سهام عدالت | سهام | بورس | سازمان بورس | سود سهام عدالت

ثبت نام رایگان سهام عدالت با این روش

بسیاری از وراث برای ثبت نام سهام عدالت متوفیان به دلیل بی اطلاعی از فرایند ثبت نام به جای مراجعه به بانک و کارگزاری های منتخب به سراغ دفاتر الکترونیکی رفتند، به همین دلیل مجبور به پرداخت هزینه شدند.

ثبت نام رایگان سهام عدالت با این روش

سهام عدالت یک برنامه‌ی اقتصادی در ایران است که به منظور ارتقاء عدالت اجتماعی و افزایش مشارکت مردم در سهام شرکت‌های دولتی اجرا شد. به طور خلاصه، طبق این برنامه، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی به مردم عرضه شد تا افراد معمولی نیز به عنوان سهامدار در این شرکت‌ها شرکت کنند. هدف این برنامه از یک سو افزایش مشارکت عمومی در سهام شرکت‌ها و از سوی دیگر افزایش درآمد دولت بوده است. مردم می‌توانند سهام عدالت را با خریداری سهام از بورس اوراق بهادار یا از طریق اقداماتی که توسط دولت برنامه ریزی می‌شود، تهیه کنند. این برنامه اقتصادی از طریق ارتقاء آگاهی مردم و فراهم کردن فرصت‌های مشارکت در اقتصاد کشور به عنوان یکی از سیاست‌های توسعه‌ای دولت اجرا شد.

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرده که فرایند انتقال سهام عدالت به متوفیان به وراث رایگان است، اما عده ای از مردم به دلیل بی اطلاعی از شرایط و چگونگی ثبت نام با هزینه های بالایی روبرو شده اند. زیرا به جای اینکه فرایند ثبت نام را از درگاه های اعلامی انجام دهند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیکی ثبت نام انجام داده اند. طبق پیگیری ها هر کسی که از طریق دفاتر خدمات الکترونیکی ثبت نام کرده با هزینه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان پرداخت کرده است، در حالی که امکان ثبت نام رایگان وجود داشت.

در واقع فرایند ثبت نام اینگونه رایگان می شود که فرد ابتدا وارد درگاه ذینفعان بازار سرمایه شوند و بعد از آن اطلاعات مورد نیاز(کد ملی و تاریخ تولد متوفی) را در بخش امور سهام عدالت متوفی وارد کنند.

همچنین وارث باید نسبت به دارایی متوفی و زمان تشکیل پرونده آن اطلاعات لازم را داشته باشد و بعد از اینکه اطلاعات فرد ثبت شد یک کد پیگیری به وارث داده می شود. در این مرحله فرد باید به یکی از دفاتر کارگزاری های منتخب یا شعب بانک های ملی، ملت، پارسیان یا تجارت مراجعه کند. همچنین وراث می توانند به یکی از کارگزاری های تامین سرمایه نوین، کارگزاری بانک ملی، کارگزاری بانک کارآفرین، کارگزاری بانک سامان، کارگزاری خبرگان سهام، کارگزاری اقتصاد بیدار، کارگزاری کارگزاری بانک انصار، کارگزاری بانک تجارت، کارگزاری بانک ملت، کارگزاری بانک رفاه، کارگزاری بانک سپه، کارگزاری بانک پاسارگاد، کارگزاری آسمان، کارگزاری کاریزما، کارگزاری راهین، کارگزاری پویان، کارگزاری آپادانا، کارگزاری پیشرو، کارگزاری توسعه فردا، کارگزاری نهایت نگر، کارگزاری دانایان، کارگزاری ایساتیس پوی، کارگزاری مبین سرمایه و آرمان تدبیر نقش جهان مراجعه کنند.

پس از آن می تواند پرونده تشکیل دهد که باید در این مرحله تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی و وراث و همچنین گواهی حصر وراثت و کپی وصیت نامه در صورت وجود داشتن باید ارائه شود. بعد هر یک از وراث در بخش استعلام وضعیت دارایی سهامی متوفی را پیگیری کنند.

منبع: بازار
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    اقا ما که کلان ثبت نام نکردیم دهک ۱هم هستیم چکار کنیم ثبت نام جدید ندارین

  • رمضان اصغری

    در شهر ما بهشهر کارگزاری دارد ،اما نه بانک ها این کار انجام میدهند نه کارگزاری لطفا شماره ای برای شکایت اعلام بفرمایید

  • محسن

    خودتون روزهای اول اعلام کردید که از دفاتر پیشخوان هم وراث می‌توانند اقدام کنند فقط درد هزینه داشتین الان تکلیف چیست که ماهم هزینه دادیم وهم دوباره باید اقدام کنیم شما که دفاتر پیشخوان رو فاقد
    صلاحیت میدونید اعلام کنید که هیچ کاری رو در اونجا انجام نشه

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر