خرید مسکن | بازار مسکن | معاملات مسکن | قیمت مسکن

مردم ایران قید خرید ملک را زدند / دولت بیچاره شد

طبق آمارها، در چند ماه اخیر خرید مسکن در ترکیه توسط ایرانیان ۴۵ درصد افت داشته است.

مردم ایران قید خرید ملک را زدند / دولت بیچاره شد

چالش افزایش قیمت مسکن نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر نیز مردم را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است. موضوع تورم، اثری منفی بر سبد هزینه‌های خانوار در کشورهای مختلف داشته است و این مسئله در کشورهای در حال توسعه بیشتر به چشم می‌آید.

آمار خرید خارجی‌ها در بازار مسکن ترکیه منتشر شد. این آمار نشان می‌دهد که ایرانیان در ماه گذشته میلادی ۲۳۵ خانه در ترکیه خریداری کرده‌اند. این کمترین تعداد خانه‌های خریداری شده توسط ایرانیان از ماه می‌سال ۲۰۲۱، یعنی از ۲۹ ماه پیش تاکنون است. همچنین طی ۱۰ ماهه نخست امسال در قیاس با مدت مشابه سال گذشته میلادی خرید مسکن در ترکیه توسط ایرانیان ۴۵ درصد افت داشته است.

به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل این افت تقاضای خرید مسکن در ترکیه به خاطر کاهش انتظارات تورمی ایرانیان در امسال میلادی بوده است. البته دلایل دیگری مانند تداوم تورم بالا در ترکیه و حبابی شدن قیمت ملک در استانبول را نمی‌توان نادیده گرفت.

افت انتظارات تورمی معاملات مسکن تهران را هم راکد کرده است. به طوری که در شهریورماه تنها ۲۶۱۰ خانه در تهران معامله شد که از فروردین ۱۴۰۰ بی‌سابقه بود و در مهرماه هم با رشدی اندک این عدد به ۳۱۳۳ واحد مسکونی رسید.

نمودار-مسکن

دیگران می‌خوانند
اینستاگرام تیتر کوتاه

نظر شما

  • ایرانیان

    توی بازار مسکن دیگر کشورها هم ایرانیان دلال ریده اند ....

  • ناشناس

    بنده با3تا بچه مستاجرم وخودم جزبیماران خاص هستم وکارگری نه وامی هست نه امتیازی که زمین بدن وتوانایی اجاره هم نداریم کی به دادمامیرسه

سایر رسانه ها
    اخبار
    سایر رسانه ها
    پیشنهاد سردبیر