طالبان بی خیال انتقام شد

سرپرست وزارت دفاع دولت موقت طالبان در دومین سالروز خروج نظامیان آمریکایی و حاکمیت این گروه بر افغانستان گفت طالبان دیگر «در فکر انتقام نیست».

طالبان بی خیال انتقام شد

«امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان در مراسم دومین سال حاکمیت طالبان بر افغانستان و خروج نظامیان خارجی از این کشور گفت: با افغانستانی که حالا نظام و نیروهای نظامی قوی دارد، باید تعامل شود.

متقی در این مراسم به مقایسه کارکردهای حکومت کنونی و حکومت پیشین افغانستان پرداخت و از زمانی که به اعتقاد او «دلار در افغانستان می‌بارید»، انتقاد کرد.

سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان افزود: حتی یک بیمارستان با اصول و معیار در کشور ساخته نشد اما اکنون گذرگاه‌های کشور باز است و تجارت با کشورها آزادانه انجام می‌شود. بانک‌های خالی، کوچه و پارک‌های پر از معتادان مواد مخدر از میراث‌هایی بود که به حکومت سرپرست رسید.

همچنین «محمد یعقوب مجاهد» سرپرست وزارت دفاع دولت موقت طالبان نیز در این مراسم گفت: دیگر در فکر انتقام نیستیم و اکنون زمان آبادی کشور رسیده تا با عشق و علاقه‌مندی در این راستا رقابت کنیم.

او در این مراسم که در مقر وزارت دفاع افغانستان برگزار شده بود، مردم را به «صبر» فرا خواند و تاکید کرد که «مشکلات موجود در افغانستان حل خواهد شد».

طالبان

دو سال پیش در چنین روزی دولت اشرف غنی سقوط کرد، نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شدند و طالبان در پی توافقی که با واشنگتن در دوحه داشتند توانست بار دیگر قدرت را در افغانستان در اختیار بگیرد. اما از آن زمان تاکنون با به کارگیری تمام اقوام در دولت، مشروعیت خود را به دست آورد ضمن این که هنوز از سوی کشورها و جامعه جهانی به رسمیت شناخته نشده است. 

انتهای پیام /

 

منبع: ايسنا
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها