۱۷روش جذب مشتری فراوان و تست شده

برای جذب مشتری فراوان باید در ابتدا مخاطبان و مشتریان بالقوه را شناسایی کنید. سپس با توجه به نیاز آن‌ها، استراتژی تبلیغاتی درستی را پیش گیرید. استراتژی شما می‌تواند شامل مسائل مختلفی شود تا هدفمند و موثر عمل کنید. در ادامه قصد داریم تا به روش‌های جذب مشتری به صورت حضوری و آنلاین اشاره‌ ای داشته باشیم.

۱۷روش جذب مشتری فراوان و تست شده

روش‌های جذب مشتری حضوری

جذب مشتری فراوان به صورت حضوری به وسیله روش‌های مختلف قابل انجام است. مهم آن است که از روش‌های موثر برای جلب توجه و تبلیغ محصولات و خدمات استفاده کنید. در این روش‌ها، شرکت شما یا هر کسب و کاری برای جذب مشتریان، باید به صورت مستقیم با آن‌ها در تماس باشد. برخی از روش‌های جذب مشتریان حضوری عبارتند از:

  • برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای جذاب: در این حالت کسب و کار یا شرکت شما محصولات و خدمات خود را در یک نمایشگاه به نمایش می‌گذارد تا جذب مشتری فراوان صورت گیرد.
  • انجام تبلیغات مستقیم: تیم فروش و بازاریابی می‌توانند با مشتریان مستقیما ارتباط برقرار کرده و اطلاعات و مزایای خدمات و محصولات را در اختیارشان قرار داده و آن‌ها را متقاعد کنند.
  • استفاده از تکنیک‌های بصری: نمایشگرها، تابلوها و لوگوها ازجمله عواملی هستند که باعث جلب نظر مشتریان خواهند شد.
  • ارائه خدمات مشتریان و مشاوره: بسیاری از مشتریان بالقوه در ابتدا به یک مشاوره نیاز دارند، با ارائه این خدمت، به راحتی اعتماد آن‌ها را جلب کنید.

با این وجود، تبلیغات تنها به صورت حضوری کارآیی کامل را ندارند، قابل انجام هستند امّا حتی برای نمایشگاه و مسائل بصری نیز باید به صورت آنلاین یا ارسال پیامک، اطلاعات نمایشگاه را در اختیار مشتریان قرار دهید.

نقش تبلیغات در جذب مشتری

جذب-مشتری2

تبلیغات نقش مهمی در جذب مشتری فراوان دارند. با استفاده از تبلیغات در هر نوعی، امکان اطلاع رسانی به مخاطبان فراهم و برند و محصولات شرکت معرفی می‌شوند. هر چند، در سال‌های اخیر باید به این موضوع توجه کنیم که هر نوع تبلیغاتی نتیجه دلخواه را به همراه ندارد. اگر تبلیغ شما مخاطبان قدیمی را کنار بزند با مسائل زیادی رو به رو خواهید شد. با این حال، تبلیغات به صورت تلویزیونی، رادیویی، چاپی، آنلاین و یا تبلیغات مستقیم قابل انجام هستند. هر روش مزایا و معایب خود را دارد و باید با توجه به نیاز و هدف شرکت شما انتخاب شود.

اهمیت تبلیغات در جذب مشتری از آن رو است که باعث ایجاد آگاهی و آشنایی با برند و محصولات شما خواهد شد. با ارائه اطلاعات به شیوه‌ای جذاب، احتمال خرید یا استفاده از محصولات و خدمات شرکت را افزایش خواهید داد. همچنین، تبلیغ می‌تواند تاثیری مهم بر روی تصمیم گیری مشتری داشته باشد. پس، با یک استراتژی مناسب با توجه به هدف شرکت و نیاز مشتری، می‌توانید از تبلیغ به نفع خود استفاده کنید.

جذب مشتری با تبلیغات پیامکی

یکی از شیوه‌های تبلیغات که امروزه اهمیت بسیاری پیدا کرده، تبلیغات پیامکی و ارسال پیامک انبوه است. این مورد از روش‌های موثری است که باعث جذب مشتری فراوان خواهد شد. با ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به مشتریان، به راحتی اطلاع رسانی را انجام دهید. جذب مشتری به این روش ساده و موثر است، چرا که اغلب افراد به تلفن همراه دسترسی دارند. پیامک‌های مختصر و مفید با کمترین هزینه می‌تواند باعث جذب مخاطب شود. به علاوه، پیامک‌ها را می‌توان به صورت هدفمند به گروه‌های خاصی از مشتریان ارسال نمود تا تاثیر گذاری آن‌ها بهتر و بیشتر صورت گیرد.

اولین قدم برای جذب مشتری

اولین قدم در راستای جذب مشتری، شناخت هدف شما و نیاز مشتری است. سپس، در همین راستا باید از تبلیغات هدفمند استفاده نمود تا بتوانید پیام خود را به گوش مشتریان بالقوه برسانید. استراتژی شما باید چند وجهی باشد و مسائل مختلفی را در نظر بگیربد. بخشی از این استراتژی می‌تواند تبلیغات پیامکی باشد. روش اس ام اس مارکتینگ خود دارای استراتژی‌های خاصی است که باید حتما آن‌ها را مد نظر داشته باشید.

چطور مشتری را درست انتخاب کنیم؟

انتخاب مشتری مناسب گامی مهم در ایجاد یک کسب و کار موفق است. مشتری اصلی خود را شناسایی کنید؛ مشتری ایده آل شما چه کسی است و چه نیازهایی دارد؟ این به شما کمک می‌کند تا محصولات یا خدمات خود را با توجه به نیازهای آن‌ها آماده کنید. از یک یا چند مورد از پنج پیکربندی مدل کسب و کار (قیمت پایین، ایجاد ارزش محلی، استاندارد جهانی برتر، رابطه خدمات اختصاصی یا دانش تخصصی) برای تخصیص منابع بر اساس نیازهای مشتری اصلی خود استفاده کنید.

روانشناسی جذب مشتری

برای جذب مشتری فراوان ابتدا باید عوامل تاثیر گذار بر رفتار مشتری را بررسی کنید. این عوامل شامل مسائل حسی و روانی و ارتباط مخاطب با محصولات و خدمات می‌شود. روانشناسی مصرف کننده به الگوهای خرید، آداب و رسوم و ترجیحات آن‌ها در رابطه با محصولات مصرفی (از جمله واکنش آن‌ها نسبت به تبلیغات، بسته بندی و بازاریابی)، مرتبط است.

روش‌های جذب مشتری آنلاین

جذب مشتریان آنلاین برای راه اندازی و پیشرفت یک کسب و کار، ضروری است. در اینجا قصد داریم تا به روش‌های جذب مشتریان جدید و بالقوه به صورت آنلاین بپردازیم.

جذب مشتری با وب سایت

وب سایت شما در واقع ویترین مجازی محصولات و خدمات شما خواهد بود. با این حال باید به مسائل خاصی دقت کنید تا بیشتر در معرض دید مشتریان قرار گیرید. مسئله بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو را با دقت بررسی کنید. تحقیقات کلیدواژه‌ها را با دقت انجام دهید تا تبلیغات شما بیشتر دیده شوند. در عین حال، با کمک عنوان‌های جذاب و بدون اغراق، اطلاعات شرکت خود را به آن‌ها معرفی کنید.

جذب مشتری از کانال‌های دیجیتال مارکتینگ

روش‌های بازاریابی دیجیتال روش‌هایی هستند که شما از طریق کانال‌ها و پلتفرم‌های آنلاین، تبلیغات محصولات یا خدمات خود به مشتری می‌رسانید. برخی از روش‌های رایج دیجیتال مارکتینگ شامل موارد زیر است:

با استفاده از یک یا ترکیبی از آن‌ها در استراتژی بازاریابی خود، می‌توانید به طور موثر چشم انداز و ارزش‌های خود را به مخاطب معرفی کنید.

جذب مشتری در اینستاگرام

رسانه‌های اجتماعی، از جمله اینستاگرام محیطی را فراهم می‌کنند تا به مشتریان مختلفی دسترسی داشته باشید. همواره نمایه شما باید بروز باشد و اطلاعات کامل و مناسبی از محصولات و خدمات شما را ارائه دهد. بررسی نظرات و پاسخگویی به آن‌ها نیز جنبه مثبتی ایجاد می‌کند؛ چرا که نشان می‌دهد شما همواره آماده پاسخگویی به مشتریان هستید.

بهترین راه‌های تبلیغات برای جذب مشتری

نکته اول و مهم آن است که استراتژی مشخصی داشته و از ابزارهای صحیحی در این راستا استفاده کنید. برای داشتن یک تبلیغ موثر باید به تحلیل هدف مشتری بپردازید، از رسانه‌های متنوع استفاده کرده و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی را نیز فراموش نکنید. با استفاده از بازاریابی پیامکی، تخفیف‌ها و پیشنهاد‌های ویژه خود را به صورت هدفمند به مخاطبان برسانید. همکاری با اشخاص معروف نیز می‌تواند شیوه‌ای برای تبلیغات موثر باشد. امّا دقت کنید فردی که انتخاب می‌کنید باید با مخاطبان و مشتریان دائمی شما، پرسونایی همسو داشته باشند؛ در غیر این صورت می‌تواند تاثیر منفی به همراه داشته باشد.

نحوه محاسبه هزینه جذب مشتری

جذب-مشتری3

هزینه جذب مشتری فراوان یکی از مهم‌ترین مواردی است که برای هر سازمانی باید محاسبه و مدیریت شود. هزینه جذب مشتری به مجموعه هزینه‌هایی اطلاق می‌شود که سازمان در راستای جذب مشتریان به کار می‌برد. برای محاسبه باید به چند نکته اشاره کرد:

  • تعیین هزینه‌های تبلیغاتی: هزینه‌هایی مانند تبلیغات حضوری و آنلاین که در این میان بازاریابی پیامکی علاوه بر داشتن هزینه‌های مقرون به صرفه، تاثیرگذاری و گیرایی بالایی دارد.
  • هزینه‌های مرتبط به بازاریابی: میزانی از هزینه را باید برای تحقیقات استفاده نمود. بررسی وضعیت بازار، تحلیل رقبا و انتخاب استراتژی مناسب، مشمول هزینه خواهند بود.
  • هزینه‌های خدمات مشتریان: اگر بخواهید محصولات و خدمات شما به طور دائم مخاطبان را جذب کند، باید برای خدمات پس از فروش و پشتیبانی مشتریان نیز هزینه‌ای را در نظر گیرید.

نتیجه گیری و جمع بندی

در این مقاله، به مسائل و روش‌های جذب مشتری فراوان پرداختیم. روش‌های حضوری و آنلاین هر یک مزایا و معایبی دارند. انتخاب بهترین شیوه‌ها و قرار دادن در استراتژی، به هدف شما و نیاز مشتری وابسته است. اس ام اس مارکتینگ بجز روش غیر قانونی ارسال اس ام اس گروهی با سیم کارت در این میان به صورت گسترده‌تر می‌تواند تبلیغات شما را به دست مشتریان برساند. همچنین، امکان هدفمند‌سازی آن کمک می‌کند تا مخاطبان را دسته بندی کرده و تبلیغی اختصاصی برایشان ارسال کنید.

رپورتاژ
برچسب‌های خبر
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها