کیوسک آنلاین تیتر کوتاه / ۷۹

از حفظ قدرت دلار تا کاهش قیمت نفت

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیر اقتصادی در سراسر جهان داریم.

از حفظ قدرت دلار تا کاهش قیمت نفت

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۸ مهر ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

  • ادامه ثبات دلار در برابر سایر ارزها

دلار امریکا در روز سه شنبه ثبات خود را در برابر سایر ارزهای اصلی حفظ کرد، زیرا روند صعودی اخیر آن به دلیل تغییر جزئی به سمت موضع غیرقابل قبول مقامات فدرال رزرو متوقف شد. ین اندکی کاهش یافت. فرانک سوئیس در ۰.۹۰۶۶ در برابر دلار ثابت بود. پس از اینکه بانک مرکزی  اسرائیل وعده ۳۰ میلیارد دلاری فروش ارز خارجی را داد، شیکل اسرائیل در برابر دلار ۳.۹۵ قرار گرفت که پایین‌ترین رقم در هشت سال گذشته است.

 

  • کارگران خودروسازی اعتصاب را آغاز کردند

کارگران خودرو در سه تاسیسات جنرال موتورز در کانادا در اوایل روز سه شنبه پس از اینکه نتوانستند با این خودروساز به توافق برسند، کار را ترک کردند. اتحادیه آنها نماینده بیش از ۴۲۰۰ کارگر در کارخانه است. آنها هشدار داده بودند که در صورت عدم توافق با جنرال موتورز تا نیمه شب به وقت محلی، اعتصاب را آغاز خواهند کرد.

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

  • تلاش چین برای پیشرفت اقتصادی

رهبر هنگ کنگ روز سه شنبه اعلام کرد که پس از دیدار با نخست وزیر تایلند به دنبال تقویت روابط اقتصادی و تجاری با این کشور خواهد بود زیرا مراکز مالی چین به دنبال فرصت‌های تجاری بیشتر در جنوب شرقی آسیا است. جان لی، رئیس اجرایی در یک نشست مطبوعاتی هفتگی گفت که او و نخست وزیر تایلند در دیدار روز دوشنبه توافق کردند که دو طرف روابط خوب و نزدیک داشته باشند و مبادلات بیشتری را بین مردم خود ترویج خواهند داد.

 

  • کاهش رشد تقاضای جهانی گاز طبیعی تا ۲۰۲۶

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، انتظار می‌رود تقاضای جهانی گاز طبیعی تا سال ۲۰۲۶ پس از رسیدن به اوج خود در بازارهایی مانند اروپا و امریکای شمالی در سال ۲۰۲۱ رشد کندتری را تجربه کند. آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که تقاضای جهانی گاز در مسیری است که از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ به طور متوسط ۱.۶ درصد در سال افزایش می‌یابد که کندتر از میانگین افزایش سالانه ۲.۵ درصدی بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ است. تهاجم روسیه به اوکراین در سال گذشته منجر به کاهش عرضه گاز به اروپا از روسیه شد و رقابت برای تامین انرژی جایگزین را برانگیخت.

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

  • تاثیر تنش در خاورمیانه بر قیمت نفت

قیمت نفت پس از بیشترین جهش در شش ماه گذشته کاهش یافت زیرا اسرائیل اعلام کرد که اقدامات تلافی جویانه خود برای حملات گروه شبه نظامی حماس را آغاز کرده است و همین موضوع چشم‌انداز بی‌ثباتی تازه در خاورمیانه را افزایش می‌دهد. نفت وست تگزاس اینترمدیت پس از جهش ۴.۳ درصدی در روز دوشنبه به زیر ۸۶ دلار در هر بشکه سقوط کرد، زیرا بازارها به درگیری هایی که از شنبه آغاز شد، واکنش نشان دادند.

 

  • تلاش خودروسازان فرانسوی در تولید خودروهای برقی

خودروسازان فرانسوی از روز سه شنبه مشخصات خودروهای برقی خود را به مقامات فرانسوی ارائه خواهند کرد به این امید که بتوانند در شرایط جدید از یارانه‌ها بهره‌مند شوند که احتمالاً باعث کنار رفتن بسیاری از مدل‌های چینی می‌شود. در میان رقابت شدید در بخش خودروهای الکتریکی (EV)، امتیاز زیست محیطی هر مدل بر اساس کل چرخه تولید، فاکتور در انتشار کربن برای حمل‌ونقل خودروها و مواد و منابع انرژی مورد استفاده برای ساخت آنها خواهد بود.

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر