اعتراضات اسرائیل نیاز ایران به موشک را کاهش داد

اعتراضات و اختلافات اخیر در اسرائیل باعث شده است که آنها از درون دچار تهدید های جدی شوند و دیگر مانند گذشته نیازی به موشک نداریم و درگیری های داخلی کار خود را می کند.

اعتراضات اسرائیل نیاز ایران به موشک را کاهش داد

گروه ببین الملل تیترکوتاه؛ تقابل ایران با رژیم صهونیستی مساله ای است که که تغییری نکرده است. البته نحوه این دشمنی و تقابل مساله ای دیگری است که ممکن است با تهدیدها و فرصت ها دچار دگرگونی هایی شود.

از همین رو سیاست جمهوری اسلامی به تسلیح نیروهای مقاومت داخلی  فلسطین و خارجی مقاومت برای روز موعود صورت گرفت اما باتوجه به اتفاقاتی که در ماهای اخیر در سرزمین های اشغالی افتاد راهبرد ایران تا اندازه  زیادی تغییر کرد زیرا متوجه فرصتی شد که شاید تا قبل از این، چنین نمایان نشده بود. این فرصت چیزی نیست جز سرعت زوال درونی اسرائیل.

حتما میدانید مدت هاست دشمن برای تقابل با ایران گزینه نظامی را کنار گذاشته است و تمرکز خود را بر تحریک جامعه داخلی کشور گذاشته که این برای ما تا به امروز هزینه سنگینی در پی داشته است. اتفاقا ایران هم در ماه های اخیر متوجه چنین فرصتی شده است و احتمال بدنبال آن است تا تمرکز خود را معطوف به تحریک جامعه داخلی اسرائیل کند.

به هر حال تکیه ما برای نابودی اسرائیل روی یک سری اهرم ها و داشته ها بنا شده است که در یک رویا رویی همه جانبه قابل استفاده باشد یعنی ما برای تقابل با اسرائیل روی ظرفیت موشکی به یک میزان حساب باز کردیم و یک حسابی هم روی ظرفیت نیروهای داخلی اسرائیل در نظر گرفتیم که هر کدام به نوبه ی خود یک وزنی در توازن قوا ایجاد می کنند.

 اگر تا قبل از نا آرامی های داخلی رژیم، وزن و سهم استفاده ما از قدرت موشکی در جنگ احتمالی آینده 60 درصد و ظرفیت استفاده از نیروهای داخلی ۴۰ درصد برآورد می شد، از این پس قضیه کاملا برعکس می شود. پس نیروهای مقاومت باید شدیدا متمرکز شوند روی کمک به جبهه ی داخل فلسطین و تحریک شهرک نشینان اسرائیلی.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها