گزارش تیترکوتاه؛

چرا موشک «فتاح» برای اسرائیل ترسناک است

کارشناسان نظامی با بررسی تصاویر موشک فتاح اینگونه تحلیل می کنند که سرجنگی این موشک امکان حرکت آن را در ارتفاعات پایین‌ فراهم میکند که باعث می‌شود از دید رادارهای پدافند موشکی پنهان بماند.

چرا موشک «فتاح» برای اسرائیل ترسناک است

گروه بین الملل تیترکوتاه- موشک هایپرسونیک «فتاح» جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه روز ۱۶ خرداد با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه رونمایی شد.

موشک هایپرسونیک فتاح هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر است از تمامی سامانه‌های سپر موشکی عبور کرده و آنها را منهدم کند. این نوع موشک‌ جزو جدیدترین تسلیحات و تجهیزات هستند که امروزه توسط کشورهای همچون آمریکا، روسیه و چین تولید و به کارگرفته می‌شوند.

رونمایی از این موشک پیشرفته و راهبردی بازتاب گسترده ای در میان کارشناسان، ماقات و رسانه های خارجی به خصوص اسرائیلی داشته.

با گذشت چند روز از رونمایی موشک فراصوت"فتاح"، خبر آن کماکان مورد توجه رسانه های صهیونیستی صهیونیست قرار دارد. این رسانه ها رونمایی از موشک فتاح را پیام قوی ایران به تهدیدات سران رژیم صهیونیستی می دانند.

یک کارشناس صهیونیست در برنامه ای تلویزیونی اینگونه تحلیل می کند که اینک ایران، گام رو به جلویی برداشته است که برای ما مهم و آزار دهنده است و باید جدی گرفته شود. این موشک بار سنگینی بر دوش سامانه های پدافندی اسرائیل خواهد گذاشت.

کارشناس شبکه 12 اسرائیل نیز در برنامه ای،  برد این موشک را محدود اعلام کرده می گوید رهگیری آن خیلی مشکل یا حتی غیرممکن است. او در ادامه می گوید مشکل اینجا است که ایرانی‌ها قرارگاه‌های موشکی را نه تنها در ایران بلکه از جاهای دیگری مثل عراق به کار می‌گیرند که میتواند ما را هدف بگیرد. او در پایان نگرانی و بهت خود را اینگونه ابراز می کند که  ایالات متحده با آن بزرگی چنین موشکی ندارد، نمی‌دانیم آیا ایرانی‌ها واقعاً چنین سلاحی دارند یا نه؟

کارشناسان نظامی با بررسی تصاویر منتشر شده از موشک فتاح اینگونه تحلیل می کنند که سرجنگی آن نسبت به سرجنگی مخروطی متداول توانایی گلایدکردن (سُر خوردن) در ارتفاعات پایینتر و در لایه های جو زمین را دارد و می تواند بهتر از دید رادارهای پدافند ضد موشکی مخفی بماند. بنابر این موشک قدرت مانور در خارج از جو را دارا است، امری که آن را بر تمامی سامانه های دفاعی از جمله گنبد آهنین غالب میسازد.

در حالی که صهیونیست ها رهگیری موشک رونمایی شده فتاح را دشوار ارزیابی می کنند، کارشناسان نظامی کشورمان از ساخت نوع جدیدی از سلاح های هایپرسونیک توسط ایران خبر می دهند تا این مساله بیش از پیش اسرائیلی ها را تصمیم های خود محتاط تر کند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها