گزارش بنیاد دفاع از دموکراسی ها؛

۴ جبهه همزمان اسرائیل را تهدید می کند

۴ جبهه همزمان اسرائیل را تهدید می کند

تحلیل گران اسرائیلی بر این باورند که ایران موفق شده است اتاق عملیاتی را در لبنان راه اندازی کند تا بتواند از طریق آن هم زمان در ۴ جبهه اسرائیل را تهدید کند.

گزارش گروه بین المللی تیتر کوتاه از انیا کریوین، مدیر ارشد برنامه اسرائیل و شبکه امنیت ملی بنیاد دفاع از دموکراسی ها: حملات به اسرائیل از 4 میدان مجزا طی درگیری های اخیر، نشان دهنده موفقیت ایران در نفوذ به منطقه است.

در بحبوحه این تشدید تنش ها، مقامات ارشد حماس با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در بیروت دیدار کردند و بر همکاری عمیق گروه های مختلف علیه اسرائیل تاکید کردند.

ایران طی چند دهه گذشته تلاش کرده است تا دشمنان اسرائیل را زیر چتر خود متحد کند. جمهوری اسلامی در حال آزمایش مقابله با اسرائیل از لبنان، سوریه، غزه و کرانه باختری است. در حالی که به نظر می‌رسد همه طرف‌ها می‌خواهند در این مرحله از یک درگیری بزرگ اجتناب کنند، اسرائیل احتمالاً به تحریکات ایران در زمان و مکان انتخابی خود پاسخ خواهد داد تا بازدارندگی اسرائیل را که اخیرا به‌ میزان قابل‌توجهی بدتر شده است را بازگرداند.

شکی نیست ایران پشت حملاتی است که اسرائیل در چهار جبهه با آن مواجه است. با این حال، جمهوری اسلامی ایران از نمایندگان فلسطینی خود برای حمله به اسرائیل استفاده می کند تا به درگیری تمام عیار بین تهران و تل آویو تبدیل نشود.

از زمان جنگ می 2021 غزه میان اسرائیل و حماس، شواهدی به دست آمده که نشان می‌دهد ایران تأسیس اتاق عملیات مشترک در لبنان را برای هماهنگی همکاری های میان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان‌های مورد حمایت ایران مانند حزب‌الله و حماس تسهیل کرده است. در حالی که ارتش اسرائیل، حماس را مسئول این حملات می‌داند، بعید است که حماس بدون هماهنگی حزب‌الله از جنوب لبنان به اسرائیل راکت شلیک کرده باشد. دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل به خبرنگاران گفت که اسرائیل شاهد یک همگرایی است که اسرائیل را تهدید می کند.

در ماه می 2018، دنی دانون، سفیر وقت اسرائیل در سازمان ملل متحد، نامه ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل نوشت و نسبت به همکاری رو به رشد میان حماس، حزب الله و ایران هشدار داد. این نامه در آن زمان علنی نشد. در این نامه، دانون خاطرنشان کرد که حماس به طور مخفیانه در حال ایجاد یک نیروی نظامی در جنوب لبنان است.

انتهای پیام/

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

اخبار