چکمه مقاومت بر گلوگاه صهیونیست ها

کرانه غربی رود اردن گلوگاه صهیونیست هاست ، زیرا با مناطق اشغالی ۱۹۴۸ تقریبا آمیخته شده و مسلح کردن آن بهایی گزاف به دولت اسرائیل تحمیل خواهد.

چکمه مقاومت بر گلوگاه صهیونیست ها

گروه بین الملل تیترکوتاه؛ «علی عبدی» کارشناس خاورمیانه: عملیات تهاجمی دو روز گذشته ارتش اسرائیل به شهر جنین با حمله صدها سرباز از 6 یگان نیروهای ویژه شامل گیوعاتی، ماگلان، دوودوان و مستعربین مجهز به تجهیزات کامل و تحت حفاظت زرهپوشهای سنگین و نیمه سنگین ارتش اسرائیل به شهر جنین آغاز شد و تا ساعت 3 الی 4 عصر طول کشید (12 ساعت) در جریان عملیات 8 افسر نیروهای ویژه زخمی شدند. 

یکی از زخمی از سربازان یگان چترباز ارتش اسرائیل بود که در عملیات نجات جان نظامیان محاصره شده در حاشیه شهر جنین ورود کرده بودند 7 دستگاه زرهپوش سنگین هم بشدت آسیب دیدند.                              

نوک حمله اصلی این عملیات نیز بمانند عملیاتهای قبلی ارتش اسرائیل در کرانه باختری، یگان مستعربین بود. یگان مستعربین یا به عبری، میستعاراویم نظامیان و مأموران مخفی هستند که از میان یهودیان مهاجر از کشورهای عربی مثل عراق، مصر، یمن و ... یا مزدوران ارتش آنطوان لحد در جنوب لبنان یا از میان دروزی های خائن فلسطین اشغالی و امثالهم تشکیل شده اند. البته بخش دیگری از آنها را اسرائیلی های غیرعرب غربی، اما مسلط به زبان عربی و تعلیم دیده تشکیل می دهند. آنها برای عملیات های مخفی همچون ترور ، آدمکشی، آدم ربایی و ... در داخل کرانه باختری یا حتی غزه  با پوشش عربی و فلسطینی آموزش دیده اند.                                                                                     

اما این نیروهای آموزش دیده و حرفه ای دیروز به شکلی کاملا حرفه ای در تله نیروهای مقاومت بویژه سرایاالقدس جهاد گرفتار شدند و اگر نبود حمایت لجستیک ارتش اسرائیل و پشتیبانی هوایی توسط هلی کوپترهای آپاچی اسرائیلی، عملا میزان تلفات و مدت زمان درگیری افزایش بیشتری می یافت.                                                                                 

درباره عملیات دیروز در شهرک عیلی:   

۲ مبارز فلسطینی وارد این شهرک در شمال رام الله شدند و ۴ صهیونیست را به هلاکت رساندند و ۷ نفر را زخمی کردند.در این خصوص چند نکته باید ذکر شود؛ 

1- این عملیات دقیقا در زمانی انجام شد که رهبران حماس و جهاد اسلامی در تهران حضور دارند و جمهوری اسلامی ایران در پی ایجاد جبهه ای جدید در کرانه غربی برای فرسایش توان امنیتی و نظامی صهیونیست هاست. 

2- این عملیات در منطقه ای عملیات انجام شده که طبق قطعنامه ۲۴۲ و ۴۷۸ شورای امنیت اشغالی محسوب شده و حضور صهیونیست ها در آنجا کاملا غیر قانونی است. 

3- پایگاه خبری عبری زبان 0404 اعلام کرد که تمامی صهیونیست‌های کشته شده در عملیات تیراندازی در نزدیکی شهرک عیلی از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفتند و این یعنی اینکه هردو مبارز بسیار حرفه ای و آموزش دیده بودند.

4- مبارزان بمانند مبارزان قبلی فلسطینی، به روش گرگ تنها و در قالب سلول های خاموش و مخفی سازماندهی شده بودند.

5- ضربه وارد شده به اسرائیلی ها تا حدی سنگین بود که نتانیاهو بلافاصله جلسه امنیتی با حضور مقامات امنیتی و نظامی صهیونیست برگزار کرد . 

6- تلفاتی که این عملیات به صهیونیست ها تحمیل کرد ، بیش از تلفات نبرد ۵ روزه اخیر غزه بود و اهمیت کرانه غربی رود اردن برای ایجاد ناامنی در میان صهیونیست ها را یادآور می شود. 

کرانه غربی رود اردن به شدت مسلح شده است تا جایی که عملیات های اخیر یگان های ترور اسراییل در اردوگاه های جنین و بلاطه با شکست مواجه شد و مقاومت توانست آنان را به عقب براند. از طرفی عملیات های  مداوم مبارزان فلسطینی نفس اسرائیلی را گرفته و آنان را در وضعیت سخت و بغرنجی قرار داده که نمی توانند راهکاری برای مقابله با آن بیابند. 

کرانه غربی رود اردن گلوگاه صهیونیست هاست ، زیرا با مناطق اشغالی ۱۹۴۸ تقریبا آمیخته شده و تسلیح سازی آن بهایی گزاف به دولت اسرائیل تحمیل خواهد کرد و آنان توان مقابله مستمر و دراز مدت با مقاومت مسلحانه جوانان این منطقه را نخواهند داشت. فاصله برخی مناطق کرانه غربی تا تل آویو حدود ۱۵ کیلومتر است و اگر سرنوشتی مانند باریکه غزه پیدا کند ، اسرائیلی ها در سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ نیز دیگر روی آرامش و امنیت را نمی بینند .

 این دو عملیات را چیزی جز شکست دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل و جهش مقاومت در حفاظت از اطلاعات و عملیات نمی توان تحلیل کرد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها