این ساعت خاص ۵۵۰ میلیون تومان می‌ارزد

پورشه دیزاین برای گرامی داشت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس این خودروساز آلمانی از ساعت خاص خود با قیمت ۱۱ هزار دلار رونمایی کرد.

این ساعت خاص ۵۵۰ میلیون تومان می‌ارزد

ژرمن‌ها برای گرامی داشت سالگرد تأسیس خود در سال ۲۰۲۳ برنامه‌های گوناگونی دارند که یکی از آن‌ها حضور پررنگ در فستیوال سرعت گوودوود امسال بوده است. هم‌اکنون پورشه دیزاین نیز با تولید ساعت ویژه کرنوگراف ۷۵ – ۱ پورشه ادیشن هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس این خودروساز را جشن می‌گیرد. تنها ۴۷۵ عدد از ساعت یاد شده با قیمت ۱۱ هزار دلار تولید خواهد شد.

ساعت-پورشه-دیزاین-2

ساعت ۷۵ – ۱ پورشه ادیشن از دقت بسیار بالایی برخوردار بوده و تأییدیه دقت COSC را به همراه دارد. صفحه‌نمایش این ساعت عملکردهای زیادی همچون نمایشگر ثانیه در موقعیت ساعت ۹، شمارشگر ۳۰ دقیقه در موقعیت ساعت ۱۲، شمارشگر ۱۲ ساعت در موقعیت ساعت ۶ و پنجره شب و روز در موقعیت ساعت ۳ را در خود جای داده است. بخش پشتی ساعت نیز شامل شماره تولید و لوگوی ۷۵ سالگی است. روتور ساعت نیز شکلی شبیه رینگ ۵ پره کلاسیک با لوگوی پورشه در مرکز را دارد. طول عقربه این ساعت به ۴۰.۸۰ میلی‌متر می‌رسد و ارتفاع آن نیز ۱۴.۱۵ میلی‌متر است. توانایی مقاومت در عمق ۱۰۰ متری آب و فشار ۱۰۰ بار نیز جزو دیگر ویژگی‌های محصول سفارشی پورشه دیزاین خواهد بود. بخش مرکزی بند ساعت نیز از چرم کار شده است تا خاص‌تر باشد. دوخت آبی روشن و نوار قرمز رنگ نیز جزو دیگر ویژگی‌های ساعت پورشه دیزاین خواهد بود. مشتریان امکان سفارش بند چرمی مشکی با دوخت تیره را نیز خواهند داشت.

استایل کلی این ساعت با ساعت روی داشبورد کانسپت برقی میشن X همخوانی دارد. میشن X چندی پیش برای گرامی داشت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس پورشه معرفی شد و در طراحی ظاهری آن از برخی عناصر ۹۱۷ کلاسیک الهام گرفته شده است. در کابین نیز کاکپیت دیجیتالی و پیشرفته پورشه با برخی عناصر کلاسیک همراه شده تا بر جذابیت‌های آن بیفزاید. ساعت جدید پورشه دیزاین و همچنین ساعت بکار رفته در کابین میشن X از کرنوگراف ۱ سال ۱۹۷۲ این شرکت الهام گرفته‌اند. کرنوگراف ۱ نسبت به زمان خود بسیار پیشرفته بود و محبوبیت زیادی پیدا کرد. ارتش آلمان در دهه ۷۰ میلادی آن را با برخی تغییرات سفارش داد. همچنین تام کروز نیز در فیلم تاپ گان از آن استفاده کرد. به عنوان سخن آخر باید گفت پرفسور فردیناند الکساندر پورشه خودروی نمادین ۹۱۱ را طراحی و پورشه دیزاین را در سال ۱۹۷۲ تأسیس کرد. کرنوگراف ۱ اولین محصول این شرکت به شمار می‌رود.

منبع: پدال
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها