سخنگوی بورس به شایعات پایان داد / تعطیلی بورس منتفی است

شاخص بورس تهران تحت تاثیر جنگ فلسطین و اسرائیل دو و نیم درصد ریزش کرد. طی این مدت شاهد بی‌رمقی و خروج پول‌های حقیقی از بازار بودیم.

سخنگوی بورس به شایعات پایان داد / تعطیلی بورس منتفی است

بورس ایران یک بازار سرمایه است که در تهران و شهرهای دیگر ایران واقع شده است. این بازار به عنوان بزرگترین بازار سرمایه کشور شناخته می‌شود و شرکت‌های عامه و خصوصی از مختلف صنایع در آن معاملات انجام می‌دهند. بورس ایران شامل دو بخش اصلی، یعنی بورس اوراق بهادار تهران و بورس کالا می‌شود. این بازار در تاثیرات اقتصادی و مالی کشور نقش مهمی دارد و تأثیر زیادی بر روند اقتصادی ایران دارد.

سخنگوی سازمان بورس در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به شایعات در رابطه با تعطیلی بورس به دلیل اثرات جنگ اسرائیل و غزه پاسخ داد.

 شاخص بورس تهران تحت تاثیر جنگ فلسطین و اسرائیل دو و نیم درصد ریزش کرد. طی این مدت شاهد بی‌رمقی و خروج پول‌های حقیقی از بازار بودیم.

روز گذشته نیز شاخص کل در پی تشدید حمله موشکی، ۵۰ هزار واحد افت کرد و محدوده ۲ میلیونی خود را از دست داد.

این در حالی بود که مجید عشقی - رئیس سازمان بورس - در واکنش به ریزش بورس استانبول و تعطیلی آن و اقدام احتمالی مشابه سازمان بورس به ریزش سهام، گفته بود: این موضوع در شورای‌عالی بورس بررسی می‌شود.

حال سخنگوی سازمان بورس - امیرمهدی صبائی - در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به شایعات در رابطه با تعطیلی بورس به دلیل اثرات جنگ اسرائیل و غزه پاسخ داد.

به گفته صبائی، هیچ پیشنهادی در خصوص توقف معاملات در دستور کار قرار ندارد.

او در صفحه خود نوشت:

«با توجه به شایعات مطرح شده در فضای مجازی پیرامون تداوم فعالیت بازار سرمایه، به اطلاع می‌رساند هیچ پیشنهادی در خصوص توقف معاملات در دستور کار قرار ندارد».

توییت

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر