آشنایی با سطح بندی کتاب های ‌Evolve (ای والو)

کتاب‌های Evolve با هدف آموزش زبان انگلیسی برای زبان‌آموزان علاقه‌مند در سراسر دنیا به تالیف رسیده است. کتب این مجموعه در شش جلد با لهجه‌یAmerican می‌باشد که سطح مبتدی تا پیشرفته را شامل می‌شود. از آن جایی که کتاب‌های Evolve تحت نظر بهترین کادر تخصصی آموزش زبان انگلیسی و تجربیات شخصی افراد موفق در این زمینه به چاپ رسیده است؛ توانسته به راحتی نظر اساتید، آموزشگاه‌ها و حتی زبان‌آموزان را به خود جلب کند.

آشنایی با سطح بندی کتاب های ‌Evolve (ای والو)

ویژگی‌های کتاب‌ Evolve

سطوح مختلف آموزشی کتب این مجموعه، چهار ویژگی اصلی زبان انگلیسی یعنی لیستنینگ، رایتینگ، گرامر و لغات را به طور کامل و کاربردی پوشش می‌دهد. از این رو می‌توان گفت کتاب‌های ایوالو با نحوه‌ی آموزش صحیح خود موجب کسب مهارت کاربردی‌تر، افزایش مهارت‌های کلامی و در نتیجه بالا رفتن سطح اعتماد به نفس در زبان‌آموز می‌شود. اگر قصد خرید کتاب هایevolve (اینجا) را دارید بهتر است ابتدا با ویژگی‌های منحصر به فرد کتاب‌های ای‌ایوالو آشنا شوید:

اطمینان در آموزش، لذت در یادگیری

آموزش زبان یا هر نوع آموزش دیگری با گذر زمان دست‌خوش تحولات و دگرگونی‌ها می‌شود. بنابراین با هدف آموزش اصولی و از همه مهم‌تر کاربردی، می‌بایست آموزش زبان هم دچار تحول شود. از این‌رو مولفین کتاب‌های ایوالو با کمک گرفتن از به‌روزترین متد آموزشی، محتوای کتاب را نگاشته‌اند.

شاگردان حقیقی، دست‌اندرکاران تهیه محتوای آموزشی کتاب

چند صفحه آغازین هر یک از جلدها، به معرفی شاگردان واقعی و موفقی اختصاص داده شده است که از سراسر جهان هستند و در طول آموزش‌های کتاب ویدیوها و ایده‌هایشان آورده شده است.

متمرکز بر آموزش شاگردان

کتاب Evolve از جانب انتشارات کمبریج با هدف آموزش بهتر، با بیش از 2000 زبان‌آموز انگلیسی در سراسر دنیا که فرهنگ‌های متفاوتی داشتند، مصاحبه کردند. این افراد حتی از نظر میزان قدرت یادگیری و سوابق آموزشی هم در رده‌بندی‌های متفاتی بودند. آنها با انجام این کار به چند نتیجه‌ی مشخص و ثابت رسیده‌اند: اول پی بردن به موضوعاتی که صحبت کردن به زبان انگلیسی پیرامون آنها برای زبان‌آموز جذاب است، دوم سنجش موقعیت‌هایی که مکالمه‌ی روان درباره‌ی آنها برای زبان‌آموز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همانطور که پیش‌تر هم به آن اشاره شد تجربیات واقعی افراد برتر این مصاحبه در غالب فایل‌های صوتی-تصویری در طول کتاب‌های Evolve آورده شده است.

سطح‌بندی کامل مجموعه Evolve

1

کتاب Evolve 1

زبان‌آموزانی که در سطح کاملاً ابتدایی هستند و هیچ‌ آموزشی در زمینه‌ی زبان انگلیسی نداشته‌اند؛ کتاب Evolve 1 (خرید کتاب) یکی از بهترین گزینه‌ها برای آنهاست تا دوره‌ی یادگیری خود را شروع کنند.

 تمامی آموزش‌های این سطح از جمله   Listening, Writing, Grammare, vocabulary در ابتدایی‌ترین Level آموزشی قرار دارند. کتاب Evolve 1 برای افرادی که علاقه‌مند به آموزش زبان انگلیسی هستند اما هیچ‌گونه پیش زمینه‌ی خاصی در این زمینه ندارند، گزینه‌ی کاملاً مناسبی است.

2

کتاب Evolve 2

پس از گذراندن سطح 1 کتاب‌های Evolve، زبان‌آموز یک توانایی نسبی در چهار مهارت اصلی انگلیسی که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، کسب کرده است. از این‌رو انتخاب و کتاب Evolve 2 که مواردی مانند کارهای روزانه، رفتن به خرید، صحبت کردن درباره‌ی ویژگی‌های ظاهری افراد، رفتن به غذاخوری یا رستوران، پول و... را آموزش می‌دهد، گزینه‌ی مناسبی است.

3

کتاب Evolve 3

نکات گرامری تازه حال کامل، آشنایی با افعال مودال، حالت‌های مختلف زمان آینده، گذشته ساده، استمراری، مقالات و... همگی در کتاب Evolve 3 آموزش داده می‌شوند. سطح آن نسبت به دو کتاب قبلی در Level  بالاتری قرار دارد. مباحثی مانند پیشرفت تکنولوژی، مکالمه پیرامون استخدام، سویس حمل و نقل عمومی، صحبت کردن راجع به عقاید اشخاص و مواردی این‌گونه در این جلد مطرح می‌شوند.

4

کتاب Evolve 4

کتاب Evolve 4 دارای سطح فوق متوسط می‌باشد و افرادی که قصد یادگیری نکات پیچیده‌تری از زبان را دارند، مناسب است.  در این جلد گرامرهای پیچیده‌ای نظیر ساختار جملات ساده و پیوسته، افعال پویا و ثابت، جملات با ساختار واقعی، چگونگی ساخت جمله با کلمات after, until, when, Too & Enough  آموزش داده می‌شوند. هم‌چنین مکالمه پیرامون موضوعاتی مانند تحصیلات دانشگاهی، علوم مختلف، روش‌های تبلیغ و... را تمرین می‌کند.

5

کتاب Evolve 5

سطح پیشرفته 1 به کتاب Evolve 5 اختصاص داده شده است. که در تکمیل مطالب ارائه شده در جلد قبلی به چاپ رسیده است. کسانی که به تازگی وارد سطح پیشرفته شده‌اند یا افرادی که از Level  بالایی برخوردار هستند می‌توانند Evolve 5 را به عنوان کتاب آموزشی خود انتخاب کنند. گرامرهایی مانند شناخت حروف اضافه و نحوه‌ی قرار گیری آن در ساختار جمله، جملات پیوسته، زمان‌هایی نظیر آینده (کامل، ساده، استمراری)، حال حاضر و... مواردی هستند که در این سطح آموزش داده می‌شوند. بحث در رابطه با شخصیت‌های متفاوت هر فرد، عواطف و احساسات، خرید کردن، دنیای طبیعی و... در قالب مکالمه‌های کاربردی در کتاب Evolve 5 بررسی می‌شوند. 

کتاب Evolve 6

سطح پیشرفته 2 برای کتاب Evolve 6 در نظر گرفته شده است. در این جلد آموزش‌ها به گرامرهای پیچیده‌تر و البته مهم‌تری نظیر کاربرد Will و چگونگی قرار گیری آن در ساختار جملات متفاوت، استفاده از قیدهای رایج . ترکیب آن با زمان آینده، ساخت جملات پرسشی با with –ever، نحوه‌ی استفاده از فاعل و فعل در جملات با زمان‌های مختلف و... اختصاص داده شده است. پس از پایان این دوره زبان‌آموز به سادگی می‌تواند یک مکالمه‌ی روان پیرامون مباحثی مانند سنّت‌ها، سلامت و بهداشت، توصیف اماکن دور افتاده و... داشته باشد.

هر درس این کتاب بر پایه سه رکن زیر طراحی شده است:

روش آموزش کتاب Evolve

براساس تجربیات زبان‌‌آموزان مختلف یک نتیجه گیری کلی در رابطه با نحوه‌ی آموزش زبان‌ انگلیسی به دست آمده و آن این است که یک الگوی موفق مکالمه تاثیر بسزایی در ایجاد انگیزه و ترغیب مخاطب دارد. راز موفقیت مجموعه کتاب‌های Evolve پیروی از این الگوی آموزشی می‌باشد.

محتوای کتاب Evolve

محتوای آموزشی کتاب براساس ویدیوهایی کوتاه طراحی شده است که در آن شاگردان را در حال بحث و گفتگو نشان می‌دهد.  ک

نتیجه مورد انتظار

ایجاد علاقه در زبان‌آموز برای شرکت در مکالمات مختلف و بیان عقاید و سلیقه‌های خود یکی از نتایج مثبتی است که کتاب‌های Evolve به دنبال دارد.

جذابیت موضوعات، مهمترین ویژگی کتاب Evolve

مولفان کتب این مجموعه تمام سعی خود را بر آن گذاشته‌اند تا موضوعاتی را که برای تدریس دروس و سطوح مختلف انتخاب می‌کنند از نظر مخاطب جذاب باشند. همین امر به تنهایی موجب افزایش میل به صحبت کردن در مخاطب می‌شود. 

هر درس کتاب evolve به چه بخش‌هایی‌ تشکیل شده است؟

هر یک از دروس کتاب‌های Evolve پنج قسمت اصلی را شامل می‌شود که همگی در راستای رسیدن به یک هدف آموزشی مشخص در یک Unite گنجانده شده‌اند.

Unit Opening Page:

هدف این بخش ارائه‌ی تصویر از یک الگوی کلی تدریس می‌باشد که قرار است در آن درس آموزش داده شوند. اشاره به جملات کلیدی، استفاده از تصاویر شاگردان، موجب تقویت انگیزه برای آغاز یادگیری در زبان‌آموز می‌شود.

قسمت یک و دو:

قسمت 1 و 2 هر یک از کتب این مجموعه به لغات و گرامرهایی که زبان‌آموز برای یادگیری هر یونیت احتیاج دارد؛ اختصاص داده شده است. ارائه‌ی تمرینات متنوع و مرتبط، در این بخش مخاطب را قادر می‌سازد تا مطالب را به راحتی به خاطر بسپارد.

قسمت سه:

بررسی ساختار مکالمه‌های رایج به زبان انگلیسی در قالب جملات پُرکاربرد مانند اتفاقات روزمره، در این قسمت آموزش داده می‌شوند. افزایش دایره‌ی واژگان و آشنایی با اصطلاحات بیشتر از ویژگی‌های مثبت این قسمت می‌باشد. 

قسمت چهار:

در این قسمت به لیستنینگ و ریدینگ‌های جذابی می‌رسیم که مهارت تفکر نقادانه را در زبان‌آموز بهبود می‌بخشد. پس از پایان آموزش‌های این قسمت به یک فعالیت نوشتاری می‌رسیم که از زبان‌آموز می‌خواهد تمام آموخته‌های خود را به یک متن نوشتاری تبدیل کند. 

قسمت پنج:

آخرین قسمت هر Unite به بخشی با عنوان زمانی برای صحبت کردن اختصاص داده شده است. هدف اصلی این قسمت ایجاد چالش در زبان‌آموزانی است که مطالب مختلفی را در طول آموزش‌های هر یونیت آموخته‌اند و اکنون می‌بایست پیرامون آنها به صورت کاربردی با همکلاسی‌های خود بحث و گفتگو نمایند. 

محتوای بسته آموزشی Evolve

مجموعه کتاب‎‌‌‌‌های Evolve در 6 جلد جداگانه از سطح پایه تا پیشرفته به تالف رسیده است.

هرکدام از این کتاب‌ها، دوازده درس با موضوعات متنوع را شامل می‌شود. که براساس سیستم CEFR 12طراحی شده است. 

با هدف تحکیم آموخته‌های ارائه شده در هر کتاب، تعداد زیادی تمرین‌های کاربردی ارائه شده که موجب درک بهتر مفهوم گرامرها و افزایش دایره‌ی لغت زبان‌آموز می‌شود.

ارائه‌ی فایل‌های صوتی قسمت لیستنیگ در قالب یک DVD آموزشی از دیگر ویژگی‌های مثبت کتاب‌های Evolve می‌باشد.

هر یک از پک‌های کتاب Evolve  شامل Studnte Book & Work Book، می‌شود. Work Book یا همان کتاب کار، مجموعه‌ای از تمرین‌ها می‌باشد، که برای یادگیری بهتر مفاهیم برای مخاطب در نظر گرفته شده است.

با بررسی میزان سطح آموخته‌های خود در زمینه‌ی شناخت زبان انگلیسی یا شرکت در آزمون‌های تعیین سطح آموزشگاه‌های زبان انگلیسی می‌توانید بفهمید که کدام یک از کتاب‌های Evolve برای سطح شما مناسب است. 

کتاب های Evolve برای نوجوانان بالای 16 سال و علاقه‌مندان با سنین بیش‌تر در شش سطح از A1 یا همان elementary تا C1 یا همان Advanced طراحی شده است.

منبع

 

رپورتاژ
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها