اندیشکده «بسا»؛ ۳/۳

رد پای سپاه همه جا هست

رد پای سپاه همه جا هست

یک مرکز اسرائیلی در بخشی از گزارش خود به درگیری روسیه در اوکراین اشاره می‌کند و می‌نویسد ایران جای روسیه را در سوریه گرفته و همه جای منطقه حضور دارد.

به گزارش تیم بین الملل تیتر کوتاه، اندیشکده اسرائیلی «بسا» در گزارشی مفصل به جنگ هایی که ایران در حال حاظر در آن نقش دارد اشاره کرده است که بنا داریم بخش هایی از این گزارش مفصل را طی سه شماره منتشر کنیم.

این اندیشکده اسرائیلی در بخش سوم و پایانی گزارش خود به جنگ نیابتی ایران در منطقه علیه اسرائیل اشاره می کند. در این گزارش آمده است که، مدت هاست که نیروی قدس در سوریه با هدف ایجاد زیرساخت‌ برای فراهم کردن شرایط حمله به شمال اسرائیل و ایجاد یک مسیر کارآمدتر برای انتقال تسلیحات به دیگر نیروهای نیابتی خود، در منطقه فعالیت می‌کند.

تا همین اواخر، دولت سوریه مورد توجه و حمایت نظامی روسیه بود و حتی از توان نیروی هوایی این کشور بهره می برد. روس ها حتی نیروهای سوری را آموزش می دادند و در جنگ، کنار ارتش اسد بودند. زمانی که جنگ اوکراین شروع شد، شرایط تغییر کرد. فعالیت روسیه در سوریه به سرعت و به شدت کاهش یافت و اکثر توان نظامی روسیه به جبهه جنگ با اوکراین منتقل شد. خلأ قدرتی که روس‌ها در سوریه ایجاد کردند، به نیروی قدس ایران این اجازه را داد تا فعالیت‌های خود را در سوریه به میازان زیادی افزایش دهد.

قبل از کاهش حضور روسیه در سوریه، نیروی قدس به طور فعال در حال انتقال سلاح، ایجاد شبکه های اطلاعاتی و آغاز حملات به اسرائیل بود. ایران به تهدید بزرگی برای اسرائیل و منافع امنیتی آن در مرز سوریه تبدیل شده است.

نفوذ ایران بر نیروهای نیابتی اش به سوریه ختم نمی شود. تهران با جهاد اسلامی در غزه، جنین و الخلیل ارتباط دارد و به آنها اسلحه می دهد و از آنجا حملات بی شماری را علیه اسرائیل انجام داده اند، اعم از حملات راکتی از غزه و لبنان و یا تحریک فلسطینیان به انجام حملات فردی. باید گفت که رد پای سپاه همه جا وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • صیدی غلام نیا

    جانم فدای رهبرم کشورم ایران عزیز

  • سعید

    زنده وپاینده بادسپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها