروی از یک راهکار همیشگی و قدیمی در این مورد، باعث می‌شود شما غیر حرفه‌ای به نظر برسید و نشان دهنده این است که نیاز مشتری را درک نکرده یا به آن اهمیت نمی‌دهید.

۴)صحبت کردن با فرد اشتباه

اکثر متخصصان بازاریابی تجربه این مشکل را خواهند داشت: آنها زمان و انرژی زیادی صرف رابطه با مشتری می‌کنند که بعدا مشخص می‌شود که هیچ تصمیمی برای خرید یا بودجه‌ای برای این کار ندارند. برای جلوگیری از اتلاف وقت، تیم بازاریاب باید سعی کند شناسایی مشتری که تصمیم برای خرید دارد را در اولویت قرار دهد.

۵) بیش از حد صحبت کردن

صحبت کردن زیاد یا سریع از ایرادات رایج در بازاریابی تلفنی است. این مشکل بیشتر ناشی از اشتیاق بازاریاب برای رساندن پیام به مشتری و ایجاد تاثیر مثبت بر او یا گاها به دلیل عصبی بودن بازاریاب است. این قابل درک است که بازاریاب می‌خواهد از تماس تلفنی خود با مشتری بیشترین استفاده را ببرد اما باید به یاد داشته باشد که بخش مهمی از این شغل، گوش دادن است. اگر فقط بازاریاب متکلم وحده باشد و به مشتری فرصت صحبت ندهد، مشتری احساس می‌کند که نیازها و سوالاتش برطرف نمی‌شود.

۶) استفاده از سوالاتی که پاسخشان تک کلمه‌ای است

تماس‌های موفق در بازاریابی تلفنی به هر دو طرف یعنی بازاریاب و مشتری بستگی دارد. بازاریاب باید به مشتری فرصت صحبت کردن بدهد. یکی از بهترین روش‌ها برای انجام این کار، پرسیدن سوالات باز است.این سوالات مشتری را تشویق به باز کردن مسئله می‌کند و باعث می‌شود که او حس کند به نیازها و مشکلاتش اهمیت داده شده است. پرسیدن سؤالاتی که پاسخ آنها « بله» یا « خیر» است، پیش بردن مکالمه را دشوار می‌کند. به خصوص اگر با فردی صحبت کنید که در مورد ارزش محصول یا خدمات شما متقاعد نشده است.

۷) مانند یک ربات نباشید

برخی از شرکت‌ها از متن آماده برای بازاریابی تلفنی خود استفاده می‌کنند که در صورت استفاده مناسب می‌تواند یک استراتژی مناسب باشد. اما بازاریابان نباید بیش از حد به این متن متکی باشند زیرا باعث می‌شود مثل یک ربات عمل کنند. مشتری دوست دارد احساس کند که مکالمه‌ای طبیعی با یک انسان دارد. پیش‌بینی اینکه هر تماس تلفنی قرار است چطور پیش رود غیر ممکن است بنابراین بازاریاب باید آماده باشد تا ترفندهای خود را بر اساس نحوه پاسخ به مشتری تنظیم کند.

ربات

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها