قیمت مسکن | معاملات مسکن | واحد مسکونی

آپارتمان‌های این مناطق تهران زیر قیمت به فروش می‌رسند / لیست واحدهای مسکونی قیمت مناسب

واحدهای مسکونی با قیمت مناسب در برخی نقاط پایتخت بیشتر به چشم می‌خورند. بررسی این فایل‌های فروش نشان از این است که مالکان این واحدهای مسکونی از قیمت پیشنهادی خود عقب نشینی کرده‌‌اند.

آپارتمان‌های این مناطق تهران زیر قیمت به فروش می‌رسند / لیست واحدهای مسکونی قیمت مناسب

افزایش قیمت مسکن و کاهش توان خرید مردم منجر به ایجاد بازای آشفته و نابسامان شده است. با این حال همچنان در برخی نقاط پایتخت واحدهای مسکونی با قیمت تقریبا مناسب به چشم می‌خورد. اگر فروشندگان واحدهای مسکونی نسبت به قیمت پیشنهادی انعطاف بیشتری نشان دهند، معاملات مسکن رونق گرفته و خریداران هم راحتتر اقدام به خرید ملک خواهند کرد.

مطابق با گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در مهرماه سال ۱۴۰۲، که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است و توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است، در ماه مورد نظر متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۷۶ میلیون تومان بود که از افزایش ۱/۰ درصدی نسبت به ماه قبل حکایت دارد.

بررسی فایل‌های خرید و فروش مسکن نشان می‌دهد که تعداد واحدهایی که زیر متوسط قیمت خرید و فروش عرضه شده‌اند در مناطق شرقی و مرکزی و جنوبی تهران بیشتر و البته قدمت اغلب آنها بالاتر از ۱۰ سال است. به نظر می‌رسد مالکان واحدهای مسن نسبت به مالکان واحدهای نوساز برای فروش ملک خود عقب‌نشینی بیشتری دارند.

آپارتمانی با ۷۷ مترمربع زیربنا و ۲۶ سال عمربنا، ۵ میلیارد تومان و در محله جیحون واحدی ۵۸ متری و ۱۲ سال عمربنا، ۶ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

در محله تهرانپارس واحدی ۱۱۳ متری و ۱۲ سال ساخت، ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و در محله سبلان واحدی ۸۰ متری و ۱۱ سال ساخت، ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محله امیرآباد، برای واحدی۱۱۷ متری و ۳۰ سال ساخت و ۸ میلیارد تومان و در کارگر جنوبی، آپاتمانی ۸۰ متری با این قدمت بنا، ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

مسکن-ارزان

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ناشناس

    سلام خسته نباشی شب‌بخیر بشرطه‌این که دولت وقوه‌قضاییه و راه شهرسازی و دادستان کل کشور و ثبت اسناد املاک کشور دلالان‌جمع‌کنند‌ و ‌کسانی که از یک خانه‌اضافه داشته باشند مالیات دریافت کنند

  • علی

    مردم ایران قید مسکن را زدند ،امیدوارم با این اوضاع قید نان خوردن را نزنند.

  • منصور

    کجا ارزان شده خونه نو ساز راستی زیر ۵۰ تومان باشد اونهایی که طول عمر بیشتری دارند ۳۰ الی ۴۰ تومان راستی باشد

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر