بورس | بورس اوراق | بازار سرمایه | بازار سهام | بورس کالا

پرتراکنش های بورس معرفی شدند / نمادهای مثبت و منفی معاملات بورس تهران

در اولین روز معاملاتی هفته بازار سرمایه رکورد خوبی را به ثبت رساند و ارزش معاملات فعالان بورس را نسبت به آینده خوش بین کرد.

پرتراکنش های بورس معرفی شدند / نمادهای مثبت و منفی معاملات بورس تهران

بورس ایران یک بازار سرمایه است که در تهران و شهرهای دیگر ایران واقع شده است. این بازار به عنوان بزرگترین بازار سرمایه کشور شناخته می‌شود و شرکت‌های عامه و خصوصی از مختلف صنایع در آن معاملات انجام می‌دهند. بورس ایران شامل دو بخش اصلی، یعنی بورس اوراق بهادار تهران و بورس کالا می‌شود. این بازار در تاثیرات اقتصادی و مالی کشور نقش مهمی دارد و تأثیر زیادی بر روند اقتصادی ایران دارد.

در اولین روز معاملاتی هفته بازار سرمایه رکورد خوبی را به ثبت رساند و ارزش معاملات فعالان بورس را نسبت به آینده خوش بین کرد.

 بازار سرمایه در اولین روز معاملاتی هفته را با رشد ۲۷ هزار و ۳۵۰ واحدی گذراند و به سطح دو میلیون و ۸۷ هزار واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز که یکسان‌کننده اثر سهم است نسبت به آخرین روز هفته گذشته یک افزایش ۸ هزار ۶۶ واحدی را تجربه کرد. ارزش ۴۷۴ هزار معامله ۷۷ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

در بازار فرابورس نیز شاخص کل ۲۸۰ واحد نسبت به روز گذشته افزایش داشت و به سطح ۲۵ هزار و ۵۹۱ واحد رسید. ارزش ۲۸۳ هزار معامله ۸۶ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

نمادهای مثبت و منفی

۳۶۱ نماد بازار مثبت و ۲۰۲ نماد از میان ۶۸۰ بازدهی منفی داشتند و این بدان معناست که ۵۳ درصد نمادها سبز رنگ و ۲۹ درصد بازار قرمز شده بودند.

بیشترین‌ها

خاور، وبصادر، فولاد و خگستر بیشترین ارزش معاملات را به ثبت رساندند.

کرمان، وبصادر، خاور و شستا بالاترین حجم معملاتی را به نام خود زدند.

نمادهای فارس، فولاد، فملی و شستا بیشتر از سایرین ارزش بازاری را داشتند.

در نمادهای اتساکا، پرسپولیس، فصبا و کتوسعه بیشترین قدرت خرید حقیقی را به ثبت رساندند.

فولاد، ومعادن، فملی و شستا بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل گذاشتند و در این بازار نمادهای خگستر، شستا، خودرو و فولاد بیشترین تراکنش را داشتند.

خاور، آریا، انتخاب و شگویا بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس گذاشتند. همچنین فصبا، کرومیت، کرمان و خاور جزو پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار محسوب شدند.

در نمادهای آسیا، خساپا، غدیس و آبادا فشار از سمت تقاضا نسبت به سایر نمادها برتری داشت.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر