آموزش؛ نیاز حال و آینده صنعت تبلیغات

وحید طیبی نژاد - کارشناس تبلیغات و برگزارکننده رویدادهای نمایشگاهی

آموزش؛ نیاز حال و آینده صنعت تبلیغات

در گذشته اگر حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی انتخابی برای بخش فروش و بازاریابی بنگاه‌های اقتصادی محسوب می شد ولی امروزه جایگاه ویژه این عنصر، امری قطعی و لازم الاجرا برای هر شرکت تولیدی و خدماتی است.

اما متاسفانه در کشور ما هنوز حوزه تبلیغات و اطلاعات رسانی به طور جدی مورد توجه و ارزیابی مدیران و صاحبان کسب و کار قرار نگرفته است.

در کنار نبود آموزش، چرایی و چگونگی تبلیغات، محدود بودن عناصر تبلیغاتی و عدم استفاده بهینه از فضاهای تبلیغاتی فضای مجازی به علت اعمال فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب و سرعت پایین اینترنت از مهم‌ترین عوامل عقب ماندن سطح کیفی و کمی حوزه تبلیغات در سطح بین‌المللی برشمرده می شود.

در کشورهای پیشرفته اقتصادی نقش مشاورین متخصص تبلیغات برای توسعه برند و فروش محصولات و خدمات جایگاهی ویژه دارد ، در حالی که در کشور ما علی رغم صرف هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی و اطلاع رسانی به واسطه عدم برنامه‌ریزی و هدفمند بودن ،اثربخشی بسیار کمی را شاهد هستیم.

از دیدگاه اکثر مدیران و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی کشور تبلیغات به تیزر، بیلبورد و آگهی نشریات و حضور در صفحات مجازی اینستاگرام محدود شده، آن هم بدون کوچک‌ترین بررسی چگونگی حضور موثر و کارآمد، فقط به واسطه نظر شخصی مدیران، توصیه دوستان و یا تاثیرپذیری از شیوه تبلیغات رقبا. در حالی که در دنیای تبلیغات امروز دهها مدیا و عنصر تبلیغاتی جدید با توجه به زمینه فعالیت شرکت‌ها وجود دارد.

به هر حال امیدواریم با آموزش و تغییر نگرش نسبت به ماهیت و عملکرد حوزه تبلیغاتی بتوانیم چه در بخش داخلی و چه در حوزه بین الملل در سطح کمی و کیفی شاهد رشد و ارتقاء صنعت تبلیغات به عنوان موثرترین اهرم فروش و بازاریابی شرکت‌های تجاری باشیم.

وحید طیبی نژاد
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها