انجمن خاورمیانه؛

تسلط تهران بر تل‌آویو از نگاه نویسنده اسرائیلی

تسلط تهران بر تل‌آویو از نگاه نویسنده اسرائیلی

یک نویسنده اسرائیلی – انگلیسی در مطلبی به تسلط ایران بر اسرائیل در منطقه اشاره می‌کند و می‌نویسد، اسرائیل دیگر با یک جبهه طرف نیست.

گزارش گروه بین الملل تیتر کوتاه به نقل از انجمن خاورمیانه، اسرائیل دیگر نمی تواند تصور کند واکنش ها به حمله علیه غزه رقابت دوگانه بین اسرائیل و حماس است. به همین ترتیب، اقدام علیه نمایندگان ایران در کرانه باختری ممکن است واکنشی از سوی عناصر طرفدار ایران در لبنان ایجاد کند و هر گونه اقدام علیه قدس واکنش همه این گروه ها را به دنبال خواهد داشت.

عملیات «نگهبان دیوارها» در سال 2021 نمونه ای از این شرایط است که پس از شلیک موشک های حماس و جهاد اسلامی از نوار غزه در پاسخ به حوادث مربوط به مسجد الاقصی در قدس آغاز شد.

حوادث مهمتری، حاکی از گسترش چشمگیر دایره نیروهای ضد اسرائیلی در منطقه، که طی چند ماه گذشته رخ داده است.

بنابراین، همانطور که وزیر دفاع اسرائیل گفت، اسرائیل به پایان دوران درگیری های محدود رسیده، ما با یک دوره امنیتی جدید روبرو هستیم که ممکن است همزمان تهدیدی واقعی برای اسرائیل در همه عرصه ها ایجاد کند.

در این زمینه، شایان ذکر است که این دایره لزوما تنها شامل لبنان و سوریه نمی شود. در سال‌های اخیر، ظرفیت‌ موشکی ایران در میان شبه‌نظامیان خود در غرب عراق به طور گسترده افزایش یافته است و موشک های زلزال، فاتح-110 و ذوالفقار – اسرائیل را در برد خود قرار می دهند. به عنوان مثال، ذوالفقار دارای برد 750 کیلومتر و فاصله القائم در مرز عراق و سوریه تا تل آویو 632 کیلومتر است. دولت کنونی عراق بر حمایت شبه‌نظامیان ایرانی استوار و چشمان خود را بر فعالیت‌های آنها می‌بندد.

از نقطه نظر فرماندهی و کنترل، تهران امروز دارای ساختار و کنترلی واقعی از مرز ایران، عراق، لبنان، مدیترانه، مرز سوریه و اسرائیل امتداد دارد. به دلیل ثبات نسبی اردن و کنترل اسرائیل بر دره اردن، این منطقه ارتباطی پیوسته به کرانه باختری ندارد، اما ایران هم در غزه و هم در کرانه باختری، امتیازهایی برای فعال سازی دسترسی های خود را دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار