شاخص کل بورس | بازار سرمایه | ارزش معاملات

پیش بینی بورس شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ / بیشترین تاثیر این نمادها بر شاخص کل بورس

در این گزارش به بیان وضعیت بورس در هفته اول بهمن ماه ۱۴۰۲ و روند سقوط آن و همچنین پیش‌بینی بورس روز شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ براساس وضعیت بورس در این هفته پرداخته شده است.

پیش بینی بورس شنبه ۷ بهمن ماه ۱۴۰۲ / بیشترین تاثیر این نمادها بر شاخص کل بورس

سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و این عمل افراد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا درآمد و سود از افزایش ارزش سهام یا تقاضا و عرضه در بازار بورس را بدست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری معمولاً با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

در نخستین روز هفته اول بهمن ماه ۱۴۰۲: در پایان معاملات روز شنبه شاخص کل بورس تهران با ۱۹ هزار و ۳۱ واحد ریزش، به ۲ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۹۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن با ۸ هزار واحد افت به ۷۵۴ هزار و ۳۴۰ واحد رسید.

در این روز نمادهای تاپیکو، شستا، شتران، شبندر، رمپنا، خودرو و وبملت بیشترین تاثیر را بر این شاخص گذاشتند و همگی موجب سقوط شاخص شدند.

 

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    سال ۹۹ دلار ۲۲ هزار تومان ، سکه‌ ۸ میلیون تومان، پراید ۷۰ میلیون تومان و شاخص کل بورس دقیقآ ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد . بعد از گذشت حدود ۳ سال و در حال حاضر دلار نسبت به سال ۹۹ حدود بیشتر از ۲/۵برابر شده و رسیده به ۵۵۴۰۰ تومان ، سکه‌ ۳/۵برابر شده و رسیده به ۳۳ میلیون تومان، پراید ۵ برابر شده و رسیده به ۴۰۰ میلیون تومان . قیمت زمین و ملک نسبت به سال ۹۹ حداقل ۱۰ برابر شده ولی بورس نه تنها پا به پای بازارهای دیگر رشد نکرده بلکه در جهت مخالف حرکت کرده و شاخص کل بعد از ۳ سال هنوز حول عدد ۲ میلیون واحد می چرخد !!!!!!
    مگه بورس وابستگی مستقیم به دلار نداشت ؟؟!!!
    چرا مواقعی که دلار افزایشی میشه بورس وابسته به دلار نیست ولی مواقعی که دلار کاهشی میشه بورس به دلار چسبندگی پیدا میکنه؟!!!!!!
    اول سال ۱۴۰۲ دلار بوده ۴۴ هزار تومان و شاخص کل بورس بوده ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد. اکنون دلار رسیده به ۵۵۴۰۰ تومان ولی شاخص کل بورس ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار واحد!!!!!!
    بورس فقط در مواقع کاهش دلار وابستگی مستقیم به دلار پیدا میکنه و مواقعی که دلار افزایشی میشه ، بورس در جهت مخالف دلار حرکت خواهد کرد ؟!!!!!!
    با دلار ۵۵ هزار تومان و سکه ی ۳۳ میلیون تومانی و پراید ۴۰۰ میلیون تومانی و قیمت سر به فلک کشیده ی زمین و ملک ، شاخص کل بورس باید در حال حاضر بالای ۶ میلیون واحددباشه نه ۲ میلیون واحدی سال ۹۹ .
    این نشان میده که تیم ضعیف و بی سواد اقتصادی دولت بورس را که در واقع موتور محرکه ی اقتصاد کشور هست را نابود کنند و به ریش سهامداران حقیقی بخندند!!!!!! لطفا" کارشناسان ، خبرنگاران و سهامداران علت چرایی سقوط بورس و یا حرکت در جهت مخالف بازارهای موازی را از عشقی و خاندوزی سوال کنند و جواب منطقی و عقلی و علمی بخواهند .

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر