بازار سرمایه | بورس

پیش بینی مهم از بورس امروز / احتمالا سهام داران ناراحت خواهند شد

روز چهار‌شنبه شاخص‌ کل و شاخص هم وزن بورس تهران روند مشابهی داشتند. شاخص‌ها از ابتدا روند صعودی داشتند و در یک ساعت پایانی این روند متوقف شد و عرضه رشد کرد.

پیش بینی مهم از بورس امروز / احتمالا سهام داران ناراحت خواهند شد

در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد ۵ هزار و ۸۹۱ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن نیز ۴ هزار و ۴۴۵ واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس  ۱۰۵ واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس هزار و ۳۷۳ واحد افزایش پیدا کرد.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، ۳۸۸ نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۳۲۲ نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، ۵۵ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۵ درصد بازار افت قیمت داشتند.

روز چهارشنبه در بورس شرکت بیمه ملت (ملت)، شرکت پشم شیشه ایران (کپشیر) و شرکت افست (چافست) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (سدبیر) و شرکت شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس (بپیوند) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

در بورس نمادهای وبوعلی (شرکت سرمایه گذاری بوعلی)، سدشت (شرکت صنایع سیمان دشتستان) و تکنو (شرکت تکنو تار) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری سبحان (وسبحان)، شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) و شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در معاملات چهارشنبه، ۵۱ نماد صف خرید داشتند و ۵۷ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد یک درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۸۲ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۹ درصدی به ۳۱۶ میلیارد تومان رسید.

روز چهار‌شنبه شاخص‌ کل و شاخص هم وزن بورس تهران روند مشابهی داشتند. شاخص‌ها از ابتدا روند صعودی داشتند و در یک ساعت پایانی این روند متوقف شد و عرضه رشد کرد. همچنین شاهد خروج پول حقیقی به میزان ۶۷ میلیارد تومان بودیم. نماد شستا بیشترین خروج سرمایه را داشت پس از آن، نمادهای ثفارس، دسبحان، فملی و دی بیشترین خروج پول را را ثبت کردند.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۹ درصدی نسبت به روز قبل به ۳ هزار و ۲۱۱ میلیارد تومان رسید.

روز چهارشنبه نمادهای پارسان، شپنا و وغدیر بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و در مقابل نمادهای فولاد، وتجارت و سدشت بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.  

بنابراین یک ساعت پایانی معاملات سیگنال منفی به معامله گران می‌دهد. توقف رشد شاخص، خروج پول حقیقی، افزایش عرضه و همچنین حجم پایین معاملات در روز چهارشنبه نشانه منفی مهمی برای اهالی بازار سرمایه است. در نتیجه به نظر می‌رسد نیروهای صعودی در بازار ضعیف هستند. 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • رضا

    بر پدر مصوبش لعنت

  • خود کرده را تدبیر نیست

    این مردک احمق تمام سرمایه مون رو نابود کرد جناب ع تو چه خانواده ای بدنیا آمدی که رحم ومروت نداری بیسواد ندانم کار چرا دروغ میگی چرا امید میدی مگه پدر و مادر نداری

  • رضا

    با این تحلیل پدر بورسو درآوردید توهم آدم دولت هستی

  • ناشناس

    دزدتر از این کذاب که ر ی د به سرمایه مردم این عرب زاده سراغ نداریم در زمان یزید وتا آخر زمان هم نخواهیم داشت بیسواد

  • ناشناس

    ننگ بر سازمان بورس،مرگ بر سازمان بورس،خدا لعنتشون کنه،مردم سکته دادن تمام

  • مردم

    دیگه سهام دار نمونده. هر کی هنوز مونده یا حرفه ای است که سقوط براش =😂😂🤣 یا حرفه ای می شه.🤣 کسی که ناراحته خود ساب کاره. بقیه راحتن داداشششششش🤣

  • ماکان

    نه پس خوشحال هستیم لعنت به بورس لعنت به مجید عشقی لعنت بر باعث بانیش ننگ بر شما که بیچارمون کردید

  • محمد

    وقتی مملکت دست یه آدم بی سواد افتاده معلوم هستش چه بلایی سرمان میاد

  • آزاد

    آقای رئیسی این بود الویت اولت شما که پدر بورس رو در آوردی کاش الویت آخرت بورس بود

  • ماکان

    مجید عشقی خیانت کار هستش

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر