روزنامه گاردین؛

رسانه های آمریکا و «نبرد نهایی» ترامپ

رسانه های آمریکا و «نبرد نهایی» ترامپ

انتخاب ترامپ در رقابت های ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ به واسطه پرداختن زیاد رسانه ها به او، باعث شده است که رسانه های جمعی آمریکا نگران آن باشند که جذابیت رسانه ای ترامپ باعث ورود مجدد وی به کاخ سفید شود.

گزارش گروه بین الملل تیتر کوتاه: با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا، مساله پرداختن به اخبار و حاشیه های دونالد ترامپ کاندیدای جمهوری خواه این انتخابات بیش از هر زمان دیگری مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. بسیاری معتقدند که جذابیت رفتار و کلام ترامپ در کمپین انتخابات سال 2016 برای رسانه ها، باعث شد تا زیاد به او پرداخته شود و همین مساله بیشترین تاثیر را در ورود او به کاخ سفید داشت. حال رسانه ها نگران هستند تا ترامپ دوباره از این تکنیک برای دیده شدن و انتخاب مجدد در رقابت های سال 2024 استفاده کند.

روزنامه گاردین در مطلبی می نویسد، آیا ترامپ از عطش سیری ناپذیر رسانه ها برای پوشش اخبار خود استفاده خواهد کرد تا بر گفتمان سیاسی تسلط پیدا کند و در موجی از تبلیغات رایگان سوار شود و راهی کاخ سفید شود؟

«تارا ست مایر»، مشاور ارشد «پروژه لینکلن» که یک گروه ضد ترامپ است می گوید، برای من واضح است که سی‌ان‌ان و بسیاری دیگر از رسانه های جریان اصلی از پوشش خبری ترامپ در سال 2016 نگرفته اند. به نظر من رسانه ها یک بار دیگر با پرداختن زیاد به ترامپ، به او مشروعیت می‌دهند، درست زمانی که او افراطی‌تر، خارج از کنترل تر و دروغ‌هایش خطرناک‌تر از همیشه است.

مایر اینگونه ادامه می دهد که به نظر می رسد رسانه های سیاسی نمی توانند او را کنار بگذارند. رفتار با دونالد ترامپ به گونه ای است که گویی او مانند نامزدهای سیاسی معمولی دیگر است و این یک اشتباه استراتژیک بزرگ است.

عده ای در آمریکا از قدرت گرفتن مجدد ترامپ در این کشور به شدت نگران هستند. «لزلی مونوز»، رئیس وقت شبکه سی‌بی‌اس، در جریان کمپین انتخاباتی سال 2016 درباره جذب مخاطب بیشتر با پوشش حواشی ترامپ در این شبکه گفت امنتخاب او شاید برای آمریکا خوب نباشد، اما برای سی‌بی‌اس بوده است.

در پایان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، ترامپ از تبلیغات رایگان معادل 5 میلیارد دلار بهرمند شده بود.

اکنون، در حالی که آمریکا برای انتخابات 2024 آماده می شود که ترامپ آن را «نبرد نهایی» نامیده است، رسانه ها با آزمون سختی مواجه هستند.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها