اتفاقی جدید در بازار برنج کشور

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اعلام نرخ جدیدخرید توافقی برنج پرمحصول گفت: از گلوگاه تا نور مراکز خرید توافقی آماده خرید برنج شالیکاران است.

اتفاقی جدید در بازار برنج کشور

عباسعلی وفائی‌نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان و تولید محصول برنج، سبب شد نرخ جدید خرید توافقی برنج پرمحصول افزایش یابد.

وی با بیان اینکه براساس اعلام سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و ابلاغ شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، نرخ جدید خرید توافقی برنج پرمحصول در ارقام پرمحصول اعلام شده است، افزود: نرخ جدید خرید انواع برنج براساس حداکثر ۸ درصد شکستگی برنج  در رقم ندا هر کیلو ۳۵ هزار و ۳۰۰ تومان و برنج شیرودی به قیمت ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان و رقم فجر هم ۴۶ هزار و ۶۵۰ تومان به فروش می‌رسد.

وفائی‌نژاد با تاکید بر اینکه برنج در بسته‌های ۱۰ کیلویی خرید و فروش می‌شود، تصریح کرد: برای تحویل ۲ هزار و ‌۵۵۰ تن ‌برنج پرمحصول قرارداد با تشکل‌های صنفی منعقد شد و برنج‌ها نیز باید به دور از حشره تحویل مراکز خرید شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران خاطرنشان کرد: اداره کل غله مازندران آمادگی قرارداد با تشکل‌های صنفی خرید و فروش برنج را دارد.

وفائی‌نژاد خاطرنشان کرد: خرید توافقی برنج‌های پرمحصول با ورود اتحادیه شرکت‌های تعاونی شالیکوبی‌داران و اتحادیه تعاونی روستایی استان در محدوده شهرستان گلوگاه تا نور انجام می‌شود و محدودیتی در خرید و تحویل برنج به مراکز وجود ندارد.

وی همچنین گفت: انبارهای شهرستان بابل و فریدونکنار آمادگی خرید برنج پرمحصول تشکل های صنفی را دارد.

وفائی‌نژاد ادامه داد: قبل از اعلام نرخ جدید خرید برنج ندا هر کیلو ۳۳ هزار تومان و قیمت برنج شیرودی هر کیلو ۳۹ هزار تومان بود و خرید برنج فجر هم در دستور کار نداشتیم که در ابلاغ جدید در دستور خرید و فروش قرار گرفت.

منبع: تسنیم
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    چرادولت خرمای استان بوشهرراخریداری نمیکندکشاورزورشکسته شد این انصاف نیست که دولت فقط به فکرشمال کشورباشدچای وبرنج رامیخردولی خرمارا نه

  • ناشناس

    دلت خوش کجا لز شمال حمایت میشه من کشاورزم
    دولت بدبختمون کرد لللن دلره سر قبرمون فاتحه میخونه همه جا تولید بی ارزش شده اخبار دنبال کتی متوجه میشی

  • کشاورز

    امسال کشاورزی بد نبود اما خداییش خیلی اوضاع بهتر شده یه مقداری جو روانی ارومه گرچه تا وضع مطلوب فاصله است اما یه کارایی داره میشه که برای بعدها خوبه اگر بگذارند بعضی هموطنان دلال

  • مهدی

    دولت فقط شعار داده و قیمت بسیار پایین که اگه کشت نمی کردیم بصرفه تر بود آخه کی قیمت برنج هاشمی و شیرودی را ۶۰و۴۰ میده واقعا خنجر به گلوی کشاورز زدین فقط حمایت از واردات میکنید نه تولید داخلی

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها