کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۱۱۶

پاداش دولت به مردم برای خرید خودروهای برقی / آخرین وضعیت بازار ارز

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

پاداش دولت به مردم برای خرید خودروهای برقی / آخرین وضعیت بازار ارز

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۲۳ نوامبر ۲۰۲۳ ( ۲ آذر ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • آخرین وضعیت ارزش دلار

روز پنجشنبه به دلیل تعطیلات ژاپن و امریکا، بازار ارز آرام بود. ارزش دلار امریکا چندان قوی نبود، اگرچه برخی از داده‌ها باعث شد نظر سرمایه‌گذاران در مورد افزایش نرخ‌های بهره در ایالات متحده تغییر کنند. با تعطیلات، بازارهای ژاپن و ایالات متحده تعطیل شدند، بنابراین فعالیت زیادی از نظر مبادله پول یا معاملات اوراق قرضه دولتی وجود نداشت.

  • کاهش احتمال افزایش نرخ نفت

قیمت نفت کاهش یافت زیرا گروه کشورهایی (اوپک پلاس) که برای کنترل تولید نفت همکاری می‌کنند نتوانستند درباره زمان ملاقات بعدی به توافق برسند. این بدان معناست که شانس کمتری برای افزایش نرخ نفت وجود دارد. در عین حال، داده‌های جدید نشان می‌دهد که میزان نفت ذخیره شده در ایالات متحده بسیار افزایش یافته است. نرخ نفت برنت پس از تغییرات زیادی در معاملات روز چهارشنبه به ۸۱ دلار در هر بشکه کاهش یافت. نفت وست تگزاس اینترمدیت حدود ۷۶ دلار بود.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • فرصتی برای سرمایه‌گذاران در بازار انرژی

AustralianSuper (یک صندوق بازنشستگی استرالیایی ) که سهام زیادی در Origin Energy (شرکتی در استرالیا است که برق، گاز، LPG، پنل‌های خورشیدی و خدمات اینترنت را به خانه‌ها و مشاغل ارائه می‌دهد) دارد، گفته است که به پیشنهاد جدید گروهی به رهبری بروکفیلد( یکی از بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری کانادایی) برای خرید Origin Energy به مبلغ ۱۰.۶ میلیارد دلار رای منفی خواهد داد. AustralianSuper فکر می‌کند که این پیشنهاد بسیار کمتر از ارزش واقعی Origin Energy در دراز مدت است. بروکفیلد پیشنهاد خرید برخی از قطعات یک شرکت را با نرخ ۹.۴۳ دلار استرالیا برای هر سهم دارد. با این حال، برخی از سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری خود را در تجارت بازار انرژی حفظ کنند، می‌توانند این کار را انجام دهند زیرا هنوز هم متعلق به بروکفیلد است.

  • پاداش برای خرید خودروهای برقی

مردم ایالات متحده بیش از هر زمان دیگری در حال خرید خودروهای الکتریکی هستند. در واقع، پیش‌بینی می‌شود که ۹ درصد از کل خودروهای سواری فروخته شده در سال ۲۰۲۳ الکتریکی باشند که بیش از ۷.۳ درصد فروخته شده در سال ۲۰۲۲ است. دولت قانونی به نام قانون کاهش تورم را تصویب کرد که به افرادی که انواع خاصی از خودروهای برقی می‌خرند، در مالیات خود تخفیف داده می‌شود. این امر خرید خودروی برقی را برای برخی افراد آسانترکرد و نرخ این خودروها تا ۳۷۵۰ دلار یا ۷۵۰۰ دلار کاهش یافت.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی نسخه امروز به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • تضعیف صنعت کشاورزی در اوکراین

در اوکراین، بخش کشاورزی به دلیل افزایش زیان تولیدکنندگان که بخشی از زمین‌های خود را واگذار کردند، با مشکل مواجه است. روسیه صادرات دریایی اوکراین را محاصره نظامی کرده است و فروش محصولات کشاورزی خود را به خارج از کشور برای کشاورزان اوکراینی دشوار کرده است. با این حال، اوکراین تلاش می‌کند تا صادرات دریایی خود را با وجود محاصره احیا کند. جنگ ادامه دار با روسیه، دسترسی اوکراین به دریای سیاه را محدود کرد. این دسترسی برای اوکراین برای حفظ صنعت کشاورزی خود که چهارمین تامین‌کننده غله در جهان قبل از شروع درگیری بود، بسیار مهم است. در واقع نیمی از صادرات اوکراین در سال گذشته از صنعت کشاورزی بوده است.

  • افزایش محبوبیت داروهای لاغری در فرانسه

Novo Nordisk، شرکتی است که داروهای کاهش وزن تولید می‌کند، اما آنها در تامین تقاضای بالا با مشکل مواجه هستند. برای حل این مشکل، آنها پول زیادی (۲.۱ میلیارد یورو یا ۲.۳ میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری می‌کنند تا کارخانه‌های خود را در فرانسه بزرگتر کنند و داروی بیشتری تولید کنند. مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز پنجشنبه اعلام خواهد کرد که دولتش پولی را در سایت Novo در شارتر، جنوب غربی پاریس سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

تینا خرسند
دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر